איפה תוכלו לגור במחיר של דירה ממוצעת בתל אביב?

מחירה של דירת 2.5 חדרים משופצת במרכז העיר עומד כיום על כ-6,500 שקלים, והמספר רק עולה. חושבים למצוא שימוש הולם לכסף שלכם? הנה כמה רעיונות

30 ביוני 2019

אנחנו קורעים את עצמנו בשביל לשלם שכר דירה, נכנסים למעגל החיפוש אחוזי טירוף ומוותרים על כל טיפת קלאסה שעוד איכשהו נשארה לנו. כשמחירי העיר הופכים קשים מנשוא, ואזורים שבעבר נראו כ"ביג נו נו" הופכים ללגיטמיים, אי אפשר שלא לתהות – האם זה שווה את זה? האם אנחנו אסופה של פראיירים שלא מתקוממים כנגד מחירי הדיור או שתל אביב, כמו שרק תל אביב יכולה, פשוט שווה את המחיר? בזמן שהתרגלנו לסכומים אסטרונומיים עבור דירות שלא ראויות להיקרא כך, מחוץ לבועה הסנטדרטים לגמרי אחרים. ולא צריך להרחיק עד ירוחם – גם בערי ויישובי המרכז תוכלו למצוא דירות מרווחות (ואפילו בתים פרטיים) במחירים שבתל אביב יקנו לנו (זמנית) 20 מ"ר מרובע עם מטבח מתפורר של שני ארונות ומיטה שתלויה מהתקרה. בתקופה שבה כולנו מתחילים להתרוצץ במעגל הבלתי נגמר שנקרא חיפוש-דירה-בתל-אביב, קחו רגע להציץ במצב מחוץ לגבולותיה של מדינת תל אביב, הוא אופטימי בהרבה.

גבעתיים

כדי שלא תגידו שאנחנו מרחיקים לכת, נתחיל מדירה שנמצאת ממש מרחק יריקה מתל אביב. תגידו שהיא מנומנמת, תגידו שמשעמם, אבל בפחות מ-5,000 תוכלו לשכור דירת שלושה חדרים משופצת ומרווחת (76 מ"ר!) בגבעתיים. חנייה, מרפסת ופרקט? כלול במחיר. 

מחיר: 4,800

(צילום מסך: יד 2)
(צילום מסך: יד 2)

רמת גן

גם אתם פינטזתם על דירת 3 חדרים חדשה ומרווחת ונדחסתם בפרטר מעופש של חדר וחצי באלנבי? לא כל כך רחוק משם, באזור הבורסה, תוכלו לגור ב-6,300 בדירת ארבעה חדרים במגדל חדש לגמרי עם מרפסות, חניות וכל מה שרק תרצו. חוץ מתו חנייה של תל אביב.

מחיר: 6,300

(צילום מסך: יד 2)
(צילום מסך: יד 2)

גבעתיים

דירה נוספת עם גבעתיים שגרמה לנו לחשוב פעמיים על כל סוגיית חיפושי הדירה בתל אביב: דופלקס של 4.5 חדרים בגודל 115 מ"ר, וזה לפני שהזכרנו בכלל את הגג שגודלו 30 מ"ר נוספים. והמחיר? 6,200 ש"ח בחודש. בונוס: תוכלו להגיד שאתם גרים ברחוב שינקין. 

מחיר: 6,200

(צילום מסך: יד 2)
(צילום מסך: יד 2)

נתניה

דירת ארבעה חדרים עם מרפסת בקו ראשון לים, שתי חניות תת קרקעיות, פרקט בחדרים, מחסן, סאונה וחדר כושר בבניין – כך שאפילו את המנוי להולמס פלייס ב-400 שקל לחודש חסכתם.

מחיר: 5,000

(צילום מסך: יד 2)
(צילום מסך: יד 2)

הרצליה

הנה לכם חידה: שני אוטובוסים יצאו מהרצליה ומיפו ב-9:00 בבוקר לדיזנגוף סנטר. מי הגיע ראשון? 

מחיר: 7,000

(צילום מסך: יד 2)
(צילום מסך: יד 2)

עופר

תמיד חלמתם על בית כפרי בצפון? במחיר של דירת 3 חדרים בתל אביב תקבלו גם וילה. ובריכה. וג'קוזי.

מחיר: 8,000

(צילום מסך: יד 2)
(צילום מסך: יד 2)

גבעת אולגה

נכון, אין כמו ריח השתן של פלורנטין אבל חמישה חדרים ב-4,350 ש"ח במרחק פסיעה מהים. נחזור על זה שוב: חמישה חדרים! פסיעה מהים! 

מחיר: 4,350

(צילום מסך: יד 2)