טוסו לנו מהעיניים: היעדים הכי שווים לחופשה בחו"ל בקיץ הקרוב

עתידות: הקיץ תסעו לקפריסין. מלון Annabelle (צילום יח"צ חו"ל)
עתידות: הקיץ תסעו לקפריסין. מלון Annabelle (צילום יח"צ חו"ל)

זוכרים שלא יכולנו לטוס בגלל מגבלות הקורונה? חח גוּד טיימז. הקיץ הזה העולם כולו פתוח בפנינו, ואם היה לנו המון כסף היינו מגיעים לכולו. אבל אין לנו. ריכזנו עבורכם את היעדים החמים לקיץ הקרוב - אבל רק כאלה שלא תצטרכו למכור כליה בשביל לבלות בהם

1. לפקדה

גם השנה יוון היא האיט גירל של הקיץ, ויעידו רחובות אתונה שבהם עברית נשמעת בכל פינה. אבל בקיץ אתונה לוהטת ולחה יותר מתל אביב, וגם התושבים עצמם בורחים למקומות צוננים יותר, לפקדה למשל. באי שכעת מחובר ליבשת בגשר יש כל מה שאפשר לבקש בחופשת בטן גב: חופי תכלת ומים צלולים, נוף הררי ירוק לבהות בו שעות, אנשים נחמדים ואוכל טוב וזול. מומלץ לשכור רכב, לטייל בעצלות בין הכפרים ולעצור לכוס אוזו וסלט יווני, להציץ לבוטיקים וחנויות לעבודת יד מקומית ולצאת להפלגה שעוצרת בחופים מבודדים. בקיצור, לחיות את החלום ולו לקצת.
איך מגיעים: בנסיעה מאתונה (כארבע שעות) או בטיסה ישירה של חברת TUS לשדה התעופה Prevesa

2. כרתים

כבר אמרנו שיוון לוהטת השנה? אז הנה אנחנו משווים ומעלים, כי כרתים לחלוטין נכללת בדיל הזה. האי החמישי בגודלו בים התיכון עשיר כל כך בדברים ששווה לראות, שאפשר לטייל בו גם חודש מבלי להשתעמם. מפרצונים עם חול זהוב, ערים ציוריות וכפרים אותנטיים, אתרים ארכיאולוגיים ותופעות טבע מרשימות, טברנות, ברים ומועדונים – כולם נמצאים בכרתים בשפע, ובאווירה הרגועה האופיינית כל כך. אם אין ברירה וצריך לצמצם את התוכן לכמה ימים, רשמו לפניכם את השמות הבאים: העיר חאניה והנמל הרומנטי שבליבה, שריד לשלטון הוונציאני; העיירה הציורית איוס ניקולאוס; קנוסוס – אתר ארכיאולוגי מרשים מהתקופה המינואית (מרשים באמת, לא עוד גל אבנים); וקניון סמאריה, 16 ק"מ של טבע למיטיבי לכת בערוץ הארוך ביותר באירופה. אם נותר זמן וקראתם את "האי של סופיה", אפשר להקדיש יום לביקור בספינאלונגה, "אי המצורעים" שבו מתרחשת עלילת הספר.
איך מגיעים: בטיסה ישירה עם ישראייר לחאניה (אופציה לחבילת לינה במלון איסלה בראון חאניה מרשת בראון הישראלית); טיסות ארקיע, אל על, אייג'יאן, ריאן אייר ועוד לעיר הרקליון

3. קפריסין

כשאומרים "קפיצה קטנה לחו"ל" מתכוונים כנראה לקפריסין, שנמצאת במרחק שעת טיסה מישראל ומרגישה לגמרי חו"ל: קצת יוון, קצת טורקיה, קצת אלגנטיות בריטית שנותרה מתקופת שלטון האימפריה, ובעיקר אווירת חופש שמרחיבה את הלב. בקפריסין יש ים בצבע הנכון, חופים מרהיבים, כפרים קטנים מרושתים בסמטאות קטנות, שופינג ומועדונים עם מסיבות עד אור הבוקר – כל חומרי הגלם לרקוח מהם חופשה מושלמת. לאחר שפסלנו את איה נאפה מסיבות מובנות כדאי להתמקד בעיירת הנופש פאפוס, בירת התרבות של אירופה לשנת 2017. אזור הטיילת מנוקד בתי קפה, ברים, מסעדות ובתי מלון. במרחק נסיעה קצרה (נוהגים כאן בצד שמאל, שימו לב) כבר אפשר להתמזג עם הטבע: לשחות סביב סלע אפרודיטי, האלה שלפי המיתולוגיה נולדה כאן, להביט מרחוק בשרידי ספינה שעלתה על שרטון, לשוט ללגונה הכחולה ולטייל בכפרים שבהרי טרודוס. קפריסין הטורקית, "הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין" בשמה הרשמי, נמצאת כשעתיים נסיעה מנמל התעופה בלרנקה ומציעה מלונות הכל כלול כמו באנטליה.
איך מגיעים: טיסה ישירה ללרנקה עם אל על, ארקיע, וויז ועוד

גם זה קורה בקפריסין. מלון Anassa (צילום: יח"צ חו"ל)
גם זה קורה בקפריסין. מלון Anassa (צילום: יח"צ חו"ל)

4. אבו דאבי

אחרי שדובאי הפכה למושבה ישראלית באדיבות עומר אדם ויעל שלביה, הגיע הזמן להמשיך לממש את הסכמי אברהם ולבקר באחות הגדולה אבו דאבי. פרט למלונות ואתרי נופש יוקרתיים מציעה הנסיכות המדברית אטרקציות שיכולות להספיק ליותר מאשר חופשה אחת: סניף של מוזיאון הלובר, פארקי שעשועים (פרארי וורלד, האחים וורנר ו-SeaWorld Abu Dhabi החדש – פארק בשטח 183 אלף מ"ר ובו בעלי חיים ימיים משמונה אזורים שונים בעולם והאקווריום הגדול בעולם), מבנים מונומנטליים, ספורט מדברי (סנדבורד כבר עשיתם?) וחיי לילה.

נהוג לחשוב שבמהלך הקיץ בלתי אפשרי לטייל באיחוד האמירויות בגלל החום, אבל האמירתים דאגו גם לכך והקימו מבני ענקי מקורים וממוזגים היטב. לעידוד תיירות הקיץ השיקה לשכת התיירות והתרבות של אבו דאבי מבצע ובו הטבות, הנחות ומבצעים, למשל אירוח חינם לילדים עד גיל 12 עבור כל מבוגר משלם וכניסה חינם לפארקי שעשועים (בהזמנת חופשה בתאריכים 1.6-30.9). ואם ביונסה תבוא גם לכאן (בדובאי היא כבר הופיעה) – בכלל הרווחנו.
איך מגיעים: טיסה ישירה בחברות וויז ואיתיחאד

מבני ענק מקורים וממוזגים היטב. SeaWorld Abu Dhabi (צילום: יח"צ חו"ל)
מבני ענק מקורים וממוזגים היטב. SeaWorld Abu Dhabi (צילום: יח"צ חו"ל)

5. נאפולי

בקיץ 2023 בירת דרום איטליה מככבת ברשימת יעדי הנופש שאתם חייבים להכיר, למרות שהיא אינה קלה לעיכול. נאפולי סואנת ותוססת בכל שעות היממה, עמוסת כיכרות וכנסיות, רחובות צפופים, פאלאצואים מתפוררים ומדרכות שבורות. למה בכל זאת לטרוח? בגלל הפיצה והספוליאטלה, הגלידה והקפה, פירות הים המטוגנים, הארנצ'יני וכמובן הכדורגל – שכאן הוא בחזקת דת ומראדונה הוא האלוהים.

שיטוט חסר תכלית בדאונטאון נאפולי פורס רצף מענג של חנויות קטנות כמו פעם, אדריכלות מרהיבה וטיילת יפה. מי שאינו מתלהב מהסטריליות של צפון איטליה ימצא בנאפולי מספיק עניין לכמה ימי טיול, וכמשתחשק לצאת קצת מהעיר תמיד אפשר לזרום לכיוון עיירות החוף המקסימות שבאזור אמאלפי.
איך מגיעים: טיסה ישירה עם ישראייר, איזיג'ט וריינאייר

6. מלטה

באמצע הדרך בין סיציליה לתוניסיה נמצאת מלטה, מדינת איים קומפקטית שקל ונעים לטייל בה. עיר הבירה ולטה מקבצת בשטחה כנסיות יפות וגנים מטופחים, אתרים ארכיאולוגיים ומוזיאונים, מסעדות מודרניות, שופינג ונקודות תצפית מרשימות על המפרצים התכולים של העיר. הערים מדינה ורבאט מחזיקות יחד באלפי שנות היסטוריה המתורגמות לארמונות רחבי ידיים, קתדרלות ומבנים היסטוריים שכיף ללכת בהם לאיבוד ולדמיין שנסעתם אחורה בזמן (במדינה צולמו סצנות מתוך "משחקי הכס").

שיט לאיים גוזו וקומינו ועצירה לשחייה בלגונה הכחולה מספק יום טיול באווירת חופש ים תיכוני, כולל שלל מסעדות מקומיות עם דגים טריים ופירות ים, וחיי לילה תמצאו בעיירה סנט ג׳וליאן. העיר הסמוכה סלימה היא האחות הרגועה של סנט ג׳וליאן להנגאובר שאחרי.
איך מגיעים: טיסה ישירה בישראייר וריינאייר

 

7. דבלין

לונדון תמיד תהיה באופנה, אבל בכל הנוגע לבריטניה – קיץ 2023 שייך לדבלין. בירת המדינה הידידותית ביותר לתיירים על פי מגזין התיירות Condé Nast Traveler סובלת מפיצול אישיות שעובד לטובתנו, התיירים. מצד אחד יש בה היסטוריה עשירה ומבנים מרשימים כמו טירת דבלין המלכותית וקתדרלת כרסייטצ'רץ' ההיסטורית, ספריית טריניטי קולג' על כתבי היד העתיקים שבה וכלא קילמיינהאם שכיום משמש מוזיאון.

מצד שני זוהי אחת הערים הכי השמחות שתפגשו, לא מעט תודות לבירה גינס. נהרות של המשקה השחור נשפכים מתוך ברזים בטמפל בר, רובע הברים וחיי הלילה, ומחסן מבשלת גינס הוא אטרקציה תיירותית בפני עצמה שבסופה מחכה – איך לא – כוס בירה. פארק פיניקס רחב הידיים והגנים הבוטניים הלאומיים מצדיקים את המוניטין של אירלנד כאי האזמרגד ומספקים כמה שעות של שקט לפני שחוזרים למרכז העיר כדי לשתות עוד בירה.
איך מגיעים: בטיסה ישירה עם אל על ובטיסות עם עצירת ביניים ביעדים שונים באירופה