קיץ יפואי: פיקניקים והקרנות סרטים בספוט הכי יפה בעיר

גן הפסגה ביפו (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
גן הפסגה ביפו (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

וזה שווה את זה: הקרנות של סרטי הקאלט הכי כיפיים (באמת), תערוכות באוויר הפתוח והופעות של לירון עמרם והפנתרים (עם יהודה קיסר) וכהן הנהדר, ואפילו פיקניק שאירגנו לגמרי בשבילכם בגן הפסגה. את השמיכה תביאו מהבית, הגזמתם

מצד אחד, קיץ. אם לא תצאו מהבית עכשיו, מתי תצאו? מצד שני, אלוהים אדירים, קיץ, וכל יציאה מהבית הופכת להיות אירוע שצריך להיערך אליו רגשית. אבל לחברה לפיתוח יפו העתיקה יש גם השנה כמה סיבות מאוד טובות בכל זאת לקחת סיכון, לנטוש את הבית הממוזג ולקבל כמה אירועים באמת טובים, בחוץ ובחינם.

אוכלים סרטים בגן הפסגה. צילום: גיא יחיאלי
אוכלים סרטים בגן הפסגה. צילום: גיא יחיאלי

לאורך כל חודש יולי, באמפי תירוש שבגן הפסגה יוקרנו מדי יום רביעי ב-21:00, ארבעה סרטי תיכון שכל אחד הוא קאלט בדרכו: "קלולס" (באמת שאין מה להוסיף) ב-6.7, "מלכות הכיתה" עם ההומור השחור משחור ב-13.7, "טריפ נעורים" (Dazed and Confused) של ריצ'רד לינקלייטר (עם תפקיד הפריצה האגדי של מת'יו מקונוהי) ב-20.7 ולסיום, ב-27.7, האבא של כל סרטי התיכון, "שמתי ברז למורה" (מעריצי "יורשים": בואו לראות את קונור רוי הצעיר!). באמת מקרה יפה שבו מבטיחים הקרנות של סרטי קאלט וגם מקיימים עם בחירות טובות באמת שמתחשק לראות. המגמה, אגב, תמשיך באוגוסט עם חודש שיוקדש לסרטי מוזיקה ואף לתוך ספטמבר, שבתקווה יהיה כבר קצת יותר קריר, עם "הרומן שלי עם אנני", "עולמו של ויין", "הנסיכה הקסומה" ועוד.

לא מספיק? בסדר גמור: בשתי השבתות הבאות גם יתקיימו בכיכר קדומים הופעות מוזיקה, גם הן לגמרי בחינם. מחר, ב-2.7, תוכלו לראות שם את לירון עמרם והפנתרים מארח את אחד מאייקוני הגיטרה הגדולים של ישראל, יהודה קיסר, ובשבוע הבא – את כהן, שהוציא בשנה שעברה את האלבום הנהדר "מה שאפשר עם מה שנשאר" ומאז לא מפסיק למלא הופעה אחרי הופעה. ובצדק. אירועי ההופעות יקחו הפסקה קצרה לחודש אוגוסט ויחזרו בספטמבר, כך שכדאי להמשיך ולעקוב אחר האתר של יפו העתיקה לעדכונים נוספים.

וחוץ מזה – בנוהל, הרבה תערוכות, ביניהן של קולקציית הגמר של בוגרי ובוגרות המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר (שתיפתח ב-28.7) בגלריית קופסאות האור, יוגה (איך לא) וגם אירוע חמוד במיוחד: מדי יום שלישי לאורך הקיץ, בין 18:00 ל-22:00 בגן הפסגה מארגנים לכם פיקניק. כן, ברצינות: המדשאות כבר שם, אפשר לקנות סל פיקניק מלא בדברים טובים, ויש אפילו תקלוט רגוע לשעות שקיעה. שמיכה? שמיכה אתם תביאו מהבית שלכם. הגזמתם לגמרי.