ירוק בעיניים: הפארקים של מדריד

מדריד מתגאה בנתון של 16 מטרים רבועים של שטח ירוק לתושב - בזכותו מציעה העיר כמה פארקים מהנים ויפים במיוחד

Parque del Buen Retiro (צילום: shutterstock)
Parque del Buen Retiro (צילום: shutterstock)

במדריד יש לא מעט שטחים ירוקים שמתאימים לבילוי רגוע, עם או בלי ילדים. אתר התיירות הרשמי של העיר (www.esmadrid.com) מכתיר אותה לעיר האירופית בעלת העצים הרבים ביותר (248 אלף עצי שדרה נטועים בה, על פי האתר) כאשר 8.2 אחוזים משטחה מוקדש לצמחים, שהם 16 מטרים רבועים של שטח ירוק לתושב.

[tobutton text="%22%u05DC%u05D4%u05E9%u05DB%u05E8%u05EA%20%u05E8%u05DB%u05D1%20%u05D1%u05DE%u05D3%u05E8%u05D9%u05D3%22" link="%22https%3A//www.rentalcars.com/CityLandingPage.do%3FcountryCode%3Des%26place%3Dmadrid%26affiliateCode%3Dtimeoutm038%26preflang%3Dhe%22" theme="red1" target="_blank" ]

במרכז העיר נמצא הפארק המלכותי לשעבר רטירו (Parque del Buen Retiro), המשתרע על פני 1.4 קילומטר רבוע. זהו פארק מתוכנן לעילא, עמוס בפסלים, גינות ושבילים משורטטים, עם ארמונות ומוזיאונים, במרכזו אגם מלאכותי שבו אפשר לשוט בסירות, ועל שפת האגם אנדרטה מרשימה למלך אלפונסו ה-12.

איפה: יש לגן כמה כניסות, תלוי מאיפה מגיעים. הכניסה הראשית נמצאת בכיכר העצמאות (Plaza de la Independencia, 1)

הגעה: משדה התעופה באוטובוס (Airport Express) לכיכר סיבלס, ומשם הליכה של כמה דקות

זמן שהות מינימלי: כשעה וחצי

Parque del Buen Retiro (צילום: shutterstock)
Parque del Buen Retiro (צילום: shutterstock)

במערב העיר נמצא פארק דל אואסטה (Parque del Oeste), והוא עצמו סמוך לפארק העצום קאסה דה קמפו (Casa de Campo), המשתרע על פני שטח של כ-18 קמ"ר. פארק דל אואסטה התלול מלא פינות שקטות ונשקף ממנו נוף פנורמי אל צדה האחר של העיר. בחלקו הדרומי של הפארק נמצא מקדש מצרי (Templo de Debod), שהובא למדריד בשנת 1968, והכניסה אליו אינה כרוכה בתשלום.

איפה: paseo del Pintor Rosales 2, 28008 Madrid

הגעה: נוסעים במטרו 8 משדה התעופה אל תחנת נואבוס מיניסטריוס, ומשם נוסעים כ-15 דקות במטרו 6 לתחנת ארגואלס (Argüelles)

זמן שהות מינימלי: כשעה

אתר: http://bit.ly/16wxXKc

Parque del Oeste (צילום: shutterstock)
Parque del Oeste (צילום: shutterstock)

פארק נוסף הוא מדריד ריו (Madrid Río, "נהר מדריד"), שנקרא כך על שם נהר מאנסנארס (Manzanares) שזורם לאורכו. מרכזו של הפארק בשיפולי הארמון המלכותי, ליד גשר סגוביה (Puente de Segovia), הגשר העתיק ביותר במדריד, שנבנה על ידי האדריכל של הארמונות בעיירות אל אסקוריאל וארנחואס. זו גם נקודה נוחה למעבר אל פארק קאסה דה קמפו, למי שאינם מעוניינים לחצות את הנהר ואת פסי הרכבת באמצעי תחבורה אחרים. פארק מדריד ריו, המאפשר לראות את העיר מזווית מעט שונה, הוא פארק חדש יחסית, ואם תלכו עד קצהו הדרומי תגיעו למרכז התרבות מטדרו. גם הפארק הזה וגם המקדש המצרי קרובים למדי לתחנת המטרו של כיכר אספניה.

איפה: Glorieta de San Vicente, Madrid

הגעה: נוסעים במטרו 8 משדה התעופה אל תחנת נואבוס מיניסטריוס, ומשם נוסעים כ-15 דקות בקו 6 לתחנת פרינסיפה פיו (Príncipe Pío).

זמן שהות מינימלי: לפחות שעתיים הליכה.

אתר: www.esmadrid.com/en/madridrio

Casa de Campo (צילום: shutterstock)
Casa de Campo (צילום: shutterstock)

מי שאינו סובל מפחד גבהים יכול ליהנות מהרכבל (Teleférico) המחבר בין פארק דל אואסטה לקאסה דה קמפו. כשתנחתו תמצאו מרחבי טבע כמעט לא מבוית, ולחלופין – לונה פארק, גן חיות ואגם קטן שסביבו בתי קפה. אל חלקו המסחרי של הפארק אפשר להגיע באמצעות מטרו.

איפה: רחוב Paseo del Pintor Rosales, פינת רחוב Calle del Marqués de Urquijo

הגעה: רכבל – נוסעים במטרו 8 משדה התעופה אל תחנת נואבוס מיניסטריוס, ומשם נוסעים כ-15 דקות בקו 6 לתחנת ארגואלס וצועדים כמה דקות עד הפארק. ישירות לפארק קאסה דה קמפו – נוסעים במטרו 8 משדה התעופה אל תחנת נואבוס מיניסטריוס, ומשם נוסעים כ-17 דקות בקו 10 לתחנת לאגו (Lago)

מחיר: 4 אירו ומעלה (כ-10 דקות נסיעה) 

זמן שהות מינימלי: לפחות מ-4-3 שעות

אתר: www.teleferico.com/en

להזמנת מלון

הרכבל (צילום: shutterstock)
הרכבל (צילום: shutterstock)