לחם עבודה: רוצים לעבוד במסעדה של רותי ברודו? תהיו בני נוער

יריד התעסוקה בכיכר רבין (צילום: חנוך גריזצקי)
יריד התעסוקה בכיכר רבין (צילום: חנוך גריזצקי)

עבודה במסעדות של קבוצת RTM, או בקבוצת אימפריאל, או במסעדת טוטו? יריד התעסוקה של עיריית תל אביב-יפו יספק 1,800 מקומות עבודה לבני ובנות נוער שמעוניינים לעבוד בקיץ. אפשר גם סתם להדריך קייטנה או לעבוד בקאנטרי. כדי שהחופש באמת יהיה גדול

הקיץ בפתח, כמו שאמר פעם דודו גבע זצוק"ל, ואין לדעת אם נשרוד אותו מבלי להפוך לשלולית אנוש, ואם אתם חושבים שלכם קשה – תחשבו על בני הנוער. תחשבו על החופש הארוך והאינסופי שלהם. תחשבו על ימים ולילות בלתי נגמרים על חוף הים. תחשבו על ההורמונים השוצפים. טוב, כנראה שבעצם יותר קל להם. ועדיין – הנוער רוצה עבודה בקיץ ועיריית תל אביב-יפו רוצה לתת לו אותה, כדי שגם להם יהיה קצת קשה, מה יש.

>> אנחנו הדבק שיחבר את צעירי תל אביב למוסדות התרבות שלה

העירייה תערוך ביום חמישי הקרוב (13.6, 21:00-18:30) יריד תעסוקה ייחודי עבור צעירי וצעירות העיר ונוער מפונה שהשתכן בה, בהשתתפותם של יותר מ-90 עסקים בעיר שיציעו יותר מ-1,800 משרות במגוון תחומים רחב (כאלף משרות יותר מבשנה שעברה), כאשר כל העסקים המשתתפים חתומים על העסקה הוגנת. באי היריד הצעירים יפונקו גם בדוכן ממתקים ואוכל חינמי ובדוכן של גלידת המינימלטס הטרנדית.

באנו בשביל הממתקים. יריד התעסוקה בכיכר רבין (צילום: חנוך גריזצקי)
באנו בשביל הממתקים. יריד התעסוקה בכיכר רבין (צילום: חנוך גריזצקי)

בין המשרות שיוצעו לנוער השנה: עבודה במסעדות (כמו טוטו ו-RTM), העסקה בחנויות אופנה (זארה, מנגו ועוד), חדרי קריוקי (ביטבוקס), קבוצת אימפריאל, גאולה סרף (מועדון גלישה), עבודה במוסדות עירוניים כמו קאנטרי ג', הדרכת קייטנות ועוד. במקום יוצב גם מתחם קורסים והכשרות לקיץ בנושאים שונים כמו כתיבת סטנדאפ, יצירת פודקאסט, למידה לפסיכומטרי, תכנות, גלישה ועוד. כמו כן, יופעלו דוכני קישור להתנדבויות במסגרת מעורבות חברתית. כל הקורסים ניתנים בהטבה מיוחדת לנרשמים ביריד.

יריד התעסוקה בכיכר רבין (צילום: חנוך גריזצקי)
יריד התעסוקה בכיכר רבין (צילום: חנוך גריזצקי)

מטרת העירייה היא להדגיש כי עבודה בקיץ אפשרת לבני ובנות הנוער להרגיש עצמאיים כלכלית ולהבין את ערכם של כסף ועבודה, מונעת פעילויות מסכנות ברחובות, מעניקה אפשרות לפיתוח אישי, מרחיבה קשרים חברתיים ועוד. מהעבר השני, בתי עסק בעיר זקוקים לכוח אדם צעיר ואנרגטי וכך כולם מרוויחים. ביריד יוצבו עמדות בהן יוצעו תפקידים המותאמים לנוער עם מוגבלות, ותתקיים בין 18:30-17:30 שעה שקטה עבור נוער עם מוגבלות בה יהיה לווי של אנשי שילוב ותרגום לשפת הסימנים. במקום יוצב גם דוכן שיסביר לבני ובנות הנוער את זכויותיהם בעבודה. יאללה לעבודה.
>> יריד התעסוקה לנוער, חמישי 13.6 החל מ-18:30, כיכר רבין. הרשמה ליריד התעסוקה כאן