קיי-פופ-אפ: יריד תרבות קוריאנית יתקיים בתל אביב. כן, יש אוכל

קפיצה קטנה לקוריאה. אישה קוריאנית לבושה בהאנבוק. צילום: Shutterstock
קפיצה קטנה לקוריאה. אישה קוריאנית לבושה בהאנבוק. צילום: Shutterstock

חובבי קיי פופ התפקדו: עמותת קים, שהוקמה כדי לקדם תרבות קוריאנית בישראל, מקיימת אירוע ראשון, ואתם מוזמנים לבוא ולקבל טעימה נדירה מקוריאה עם דוכני אוכל רחוב, מוזיקה מסורתית וגם משחק רחוב קוריאני שלעולם לא נצליח לבטא את שמו

בשנים האחרונות אפשר לראות את התרבות הקוריאנית מתפשטת ברחבי העולם במהירות חסרת תקדים. אם בעבר רוב העולם המערבי חיבר אותה עם שאר תרבויות אסייתיות, באופן שיש להודות היה די גזעני, נדמה שסוף סוף אנשים מתחילים להבחין בייחוד הקוריאני. עלייתם של סרטים קוריאנים, מטבחים מקומיים וכמובן, תרבות הקיי-פופ המצליחה, הפכו את התרבות הקוריאנית לתופעה עולמית שנוגעת גם בישראל, במיוחד בקרב בני נוער שגדלו עם התרבות, ותודה רבה לאינטרנט (ולא תודה לך, PSY, על הלהיט הקשה גנגנם סטייל). ועכשיו תל אביב מתחדשת באירוע קוריאני למהדרין, מטעם הקהילה הקוריאנית שחיה בישראל.

יריד יוצא דופן
יריד יוצא דופן

האירוע, שיתקיים ביום שבת הקרוב (31.12) בבית ציוני אמריקה, יחגוג את התרבות במגוון אופנים עם דוכני אוכל קוריאני (בין היתר תוכלו לנשנש קימצ'י,פאנג אופאנג, קימצ'יצ'ון, ג'פצ'ה), מוזיקה קוריאנית חיה (כולל זמר קוריאני שגם ינגן על סונגאם – סוג של חליל במבוק), ושם תוכלו למדוד את בגד החג הקוריאני האנבוק, וגם לשחק במשחק רחוב בשם טאקג'י-צ'יגי. המארגנים מבטיחים שהמנצח מקבל את הטאקג'י, אבל נשקר אם נגיד לכם שאנחנו יודעים מה זה, או איך אומרים את זה בקול רם. יהיו גם הרצאות על טיולים, אוכל ודרמות קוריאניות, מכירת ספרים קוריאנים יד שניה ומוצרי קיי-פופ ואפילו חידון על קוריאה, כך שאם אתם יודעים מה זה טאקג'י, יש לכם סיכוי לזכות בטיפול בדיקור.

האירוע מתקיים מטעם עמותת קים (Korea Israel Multicultural Family), שהוקמה לאחרונה על מנת לייצר בית לתרבות הקוריאנית בישראל, גם עבור הקהילה הקוריאנית שחיה כאן וגם עבור כל מי שמתעניין בתרבות הצבעונית. וכאמור, מאז מהפיכת הקיי-פופ, מדובר בלא מעט צעירים. חגיגת האוכל, המוזיקה והתרבות הזו תעלה לכם בסך הכל עשרה שקלים ברכישת כרטיס מראש (20 ש"ח במקום), וכדאי למהר כי אנחנו מאמינים שהכרטיסים יחטפו כמו לחמניות קוריאניות חמות.

היריד יתקיים בבית ציוני אמריקה, דניאל פריש 1, ביום שבת (31.12) החל מ-11:00 ועד 17:00. לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים