יש מה לעשות: 40 דברים שאתם חייבים לעשות עד גיל 40

להתפטר, להתקעקע, ללכת לטיפול, לגור בחו"ל ולהפסיק להאמין לשירים של הסמית'ס . 40 דברים שיגרמו לארבעה עשורים על הפלנטה להרגיש קצת יותר ראויים. אז מה הספקתם?

40 דברים שאתם חייבים לעשות עד גיל 40
40 דברים שאתם חייבים לעשות עד גיל 40

רוצים לספור כבר עכשיו כמה הספקתם? הכנסו לשאלון המיוחד שלנו

01. לחיות תקופה בחו"ל ולדבר על זה כל החיים

("חזרתי מתקופה ממושכת בלונדון. ארבעה שבועות כמעט"). בגדול, החלק המעניין של החיים כבר מאחוריכם. המעט שאתם יכולים לעשות הוא לדאוג לזיכרון מתוק מהעיירה הציורית ששנוררתם אליה איזו מלגת סליחה־על־השואה־הנה־כסף. המאפייה מתחת לבית (=קיוסק ליד המעונות), התחבורה הציבורית האיכותית (=תחתית מתפרקת עם שלוש תחנות) והבחורה ההיא שהייתה אמנם גבוהה מכם בראש וחצי אבל ממש הייתה בעניין שלכם עד שהמהנדס האירני ההוא גנב לכם אותה. משפט המפתח: "ברלין/לונדון/שלזיה עילית? כן, גרתי לא רחוק משם תקופה" (=שמונה שעות ברכבת).

02. לעבור להייטק

המשכורות יותר מבינוניות, השעות יותר מסבירות, האנשים – בינוניים וסבירים. בשביל לממן את כל הסעיפים הבאים ברשימה אתם תשבו כמו גדולים לצהריים במזנון סניף רמת החייל ותדברו על "הטירוף" שמתחולל בבורסה.

[tmwdfpad]

03. לעשות אקזיט

בואו נודה באמת: אף אדם שנולד אחרי מבצע שלום הגליל לא מבין איך מרוויחים כסף. אין לנו באמת קריירה, ההורים בזבזו הכל על הדירות של האחים הגדולים שלנו ("חריש מדהימה, שעה ורבע ואני בתל אביב") והדבר היחיד שלמדנו הוא שאיפשהו יש אנשים שמוכנים לשלם מיליונים – מה מיליונים, מיליארדים – על הטינדר/ ווטסאפ/ אפליקציה ־ שמזכירה ־ לכם ־ להפוך ־ צד ־ במזרן הבא. עכשיו רק נשאר למצוא רעיון! ולפתח אותו! ולשווק אותו! ועוד המון דברים שאין לכם שום מושג בהם!

04. לעשות את הקעקוע או הפירסינג שתמיד רציתם. לקבל עליו מבט מזלזל מטינאייג'ר

אחרי שנים של מחשבה והתבוננות בירכיים של זרים עשיתם את זה, ועכשיו אתם קונים רק מכנסי ברמודה כי אחרת חבל על ההשקעה. ולא, זה לא הלוגו של מאזדה. אפילו לא דומה. אולי קצת. סתמו.

05. להצביע לפחות פעם אחת מהרגש ולא מההיגיון, למפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה

06. ללמוד עוד שפה

אנגלית? לא נחשב. וגם ספרדית של טיול אחרי צבא לא. בן אדם נוסע לחצי שנה, חושב שהוא מינימום גבריאל גרסיה מארקס.

07. להפסיק להסביר להורים איפה הם טעו ואיך בדיוק זה דפק אותך

כל ההורים מפשלים. לפעמים זה היה כל כך נורא עד שנשארתם שרוטים לכל החיים, אבל ברוב המקרים אלה היו פשלות מינוריות שרק אתם, בציפיות המופרזות שיש לכל ילד מההורים שלו, הפכתם לפשעים שאין עליהם מחילה. אם אתם מתקרבים ל־40, הגיע הזמן לצאת מזה, לקחת אחריות על החיים שלכם ולהפסיק לכעוס עליהם רק כי לא הגיעו להופעה בכיתה ה' או ללוות אתכם לבקו"ם (היוש אימא!). אל תשכחו שלמרות כל הפדיחות שהם עשו, הם הצליחו איכשהו לגדל אנשים בוגרים, מוצלחים ומקסימים. את האחים שלכם.

08. ללמוד לנהוג כבר, לעזאזל

ודי עם התירוץ של תל אביב

09. להתפטר בזעם מהעבודה בלי שתהיה לכם תוכנית גיבוי

זה יהיה השבוע הכי טוב בחיים שלכם, עד שהחרדה ותחושת חוסר התועלת יבעטו לכם בתחת.

 10. להוציא אלפי שקלים על טיפול פסיכולוגי

רק כדי להבין שאתם באמת דפוקים אבל כלום לא יעזור. מצד אחד כל סשן יכול לקנות לכם נעליים חדשות, מצד שני בן אדם שלא עבר טיפול פסיכולוגי הגון זה כמו בן אדם שלא התרחץ. אז תבחרו לכם את האשכנזי הגנב מרמת אביב הישנה שנראה לכם, תשקיעו אצלו את העשירייה שצריך ותצאו עם אחת משתי המסקנות: אתם בסך הכל אחלה או ציפרלקס. אין אמצע.