יש עיר, יש עתיד

הפלטפורמות הדיגיטליות שמשנות את פני הערים ברחבי העולם

4 בדצמבר 2013

יותר מ-50% מאוכלוסיית העולם מתגוררת כיום בערים. האורבניזציה המואצת גורמת לעניין מוגבר בשיפור וחשיבה מחדש על החיים בעיר. האינטרנט מוצף בפלטפורמות דיגיטליות שצצות חדשות לבקרים, ובמדינות רבות (בינתיים בתל אביב קצת פחות, לצערנו) אלה תושבי הערים עצמם שלוקחים את המושכות: מביעים דעה, יוזמים, מנהלים דיון ומשפיעים.

הנה חמישה אתרים שמגייסים את הכישרון והיכולת של הציבור בצורה המוצלחת ביותר, כדי לטפח ערים חכמות, חדשניות ונוחות יותר. כדאי לשאוב השראה.

Neighborland

מה זה: פלטפורמה לשיתוף רעיונות לפיתוח אורבני.

כלומר: האתר מאפשר לתושבי העיר להצביע על הצרכים שלהם, לשתף רעיונות ולדון ביוזמות של אחרים. Neighborland מחבר בין חברי הקהילה כדי ליצור שינוי במרחב העירוני על סמך הרעיונות שמועלים באתר.

איפה: מספר ערים בארצות הברית, ביניהן: אוסטין, שיקגו, סן פרנסיסקו וניו יורק.

Spacehive

מה: אתר למימון חברתי לפרויקטים במרחב השכונתי והעירוני.

כלומר: Spacehive נותנת לחברי הקהילה הזדמנות להשתתף בשיפוץ מתקנים ציבוריים. משתמשי האתר מציעים רעיונות, מקבלים סיוע בגיוס כספים או משתמשים בפלטפורמה כדי להשקיע בפרויקטים שקרובים ללבם.

איפה: לונדון.

The City 2.0

מה זה: פלטפורמה שיתופית להחלפת רעיונות ושיתוף בחוויות על טרנספורמציה במרחב האורבני.

כלומר: הזוכה הגדול בתחרות השנתית של TEDx לשנת 2012 (הפרס למיזמים עצמאיים של TED). האתר מאפשר לכל אחד לשתף ברעיונות ובסיפורים שנוגעים לחיים שלו בעיר, כשהמטרה היא ליצור מאגר חוויות אורבניות למען טיפוח עיר טובה ונוחה יותר לתושביה.

איפה: בכל העולם.

Walkonomics

מה זה: מיקור המונים של ידע על מידת הנגישות של רחובות להולכי רגל .

כלומר: אתר אמביציוזי במיוחד, שנותן ציונים למידת נגישותו להולכי רגל של כל רחוב ורחוב בכל עיר בעולם. האתר מזמין כל אחד ואחת לקחת חלק ולתרום מידע, ובאמצעות התושבים המקומיים כבר דורגו במסגרתו מאות אלפי רחובות בערים שונות בעולם, עם נוכחות חזקה ללונדון, לסן פרנסיסקו ולניו יורק. המשתמשים יכולים להוסיף כל רחוב בעולם ולדרג אותו.

איפה: בכל העולם.

Popularise

מה זה: פלטפורמה למימון חברתי לפרויקטים של פיתוח מקומי.

כלומר: באתר הזה פרויקטורים מפרסמים מיזמים עירוניים חדשניים, והגולשים מנהלים לגביהם דיון, מבקרים, מציעים רעיונות לשיפור, ולבסוף גם תורמים למיזמים שקרובים ללבם.

איפה: ארצות הברית.

עוד המון דברים טובים מחכים לכם – להשראה נוספת היכנסו ל-goodnet.org.