יש פה מישהו מווסטרוז? היכונו לסטנדאפ משחקי הכס הראשון

הקומיקאים הצעירים ינאי בן נח ואלעד גלעדי התווכחו ביניהם אם ערב סטנד־אפ על "משחקי הכס" יתפוס או ייכשל. אחרי שהכרטיסים למופע הראשון נמכרו תוך יום, כבר לא נשאר להם ספק

זומבי מאסטר. מתוך "משחקי הכס"
זומבי מאסטר. מתוך "משחקי הכס"
10 ביולי 2016

ערב סטנד־אפ על "משחקי הכס" זו דרך מעניינת אבל הגיונית לגמרי לקחת את המרצ'נדייז צעד אחד קדימה. אם עמודי "ממים של 'משחקי הכס'" למיניהם משגשגים, למה לא לקחת אותם לבמה? בפועל הרעיון של הקומיקאים הצעירים ינאי בן נח ואלעד גלעדי להעלות את הערב הזה על במה הצדיק את עצמו. כל מה שהשניים עושים בימים האחרונים הוא להוסיף עוד הופעה ועוד הופעה ללו"ז שלהם.

"בפודקאסט שלי, 'גיקאאוט', אני עוסק ב'משחקי הכס' על בסיס כמעט שבועי", מספר בן נח. "מפני שזו תוכנית חדשות בידור על דברים שגיקים אוהבים, אנחנו מתעסקים המון בשמועות לקראת ובהתרחשויות בכל עונה. לא קל למצוא חומרים מצחיקים על ווסטרוס שבוע אחרי שבוע, אבל זה בהחלט אימן אותי לקראת הערב הזה".

איך נולד הערב של "משחקי הכס"? אתה כבר שלוש שנים מרים ערבי סטנד־אפ על משחקי מחשב וקומיקס. השאלה היא בעצם איך הוא לא נולד קודם.

"אני אגלה לך סוד יותר מלוכלך מהבולטונים – הרעיון קיים כבר שנתיים, אבל לא האמנתי בו. Shame! חשבתי אז על הקונספט עם חבר, אבל אמרתי לו שלדעתי זה נישתי מדי ושלא יהיה מספיק קהל. לפני כחודשיים התקשר אליי אלעד גלעדי שעלה על אותו רעיון במקביל וממש לחץ עליי שנעשה ערב כזה. התווכחתי איתו המון, אמרתי לו שיהיה קשה להביא קהל אבל הוא לא ויתר. בסוף החלטנו להוציא לפועל. אמרתי 'יאללה, ננסה. מקסימום ייכשל'. כמה שטעיתי! הכרטיסים למופע הראשון נמכרו ביום וקצת. לשני בארבע שעות. לשלישי בשעתיים. אלעד ואני היינו בשוק".

קל מאוד פשוט ללחוץ למעריצים על הכפתורים. איך בכל זאת לא נופלים לניימדרופינג?

"אתה צריך לוודא ששמת בדיחה יחד עם השם שזרקת. סתם להגיד 'ג'ון סנואו לא יודע כלום' זה קל. העבודה שלנו היא לוודא שזה גם יהיה מצחיק".

סטנד־אפ "משחקי הכס", סטנדאפ פקטורי, שביל המרץ 5 תל אביב, ראשון (10.7), חמישי (14.7), שבת (16.7), שני (18.7), ראשון (24.7), 21:00 חוץ משבת 19:30, 40 ש"ח