כאן משלמים בזיעה: בפראנה יוגה קולג' לא ייקחו מכם שקל

במרכז היוגה החינמי של שאקטי מאי ופפה דאנזה ברחוב חובבי ציון תוכלו לתרגל יוגה ומדיטציה ללא הגבלה. אפילו קופה לתרומות לא תמצאו שם

שאקטי מאי ופפה דאנזה
שאקטי מאי ופפה דאנזה
19 בנובמבר 2014

מספיקה שעה של שוטטות ברישיקש, בירת היוגה העולמית, כדי להבין שכיום מדובר בתעשייה ממוסחרת שבה הערכים הרוחניים הפכו ממטרה נעלה לתעשיית מזומנים. מפתיע לגלות שדווקא בתל אביב, שבה אפילו שירותים ציבוריים עולים כסף, מתקיים מקום כמו פראנה יוגה קולג', מרכז שבו אפשר ליהנות משיעורים המועברים על ידי מדריכים מנוסים שלא מצפים לקבל דבר בתמורה.

בכניסה למקום אין אפילו קופה לתרומה. ״אני לומדת ומלמדת יוגה כבר 30 שנה, ותמיד היה לי חלום שכשאגיע לגיל 50 אחזיר בחזרה את כל מה שקיבלתי״, מסבירה שאקטי מאי, מבעלי המקום. “רציתי שאנשים לא יחשבו פעמיים לפני שהם באים, שלא יגבילו את עצמם לשיעור אחד בשבוע ושלא יוטרדו משיקולים כלכליים. יוגה צריכה להיות דרך חיים״.

המרכז נפתח מחדש בשנה שעברה בתל אביב על ידי מאי, ישראלית שהחליפה את שמה לשם הודי, ובן זוגה הקנדי פפה דאנזה, ומאז באים אליו כאלף אנשים מדי חודש. מלבד שיעורי יוגה ברמות שונות, בפראנה יוגה קולג' מציעים גם מדיטציות מודרכות ויוגה לסובלים ממוגבלויות פיזיות. לדברי מנהל המקום, יהורם דילמאני, המרכז מתקיים מסדנאות שעבורן נגבה תשלום: סדנת צ'אקרות, סדנת ניקוי כבד ולאמיצים – סדנת תרפיה בשתן.

מאי ודאנזה שבו לישראל לאחר 17 שנים שבהן לימדו יוגה ברחבי העולם ובין היתר הקימו מוסד דומה בוונקובר שבקנדה. “הרגשתי שנכון להקים מרכז כזה דווקא בתל אביב, מקום שבו אנשים צמאים לשקט״, מוסיפה שאקטי. “הקנדים אנשים חמודים מאוד, אבל כמורים הכי כיף לנו ללמד ישראלים. הם עמוקים וסקרנים, ולמרות כל האזהרות ששמענו לפני כן, הם יודעים להעריך את מה שניתן להם בחינם״.

פראנה יוגה קולג'. חובבי ציון 52, 03-6296661