כוכבים בצנרת: כוכבי היוטיוב הכי גדולים בישראל. פרויקט מיוחד

הנוער של היום רוצה שתצפו בו כשהוא משחק במחשב, מורח אייליינר או מביע את דעתו על הנושאים החשובים באמת – קים קרדשיאן, אימוג'יז וניחוחות של ג'ינג'ים בגשם. בשבוע הבא יציין יוטיוב 11 שנה, שבהן קמו גם בישראל כוכבי רשת של ממש. הנה 11 הבולטים שבהם, ומי שלא טוב לו – יום טוב לו

המציג אינו כפתור פליי. צילום: Miss Ty / Shutterstock.com
המציג אינו כפתור פליי. צילום: Miss Ty / Shutterstock.com
4 בפברואר 2016

פעם בני נוער חלמו על טור בעיתון. אחר כך הם חלמו שהבלוג שלהם יהיה כל כך מצליח עד שיהפכו אותו לספר. היום הם חולמים שהסרטונים שהם מצלמים יהפכו ללהיט ויראלי ושמיליוני אנשים יראו בכל שטות שיש להם להגיד חומר ראוי לצפייה. לפני 11 שנה יוטיוב ­הפציע בסערה לחיינו וקצת קשה להיזכר איך הסתדרנו בלעדיו. זה אפילו קשה יותר למיליוני המשתמשים ברחבי העולם שהפכו את פלטפורמת הווידיאו לקרש קפיצה. הצצה בסרטונים של כוכבי יוטיוב עלולה להעביר את הרושם שהאנשים האלה מרוויחים המון תשומת לב וכסף על כלום, אבל האמת הזוהרת פחות היא שברוב המקרים להיות יוטיובר זה לעבוד בלי שכר למשך תקופה לא קצרה עד שמשהו תופס. כשזה תופס, מגיע שיתוף הפעולה עם יוטיוב שמניב כמה דולרים על כל כמות מסוימת של צפיות (לא משהו להתפטר בשבילו מהדיי ג'וב שלכם), ובתחומים הנכונים גם הצעות מפתות ממותגים, מוצרים בחינם או התחלה של עסק לכל דבר שהיוטיוב סייע להזניק. כשזה ממש ממש ממש תופס אפשר להרוויח מיליונים, כמו במקרה של Zoella הבריטית שהרוויחה יותר מ־7 מיליון דולר בזכות יוטיוב, ובעיקר בגלל רב המכר שכתבה בעקבות ההצלחה ברשת.

כמו בכל תחום, בישראל הכל קטן יותר. להיטים ויראליים לא חסר, אבל אנחנו לא מדברים על טיפוסים כמו "גדלתי כבר בר מצווה", אלא על הלוקצ'ים שיהיו שם לצחוק עליהם ולהפוך את הרשת לבית ולמקום עבודה. אם מניחים בצד סדרות רשת וסטאנדאפיסטים, היוטיוברים הישראלים פופולריים בקרב ילדים ובני נוער (כולל קטגוריה ייעודית לכוכבי רשת בטקס נבחרי הילדים של ערוץ הילדים), ורבים מבלוגרי הווידיאו ברשת (ולוגרים) הם נערות ונערים בעצמם. קטגוריות שלמות שבחו"ל עושות חיל נעדרות נציגות ישראלית של ממש – אין, למשל, ערוץ יוטיוב משמעותי שמוקדש למתכונים, ורוב הסרטונים על אוכל הם מבחני טעימה לממתקים. זה לא אומר שאין בשלנים־מצלמים בישראל, הם פשוט מעדיפים את פייסבוק, שבניגוד לארצות הברית, בישראל נותן פייט משמעותי ליוטיוב בקרב על הווידיאו. עדן אברג'יל וגיתית פישר, שתיים מתופעות הרשת המשמעותיות של השנה, הרוויחו את תהילתן בפייסבוק. לפישר יש מספר עוקבים נמוך בהרבה ביוטיוב, לאברג'יל אין בכלל חשבון משתמש.

הרגע שבו התחום הפך לתעשייה הוא כנראה הרגע שבו הומצא המונח יצרני תוכן. בנובמבר האחרון הקים לאון שניידרובסקי (שמופיע בהמשך הכתבה גם כמוביל ערוץ יוטיוב משלו) את טאלנטינק, סוכנות בת של משרד הפרסום Teenk והראשונה בישראל שמייצגת בלעדית "יוטיוברים ויצרני תוכן". שניידרובסקי מסביר: "כבר חמש שנים שאני מנהל את מחלקת הנוער בטינק וראיתי המון ילדים צעירים שטיפחתי והשקעתי בהם, הולכים לכיוונים אחרים וחותמים בכל מיני סוכנויות. החלטתי להשאיר אותם כאן. חתומים אצלנו יותר מ־30 יוטיוברים, ילדים צעירים וגם יותר בוגרים, כל אחד בתחומו – הומור, גיימינג, ביוטי, עשה זאת בעצמך ועוד". טאלנטינק מציעים למיוצגיהם אולפן צילומים ברוח היוטיוב ספייס העולמי, סדנאות העשרה וגם קישור למותגים מסחריים בשביל להרוויח קצת ("רק מותגים שהם אוהבים ומאמינים בהם", הוא מבהיר).

הקסם של יוטיוב הוא ביכולת להגשים את הפנטזיה הקלאסית "להצליח בזכות מי שאתה". בדרנים, אמנים ואנשי מקצוע רבים בעולם (וגם בארץ, "משיח" למשל) הצליחו למצוא להם מקום בתעשייה עם קצת עזרה מהטיוב, בתקציב לא גדול ובלי צורך בניסיון, ועוד לא דיברנו על גיא לרר. החלק המדכא הוא שכמו בכל דבר שנוגע בבידור, גם כאן עבודה קשה ממש לא מבטיחה הצלחה, ואם אין לכם את הקסם האישי והכישרון המאוד ספציפיים שגורמים לאנשים ללחוץ על כפתור המעקב, גם לא תקבלו קמפיין למילקי קייק.

שגיא ביטבוקס

מה הקטע: גרסאות ביטבוקס לשירים מוכרים ומאשאפים עם זמרים מתחלפים
מספר מנויים: 12,849

שגיא ברייטנר התחיל לתופף בכיתה ב' ולעשות ביט בוקסינג בגיל 16. בנובמבר 2014 הוא צילם סרטון עם ידידה מהצבא והעלה אותו לפייסבוק. חודש אחר כך הגיע ל"הצינור" ולסטטוסים מצייצים, פתח חשבון ביוטיוב והתחיל להתפרע. "הצליח לנו די מהר. צילמתי קטע עם קורל טליאז, זמרת מוכשרת ששירתה איתי בבסיס. סתם העלינו דברים לפייסבוק בשביל הכיף ומשם זה התגלגל. פתאום, כשביקשו ממני פעם ראשונה סלפי ברחוב, קיבלתי את הכאפה, קלטתי שזה באמת תפס", מספר ברייטנר בן ה־22. בשנה שחלפה הוא הפך לתפוד רשת לוהט, זכה בקמפיין ויראלי למילקי וסטנדרטי לרשת TNT, התארח בהופעות של איזי ואבי סינגולדה ולאחרונה נחשף כי השיג את הגביע הקדוש של הבידור לילדים ונוער – תפקיד בסדרה "גאליס". השאיפות שלו בכלל מוזיקליות. "החלום הוא להיכנס למועדון ולשמוע שיר שלי, וכמובן גלגלצ וזה. אני עובד עכשיו על שיר חדש עם סטטיק ובן אל תבורי. חוץ מזה השאיפה היא להצליח למנף את התהילה והפרסום למעשים טובים. בכלל לא רציתי להיות מפורסם, אבל אם כבר קיבלתי במה, אני רוצה להשתמש בה רק לטובה, להיות בעל השפעה חיובית
על הנוער".

ומי אתה חולם שיבוא לשיר איתך?

"הדג נחש. הם גיבורי ילדות שלי, וגם יכולים להשתלב טוב עם הביטבוקס".

בעולם מקביל

HIKAKIN
היקארו קהיאוטסו היפני התפרסם לפני כשלוש שנים בזכות גרסת ביטבוקס למוזיקה של סופר מריו והתפטר מעבודתו כדי להתרכז בערוץ, ובמקום להיות במשרד כבר הספיק לחרוך את הבמות, לשתף פעולה עם אריאנה גרנדה וני־יו, ליצור מוזיקה למשחקי מחשב ולגרום ליותר מ־1.7 מיליון איש להירשם כדי לקבל עדכון שוטף על המיומנות הלא אנושית שלו.

Shachar Soikis

מה הקטע: ולוג שבועי על כלום, במובן הסיינפלדי של המילה
מספר מנויים: 32,404

שחר סויקיס עושה פחות או יותר כל מה שבא לו. לפעמים הוא מדבר על החיים שלו או על נושאים כלליים כמו שנאה, טוקבקים או מודעות עצמית, לעתים אלה מערכונים מושקעים עם מוזיקה וצילומי חוץ, לפרקים משהו בסגנון "מעריב לנוער"/באזזפיד כגון "עשר סיבות שבנות מעדיפות בנים גבוהים". האמצעים הם בדרך כלל מינימליים: הדירה של סויקיס או רקע חלק, עריכה קצבית והכריזמה וההומור של סויקיס עצמו.

"יוטיוב אצלי הוא סיפור אהבה של שנים. התחלתי ליצור תוכן בגיל 15 אחרי שנתיים של צפייה אדוקה, והשנה אני שם כבר עשר שנים", הוא אומר. "כשהתחלתי רוב ה'תוכן' שלי, אם אפשר לקרוא לזה ככה, היה ליפ־סינק לשירים מוכרים, זה היה טרנדי. היום אני מעביר מעין ולוג, מביא את ההשקפה שלי על נושאים שונים בצורה הומוריסטית ויוצר אינטרקציה עם הקהל".

מי שהתחיל את דרכו הוויראלית כנער שמשתעשע עם המצלמה הפך עם השנים לאדם שיוטיוב הוא דרך החיים וגם העבודה שלו. "הכסף מהצפיות הוא לא יותר מהשלמת הכנסה, אבל אפשר למצוא את הדרכים לעשות כסף של ממש באמצעות ספונסרים ושיתופי פעולה עם מותגים ומשרדי פרסום", הוא מציין.

בעולם מקביל

Pointless Blog
אלפי דייס, בריטי בן 22 עם 4 מיליון עוקבים, לא עושה שום דבר שכותרת הערוץ שלו לא רמזה שיעשה. הוא קופץ בין נושאים, ומה שבא – ברוך הבא. היום הוא נותן לחברה שלו לאפר אותו, מחר הוא יעשה את "אתגר אקדח הבלונים", מחרתיים הוא יטוס לחו"ל ויצלם את עצמו מקטר. הקהל בולע הכל ומבקש עוד.

Ira Chan

מה הקטע: ישראלית שגרה ביפן ומוציאה לנו את העיניים
מספר מנויים: 18,984

אירה היא גננת שמתגוררת ביפן עם בן זוגה רון בדירה מלאה בבובות ומרצ'נדייז גיקי. ליוטיוב היא הגיעה לפני ארבע שנים כדי לשתף את העולם כולו בסרטונים מתוקים של החתולות שלה, וכמה חודשים אחר כך החלה לשתף עוד ועוד מוצרים וחוויות מהחיים במדינה המפתיעה בעולם. בארכיון שלה תמצאו בין היתר טעימות של ממתקים, חטיפים ומשקאות יפניים, סרטוני "ערכת ממתק", שבהם היא מציגה חטיפים יפניים שדורשים הרכבה, יצירה או ערבוב בדרך אל הביס, סרטוני Unboxing, ניסוי של מסכות פנים ומוצרי קוסמטיקה וגם קצת אופנה ובגדים, כי אירה כנראה ניחנה בחילוף חומרים של בת גילמור, ואחרי כל הכיף המסוכר הזה היא עדיין מסוגלת לקנות בגדים במידות יפניות.

רון מפציע לפעמים בסרטון כדי לנשנש צ'יפס בטעם מיונז או המבורגר שחור, או סתם יושב בסלון ומשחק כשאירה מציגה עוד משקה יפני מוזר. לא כל הסרטונים מצולמים בבית. אירה לוקחת את המצלמה גם למסעדות, למקרה שתהיתם מה מגישים בבית הקפה של הלו קיטי, במסעדת קונספט של "בחזרה לעתיד" או בדיסנילנד היפני. אזהרה – צפייה בתכנים עלולה לגרום לכם למכור את כל רכושכם עבור כרטיס בכיוון אחד ודירת חדר רקובה בטוקיו.

בעולם מקביל

Emmy made in japan
אמי היפנית־אמריקאית בנתה את תהילת הרשת שלה על טריק פשוט ומבריק – היא מקבלת חבילות של ממתקים וחטיפים מרחבי העולם וטועמת אותם. הוכחה חותכת לכך שארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות האמיתית היא יוטיוב. הקאץ' הוא שלפעמים צריך לטעום גם צרצרים על שיפוד. ממתקים ישראליים היא טעמה בשישה סרטונים שונים, והיא עפה על שוקולד השחר וביסלי פלאפל משל הייתה ילד מרעננה בקייטנה.

טל כהן

מה הקטע: החברה הכי טובה שלך, שהיא במקרה גם אלופת טיפוח ו־DIY
מספר מנויים: 21,286

גורו אופנה וביוטי מטעם עצמן נפוצות ביוטיוב כחול אשר על שפת הים. הן יפות, מאופרות היטב, יש להן המון בגדים, המון עוקבים ורוח נעורים מעוררת קנאה. תת קטגוריה נפוצה היא התיכוניסטיות, שמלמדות את בנות גילן איך לבחור בגדים לבית הספר, למרוח את האייליינר הראשון שלהן ולהתכונן לבת המצווה. עזבו אתכם מ"Boyhood", ההתבגרות בזמן אמת של טל כהן, שפתחה את ערוץ היוטיוב שלה לפני חמש שנים, הרבה יותר מרגשת. מילדה חמודה שמספרת על השופינג עם ההורים עם אפקטים בסיסיים של לבבות, היא הפכה לוולוגרית לייף סטייל פופולרית. "פתחתי את הערוץ בסוף כיתה ט'. עם הזמן הטכנולוגיה השתפרה, איכות המצלמה והעריכה שלי השתפרו, וגם אני השתניתי נורא", אומרת כהן, היום בת 19. "הייתי ילדה מאוד ביישנית. גם בסרטונים רואים איך הייתי מדברת בשקט, ואף אחד בשכבה שלי בכלל לא ידע על כך. עם הזמן נפתחתי, קיבלתי ביטחון, והיום אני לא חוששת להביע את עצמי".

איך מוצאים זמן לצלם במקביל ללימודים או לצבא?

"זה נורא קשה, אבל כשאת אוהבת משהו תעשי הכל בשבילו, תפני זמן גם אם זה בא על חשבון משפחה וחברים. ככה זה עד היום. רוב סופי השבוע שלי מנוצלים לצילומים".

בעולם מקביל

Bethany Mota
מוטה בת ה־20 הגיעה ליוטיוב ב־2009 והפכה מאז לאחת הסלבריטאיות הכי גדולות שיצאו משם. היא התחילה עם Haul Videos, סרטוני השווצה בפריטים חדשים שנרכשו זה עתה, ועם מספר העוקבים גדלה גם כמות החינמים שקיבלה ממותגים תמורת סיקור בערוץ. מוטה מציעה גם מדריכי אופנה, איפור ועיצוב, סרטונים מצחיקים והגרלת מוצרים במתנה. בעקבות ההצלחה עיצבה מוטה ליין אופנה ואביזרים משלה, הקליטה סינגלים, והיום היא עובדת על אלבום ראשון.

GuyTV

מה הקטע: "הצינור" על ספידים
מספר מנויים: 80,167

גיא פודוליץ בן ה־16 אוהב "להיות באינטרנט, לנסוע על אופניים, לעשות סרטונים ולא לבוא לבית הספר". ליוטיוב הוא הגיע כגיימר שמצלם את עצמו משחק ומדבר, בעיקר מיינקראפט, עד שמאס בזה והחליט להמציא את עצמו מחדש. "התוכן הזה לא דרש הרבה השקעה, וזה הוריד מהערך של הסרטונים בעיניי. החלטתי שאני רוצה לעשות משהו מצחיק, מבדר, עם הרבה עריכה ביחס למשחקים", הוא מסביר. הוא התחיל להציג ולבקר סרטונים ויראליים מוזרים, והמשיך משם להבעת דעה על כל מה שזז, עם המון קאטים, תמונות ואפקטים קוליים. סדרה נוספת היא "45 שניות", סרטוני דעות קצרים בנושאים שמעניינים את הנוער באמת: קים קרדשיאן, אימוג'י והאם ג'ינג'ים מסריחים בגשם. איך כל זה משתלב עם הבגרויות? בקושי. "הייתי רוצה זמן להכין עוד סרטונים. אני ממש רוצה ליצור תוכן על בסיס דו יומי, אבל אין לי זמן בגלל הלימודים שמשאירים אותי בלי כוח ובלי זמן", הוא אומר. "החלום הרחוק הוא להגיע ל־100 אלף רשומים, אבל תכלס זה לא מה שמשנה, זה רק מספר. החלום האמיתי זה לאכול בלי להשמין".

בעולם מקביל

Shane Dawson TV
הקומיקאי שיין דוסון הזכיר לנו את גיא לא רק מפני שגם לו יש TV בשם, אלא יותר בזכות סגנון הדיבור, ההומור והעריכה. מדובר באחד הסלבס הכי גדולים שיצאו מיוטיוב, עם יותר מ־7 מיליון עוקבים, קריירה מוזיקלית, פודקאסט, אוסף מאמרים שיצא כספר וסרט בבימויו וכיכובו.

אבא קריר

מה הקטע: המראה המעוותת של יוטיוב
מספר מנויים: 13,414

נועם אונגר הוא לא טיפוס שתפגשו בקמפיין ויראלי למילקי, אין לו מסך ירוק והעריכה ממנו והלאה. הוא גם לא בחר נישה אחת להתמקד בה – יש לו סרטוני אוכל ובישול, משחקים, איפור, פארודיות, המלצות וסתם ולוגינג. לפעמים הוא אפילו יחרוג ממנהגו וישקיע בצילום מחוץ לבית או ידביק את הפרצוף שלו לגוף של מישהו אחר. יש לו הכל, רק בביזארי ומעורר אי נוחות. אבא קריר התחיל את דרכו בישראבלוג ועבר משם ליוטיוב לפני כעשור, ומאז הוא משתף שלל רגעים משונים מחייו ומטריל את הצורה לצופים וליוטיוברים אחרים. זו פרודיה? זו דמות? זה טרול? זה אמיתי לגמרי? קשה לדעת.
כל כותרת סרטון נפתחת במספרו הסידורי, והשבוע עלה לאוויר הסרטון ה־3,035. אל תצפו להפתעות וטוויסטים, כי רוב הקטעים יכילו בדיוק את מה שהבטיחה הכותרת. כותרות לדוגמה: "איזה באסה זה פרונקל רקטלי", "אבא קריר אוכל שניצל דק, פתיתים אפויים ומלפפון חמוץ", "אבא קריר עושה סיבוב ברגל", "ראשי תיבות לכמה מערי ישראל", והקלאסיקה העל זמנית – "חתולי רחוב מגיבים לחינקאלי".

Hillel Parody

מה הקטע: דיבוב מצחיק לקליפים וסרטונים ועוד שטויות
מספר מנויים: 40,208

כשהלל עייאש (כמעט בן 17) לא נמצא בבית הספר, הוא מדבב מחדש קליפים וסרטונים, צוחק על שון גיטלמן ועדי ביטי, צועק על המצלמה, עושה שטויות עם חברים שלו ואז שם הכל באינטרנט. בעמוד שלו יש כל מה שציפיתם או חששתם למצוא, בעמוד של תיכוניסט עם מצלמה – מלא קללות, בדיחות על טל מוסרי ועריכה וולגרית ומהירה. "תמיד היו לי מחשב וציוד צילום, אז פשוט התחלתי לצלם. התחלתי להעלות פרודיות מלפני שנה וקצת ועל הסרטון הראשון שלי קיבלתי ימבה צפיות", הוא אומר. "מכל הסרטונים שלי אני הכי אוהב את סדרת 'המדריך לעינוי', היא מאוד יצירתית". בעתיד הוא מקווה להשתלב בתעשיית הבידור והקולנוע המקומית, כרגע הוא נהנה מלעשות קצת כסף מהצד ("מספיק לילד בגילי") מצפיות ושיתופי פעולה מסחריים.

בעולם מקביל

Pew Die Pie
עייאש מציין את היוטיובר הזה כאחד ממקורות ההשראה העיקריים שלו, וזה ניכר. לפליקס ארוויד אולף שיילברג השבדי יש יותר מ־41 מיליון עוקבים, וזה הופך אותו לאלוף הרשומים ביוטיוב. שיילברג מפרסם סרטוני משחק חי ופרשנויות למשחקים, אבל הסרטונים של הלל פארודי מזכירים בעיקר את סרטוני המונטאז' המופרעים והרועשים להדהים שפיודיפיי מפרסם לפעמים לטובת העוקבים שפחות רוצים לראות אותו משחק.

Sugarzaza

מה הקטע: מערכונים ושטויות באדיבות אור פז ותום טרגר
מספר מנויים: 82,000

המערכון הראשון של שוגר זאזא עלה לרשת לפני כמעט עשור. זו הייתה פרודיה על סיטקומים משפחתיים אמריקאיים באורך 12 דקות, עם וייב של מגמת קולנוע בתיכון. המערכון הצליח מאוד במושגים של 2006 (50 אלף צפיות בפלטפורמת הווידיאו פליקס) וגרר אחריו מערכוני נונסנס מצולמים או מונפשים נוספים. ב־2009 יצרו אור פז ותום טרגר סדרת רשת מצוירת בשם "אחמד וסלים" שזכתה להצלחה אדירה ואף שודרה בביפ וכמעט והפכה לתוכנית טלוויזיה של ממש, רגע לפני שהערוץ נסגר. משם הגיעו פז וטרגר ליוטיוב, ובארכיון הערוץ שלהם תמצאו קליפים, את סדרת הפודקאסטים "אור ותום אומרים דברים" ובעיקר המון מערכונים. רוב הצופים הגיעו לשם בזכות "אפס" – דמות של ישראלי מכוער שמגלם טרגר ומנקזת לאדם אחד את כל מה שרע באנושות. בשנה שעברה זכה אפס לככב בסרט באורך מלא, שמומן בעזרת הדסטארט וערוץ קומדי סנטרל.  "בשלב מסוים הרגשנו שהוא קצת יוצא משליטה", מציין טרגר. "המסר של 'אפס' היה 'אל תעריצו את האידיוט הזה'. חשבנו שאנחנו מאוד ברורים בכך שקראנו לו אפס, ואכן צופים רבים מבינים את הסאטירה, אבל רבים אחרים – לא. לכל מי שניגש אליי ואומר שהוא מעריץ את הדמות, אני אומר 'בבקשה אל'". את תמונת המראה של אפס תמצאו בערוץ היוטיוב המגפון, שבו טרגר מתעצבן על דברים מעצבנים באמת כמו האשמת הקורבן, הומופוביה ודעות קדומות.

כסף יש בזה?

"כן, אבל אנחנו שונאים את השאלה הזאת ולא בשביל זה אנחנו שם. אנחנו נמצאים ביוטיוב כדי להציג דברים שאנחנו רוצים להוציא החוצה, והעבודות שאנחנו יוצרים הן למעשה פורטפוליו שממנו יוצרים איתנו קשר לעבודות".

בעולם מקביל

The Angry Grampa Show
סיכוי סביר שצ'ארלי גרין הוא האיש הכי כועס ביוטיוב, ולהבדיל מאפס הוא לא דמות ממוצעת אלא סבא אותנטי שסובל הפרעה דו קוטבית. מעצבנים אותו: המתיחות של בנו מייקל, רבקה בלאק, המבורגרים, דלועים, לעטוף מתנות לכריסמס, תגובות ביוטיוב.

נכנסים לארון עם יואב ולאון

מה הקטע: מייקאובר עד הבית
מספר מנויים: 20,265

ליואב מאיר ולאון שניידרובסקי, שני שורדי ריאליטי עם תשוקה לאופנה, יש יתרון ראשוני על שאר היוטיוברים בכתבה. הם לא התחילו לצלם סרטונים "בשביל הכיף" או כדי לפרוץ לתעשייה, אבל חופש הפעולה שיוטיוב מציע פיתה אותם. "חיפשנו המון זמן במה שבה נוכל להשמיע את התכנים שלנו, ולא כל כך מצאנו משהו שבאמת התחברנו אליו", אומר שניידרובסקי. "הקמנו עסק להרצאות אופנה שעבד מדהים וכעבור שנתיים החלטנו שאם בטלוויזיה לא רוצים את זה, יוטיוב הוא לגמרי הפלטפורמה המתאימה לנו. משם הגענו לחברת הפקה בשם מי מי מי שעזרה לנו לגבש את הפורמט. התחלנו לפני חצי שנה וההצלחה הייתה מיידית".

אז בעצם זו ממש סדרת טלוויזיה, רק שגוף השידור שלכם הוא יוטיוב?

"זה שילוב. יש לנו את הפורמט הקבוע שמתנהל כמו סדרת טלוויזיה, אבל אנחנו עושים המון דברים אחרים שמתכתבים עם עולם היוטיוברים – סרטוני ולוג, סרטוני שאלות תשובות, DIY, שידורים בלייב ועוד. אני חי ונושם יוטיוב ויש לי גם המון יוטיובריות אהובות: אני חולה על מישל פן, על הדוגמנית קרלי קלוס שיש לה גם ערוץ יוטיוב מצליח, על בת'אני מוטה
ועוד רבות".

הפורמט המוביל בעמוד הוא מפגשי הסטיילינג, שבהם הצמד מתפרץ בסערה לבתיהן של נערות, סלבס או אנונימיות, ויוצא משם רק לאחר שהרכיב להן אאוטפיט לאירוע כלשהו. "הפרק האהוב עליי הוא זה עם עדי ביטי. יש בו הכל – נערה כריזמטית, הרבה הומור וטיפים מעולים". שניידרובסקי חושף כי בחופשת הפסח יפציע הצמד גם בטלוויזיה. "יש לנו עוד מלא תכנונים: תוכנית טלוויזיה, יומן שכולו אופנה, פרויקט DIY לנערות. זאת רק ההתחלה".

בעולם מקביל

Clothesen counters
עם יותר ממיליון רשומים, ג'ן אים היא אחת הפאשניסטות הכי אהובות ביוטיוב. הסדרה השימושית ביותר מכל סרטוני הסטיילינג והביוטי של הצעירה האמריקאית־קוריאנית היא של שיעורי יסוד להתאמת פריטים וסגנונות, שנותנים תשובות קלות וישימות לתהיות כמו מה הולך עם טי שירט של להקה, איך משלבים פסים ואיך לעזאזל לחבוש כובעים בלי להתפדח.

נועה פילטר

מה הקטע: איפשהו בין "סקס והעיר הגדולה" לשרה סילברמן
מספר מנויים: 32,806

ונפתח בחשיפה מרעישה: נועה פילטר היא בכלל השחקנית מעיין רובין. לא ברור אם הפרסונה המצחיקה והקולנית שהיא מציגה היא דמות מומצאת לגמרי או שיש בה גם משהו מרובין עצמה, אבל התוצאה הסופית מספקת את עשרות אלפי העוקבות והעוקבים שבולעים בשקיקה כל צעקה וכל תובנה משונה שלה. סרטון ממוצע של נועה פילטר יעסוק באהבה ודייטינג ויהיו שם גם קיטורים, יציאות חסרות טקט וצעקות, בטח צעקות. כל זה במבטא לא ברור, דיקציה עוד פחות ברורה ובלי עצירות לנשום או לבלוע רוק.

העובדה שנועה היא לפחות חצי פרודית לא מונעת מהקהל להתחבר אליה רגשית, ולבנות נוער לרשום בתגובות את מספרי הטלפון שלהן, בתקווה שתיתן להן עצות איך לדבר עם בנים. "נועה מבוססת על החברה שלנו, עליי ועל עוד כל כך הרבה בחורות ובחורים שחווים את אותם הדברים. הכל לקוח מהחיים ברמה כזו או אחרת", מעידה רובין. "זה לא היה מצליח לגעת בכל כך הרבה אנשים אם זה לא היה מציאותי וכן".

בעולם מקביל

Miranda Sings
נועה פילטר כפול 200 + קאברים מצחיקים ושירים מקוריים מטופשים + יותר מדי ליפסטיק = מירנדה סינגס, כוכבת פופ נרקיסיסטית שהיא בכלל האלטר אגו של השחקנית קולין בלינג'ר. לבלינג'ר יש גם אח, אחות ובן זוג שעושים צחוקים ביוטיוב, למקרה שחיפשתם אצל מי להתארח בארוחת החג הבאה.