כיכר ביאליק מתעוררת: הופעות, אירועים ותרבות שמתאימה לעכשיו

תמיד זמן טוב לקצת תרבות. מוזיאון העיר החדש בכיכר ביאליק (צילום: שאטרסטוק)
תמיד זמן טוב לקצת תרבות. מוזיאון העיר החדש בכיכר ביאליק (צילום: שאטרסטוק)

רגע לפני המלחמה הושק הקונספט של "בתי התרבות של תל אביב" סביב כיכר ביאליק, ועכשיו לאט ובהדרגה הם חוזרים לחיים בסדרת אירועים תחת הכותרת "תרבות שמתאימה לעכשיו", כולל הופעות אינדי חיות, פודקאסט לייב ויומולדת לחיים נחמן האהוב

אין בכלל ספק: כיכר ביאליק מתעוררת. רגע לפני המלחמה הושק בכיכר היפהפיה לראשונה קונספט "בתי התרבות של העיר", מרחב תרבות חדש המאגד את חמשת מרכזי התרבות הפועלים סביבו: בית ביאליק, מוזיאון העיר, המרכז למוזיקה ע"ש פליציה בלומנטל, בית ליבלינג ומוזיאון בית ראובן. עכשיו, לאט ובהדרגה, מתחילים הבתים סביב הכיכר להתמלא בתוכן תחת הכותרת "התכוונות: תרבות שמתאימה לעכשיו". כי עכשיו, אתם יודעים, לא הכל מתאים.

בואו להגיד מזל טוב לחיים נחמן. כיכר ביאליק (צילום: ברק ברינקר)
בואו להגיד מזל טוב לחיים נחמן. כיכר ביאליק (צילום: ברק ברינקר)

כיכר ביאליק מוזנקת מחדש לפעילות כבר מחר (שלישי, 19.12), עם סדרת הופעות אינדי במוזיאון העיר, שיתקיימו בשיתוף "דבק", מיזם אגף התרבות של עיריית תל אביב-יפו השוקד על חיבורם של צעירים אל מוסדות התרבות הוותיקים בעיר. באירוע הבכורה תארח דנה פרנק את סמירה סרייה, סחקנית, משוררת ספוקן וורד וראפרית עולה, כשבשבוע הבא (חמישי, 28.12) תארח אביב פק את אגם ביטון ממושב גילת בנגב המערבי, כי זה מה שעושים עכשיו. הכניסה להופעות חופשית ברישום מוקדם ומספר המקומות מוגבל.

פרט להופעות מגניבות לדור הצעיר בעיר, תציג הכיכר השבוע (חמישי, 21.12) גם את פתיחתו החגיגית של בית ביאליק המחודש ותוכלו לשיר "היום יום הולדת" לחיים נחמן האהוב שחוגג את יום הולדתו ה-121. הפתיחה תכלול סיורים חגיגיים וחינמיים לרגל היארצייט, כמו גם אירוע לייב של הפודקאסט "עיר מקלט – תרבות בזמן מלחמה", בשיחה פתוחה מול קהל חי על מקומה של השירה בזמן מלחמה, על תל אביב ועל ח.נ. ביאליק (מנחים: עומר בן יעקב ומיכל צורן. אורחת: שני פוקר, משוררת, מבקרת ספרות ב"הארץ" ומנהלת התוכן של בית ביאליק).

ככה מול כולם. פודקאסט לייב במוזיאון העיר (צילום: אלה דגן)
ככה מול כולם. פודקאסט לייב במוזיאון העיר (צילום: אלה דגן)

בבית ביאליק תושק בשבוע הבא גם סדרת מפגשים מרתקים בעקבות חמש יצירות עבריות עם אוריינטציה פוליטית מובהקת, תחת הכותרת "מצפן: שיחות על המקום בעקבות חמש יצירות מופת". כל מפגש יוקדש לשיחה ודיון ביצירה אחת, בבחינת המצפן המוסרי הטמון בה, כוחה וזיקתה של היצירה לימינו. המפגש הראשון יתקיים בשבוע הבא (חמישי, 28.12) ובמרכזו "האומץ לחולין" של לאה גולדברג. ישוחחו ויקריאו אריאל הירשפלד ודינה ברדיצ'בסקי, תנחה ענת ויסמן ועינב ג'קסון כהן הנהדרת תהיה על המוזיקה. מה עוד צריך? לינק לכל האירועים והכרטיסים, כמובן.