לגלות את כיכר הכנסת מחדש: המקום הכי שווה על חוף הים של תל אביב

כיכר הכנסת (צילום: יונתן הוניג)
כיכר הכנסת (צילום: יונתן הוניג)

שלחו אותנו לגלות מקומות חדשים, אהובים ומרגשים עם בקבוק יין של Porta 6, וזה בדיוק האתגר שהיינו צריכים בחיים. והפעם: הכיכר החדשה בטיילת שהפכה בהשקעה של 35 מיליון שקל ללוקיישן עירוני לוהט שרק מחכה שתגיעו אליו

את הטיילת של תל אביב כולם חושבים שהם כבר מכירים. את כיכר הכנסת החדשה הם לא מכירים. כן, פעם אולי קראנו לה "כיכר האופרה", אבל לא עוד – היא זכתה לשיפוץ מטורף והפכה למשהו אחר לגמרי. האנשים שמביאים לישראל את היין הפורטוגלי פורטה 6 ביקשו מאיתנו לגלות מקומות אהובים ומרגשים, את חלקם אתם אולי מכירים ואת חלקם נגלה לכם, ובכל מקרה עם הבקבוק הנכון תמיד אפשר לגלות מקומות מחדש.

מה שהיה אחד האזורים הכי מוזנחים באלנבי (והתחרות קשה) הפך בהשקעה של 35 מיליון שקל ללוקיישן עירוני לוהט. פרויקט חידוש הכיכר הפך את הכיכר לרחוב מוטה הליכה, כולל מזרקת ספסל גדולה וחדשה, והכי חשוב: מדובר בספוט אולטימטיבי על חוף הים, כזה שהחול בו לא נכנס לנעליים אבל הנוף והבריזה הם כאלה שאין להם תחליף. נשמע לנו כמו לוקיישן מושלם לפתוח בו בקבוק יין, לבד או ביחד, ולהתבונן בו בעוברים והשבים (והשווים).

גם שדרוגים תנועתיים צפויים במתחם: בהמשך תוקם בו תחנה של הרכבת הקלה סמוך לכיכר, הורחב מעבר החצייה לטיילת ונסלל שביל אופניים, שיתחבר בהמשך לשבילים העתידיים שיהיו באלנבי ובבן יהודה. רצועת הרחוב והכביש שהיו מעבר כמעט תפעולי לעסקים במתחם, הפכו לסביבה מזמינה ומוצלת. ברחבה הגדולה אפשר יהיה בעתיד להכיל שוק רחוב וירידים מתחלפים, אז יש לנו הרגשה שאנחנו נבלה שם לא מעט.

> כיכר הכנסת, להשיג ברחוב אלנבי, במקטע הרחובות הירקון – הרברט סמואל
לאתר Porta 6; מידע על היין באתר שקד