כיפת ברזל דיגיטלית: איך לעצור תוכן רעיל ברשתות בקליק אחד

לוחמה פסיכולוגית ברשתות. פייק ריפורטר (צילום מסך: x.com/FakeReporter)
לוחמה פסיכולוגית ברשתות. פייק ריפורטר (צילום מסך: x.com/FakeReporter)

הייטקיסטים, אנשי מודיעין ופרויקט "פייק ריפורטר" חברו להקמת פלטפורמה ליירוט פוסטים מסיתים, גזעניים ורעילים שמפיצים פייק ניוז מסוכן בזמן מלחמה, מול פייסבוק, טוויטר, טיקטוק, לינקדאין ורשתות חסרתיות נוספות. והכל בטופס פשוט אחד

15 באוקטובר 2023

כמו כל ארגוני המחאה, גם מחאת ההייטקיסטים נגד ההפיכה המשטרית התגייסה בכל כוחה מאז ה-7.10 ורתמה את כל יכולותיה לטובת המאמץ האזרחי בעורף ובחזית, החל מבניית תשתיות למיזמים כמו שידורי "הממ"דיון" לילדים, דרך תשתיות לניהול של עשרות חמ"לים בכל רחבי הארץ ובכל תחום אפשרי, ועד לדברים שהשתיקה בשלב זה יפה להם בכל הקשור לסיוע לכוחות צה"ל.

אבל החזית המשמעותית ביותר שבה תעשיית ההייטק הישראלית החזקה יכולה לסייע, היא המלחמה ברשתות החברתיות, שמשמשות מאז השבת שעברה כר פורה להפצת הסתה, קונספירציות, פייק ניוז בידי סוכני השפעה ממדינות זרות – בעיקר איראן ורוסיה אבל גם סתם שונאי ישראל ואנטישמים בכל העולם – ולמרבה הצער גם על ידי ישראלים מבולבלים ומורעלים שמחפשים "בוגדים מבפנים" ומפיצים דברי הסתה, גזענות ואיומים קשים נגד אזרחים ישראלים אחרים גם בעת מלחמה. וזה בדיוק מה ש"כיפה דיגיטלית" רוצה לעצור.

פרויקט "Digital Dome" הוא תוצר עבודה משותפת של קהילת ההייטק, פרויקט "פייק ריפורטר" ויוצאי יחידות מודיעין, בתיאום מול גוגל, פייסבוק, ווטסאפ, טוויטר, טיקטוק ולינדאין. מאחורי הקלעים מדובר בעבודה מאומצת מול ענקיות ההייטק העולמיות, אך מבחינת המשתמש הפשוט מדובר בממשק פשוט להפליא, שבו ניתן לדווח ממקום אחד בכמה קליקים פשוטים ישירות לכל הפלטפורמות השונות, ובאמצעותו יכולים כל אחת ואחד לדווח בקליק על תכנים רעילים לסוגיהם.

"הרשתות הרשתות הן זירת מלחמה קריטית במלחמה והן מוצפות כעת בשקרים והסתה", מסרו מובילי הפרויקט שמבקשים מהציבור פשוט להיכנס אל האתר הייעודי, להדביק לינק לפוסט המסית/השקרי/הגזעני שנתקלתם בו (ולא לפרופיל המשתמש) וללחוץ Submit. הם כבר יעשו את כל השאר. להצטרפות לקבוצת הווטסאפ לניקוי הרשת של פרויקט כיפה דיגיטלית לחצו כאן.