כי ככה בא לי

סלפיש. יובל רוביצ'ק
סלפיש. יובל רוביצ'ק
14 בספטמבר 2017

 

*
איפה התקופה היפה ההיא, שראש ממשלה שהסתבך בשחיתות היה פותח מיד בתהליך שלום? (בשאר אל-אסד)

*
אתה יכול ללכת.
אתה יכול ללכת.
אם לא בא לך עלי, אתה יכול ללכת.
זה אלימות מה שאתה עושה עכשיו.
זה שאתה נשאר סתם, זה אלימות.
אני עוד רעבה.
בא לי עוד סנדוויץ' עם חביתה כזה.
תביא לי סנדוויץ' עם סוכרזית.
לא, קפה התכוונתי! הסנדוויץ', תביא לי טונה (מתוך: "השימוש בקופיקס כפיק-אפ בר זול, אך לא בהכרח כזה שתורם לאווירה רומנטית"}, מחקר מדעי מאת… אה… טוב, מאת אני. אני הייתי בקופיקס. אני ראיתי זוג בדייט. בקופיקס. אני הבאתי את זה על עצמי. אין למי להתלונן)

*
התחלתי לקרוא את פרוסט. דל למדי. אני חושב שהוא היה מפגר (אוולין וו)

*
ואז הוא אמר לי, נפל לך, איציק.
הסתכלתי למטה, ראיתי מאה אלף שקל עטופים בגומיה. אמרתי לא, זה לא שלי.
הולכים עוד מאה מטר, הוא אומר לי: נפל לך עוד פעם, איציק.
אני מסתכל למטה – מאה אלף שקל בגומיה, פלוס טבעת זהב.
אמרתי לא, לא, גם זה לא שלי.
הולכים עוד מאה מטר, הוא אומר לי: תראה איציק, נפל לך מהכיס!
אני מסתכל – מאה אלף שקל בגומיה, טבעת זהב, ותיק השקעות בביטקוין.
אז אני אומר לו: תשמע ביבי, זה באמת לא שלי. אז ראש הממשלה טופח לי על השכם ואומר: רק רציתי לבדוק אם אתה אדם ישר. איך שמחתי! הדבר היחיד שהעיב על שמחתי זה שעוד באותו היום הוא פיטר אותי. אין לי מושג למה (איציק הישר)

*
מי שאוכל לבד מת לבד, ולא צריך אריזה משפחתית (הנחיה מרמי לוי. לא רמי לוי מהסופרמרקט, רמי לוי מחברה קדישא)

*
אההנ אההנ הונדה. ככה הוא אמר לי. אההנ אההנ הונדה.
ומיד ידעתי למה הוא מתכוון: הגבר אוהב בחורות על אופנועים. הלכתי, קניתי הונדה, פיזרתי את השיער ורכבתי מולו, ועוד באותו יום הוא התאהב בי. תוך חודשיים התחתנו.
הבת שלי,
לעומת זאת,
עמדה שעתיים מול החבר שלה שפתח וסגר את הפה ללא קול, ומה היא עשתה? הלכה, קנתה לו דג. קם והלך. בכתה לי שעות. אמרתי לה, איך לא הבנת? הגבר אוהב אופניים חשמליים, שלא עושות רעש. הדור שלהם, אם יהיו להם ילדים, זה רק מאומצים מאוקראינה. אין, הם לא יודעים לתקשר (אמא של גלית)

*
הפעם האחרונה שראיתי אותו הייתה בניו יורק, לפני שנים. הלכתי לפתיחת תערוכה עם כמה אנשים. יצאנו משם וחיפשנו משהו לאכול. ראינו מסעדה קטנה מעבר לרחוב עם שלט מצוייר ביד: ג'אקו פסטוריוס, הלילה. אז חציתי את הכביש ובאתי לראות אותו. כולנו נכנסנו פנימה והוא ישב על הבר.
ניגשתי אליו וטפחתי על כתפו. כשהוא סובב אלי את פניו הוא היה פשוט… איננו. זה היה פרצוף של מישהו שאיננו. הוא חיבק אותי כאילו הוא טבע (ג'וני מיטשל על נגן הבס האגדי, שותפה ליצירה בשלושה אלבומים מופלאים שלא אשכח לעולם. שלושים שנה למותו, השבוע. מת שיכור ומטורף. אחרי שחטף מכות רצח מאיש ביטחון עם חגורה שחורה בקרטה, במועדון בלוס אנג'לס. בן 35 במותו)

*
בסוף יתנו לשרה לעשות עבודות שירות, ואיפה היא תעשה אותן אם לא בעיריית ירושלים בשירות הציבורי, וילדים יעמדו בתור כדי שהיא תשאל אותם למה אתם עושים שוב ושוב דברים שאתם יודעים שאסור לעשות, והילדים יגידו לה לא לא יודעים, באמת למה? והיא תגיד לה, כי יש לכם בעיה פסיכולוגית. למרות שזאת לא התשובה הנכונה (והתשובה הנכונה היא: כי ככה בא לי)