כך תעבירו (ותשרדו) את הזמן בשדה התעופה

המחירים מופקעים, התורים ארוכים וההמתנה לא נגמרת. אז איך שורדים את שדה התעופה ומה אפשר לעשות כדי להתמודד עם העומס בנתב"ג? הנה כמה הצעות שיעזרו לכם להתחיל את החופשה ברגל ימין

הישדרות: שדה התעופה. צילום: PIXABAY
הישדרות: שדה התעופה. צילום: PIXABAY
20 ביולי 2017

תוכן שיווקי | אל-על

לפי דוח שנתי המדרג את נמלי התעופה לפי מספר נוסעים ופורסם באפריל 2017, נמל התעופה של אטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה בארצות הברית הוא הפעיל בעולם, עם מעל 104 מיליון נוסעים בשנה, כאשר אחריו נמצא נמל התעופה של בייג'ינג בסין עם כ-94 מיליון. בדובאי שבאיחוד האמירויות עוברים 83.6 מיליון נוסעים בשנה ובלוס אנג'לס כ-80 מיליון. בממוצע יש גידול של 2% בשנה במספר הנוסעים והצפי הוא לעומס שילך ויגבר ככל שהמחיר של טיסות ימשיך לרדת.

[tmwdfpad]כמובן שגם בנמל התעופה הקטן והצנוע שלנו המצב לא ממש שונה. מעל 16 מיליון נוסעים עוברים בנתב"ג מדי שנה והגידול מגיע גם בזכות הישראלים וגם בזכות התיירים. כתוצאה מכך נוצר עומס מטורף על עמדות חברות התעופה, תורים עצומים בנקודות האבטחה וצפיפות שמגיעה אפילו לדיוטי פרי. אם מוסיפים לכל זה את המחירים המופקעים של בתי הקפה ודוכני המזון, מבינים שיש צורך בהכנה מוקדמת מקיפה כדי לשרוד את השדה ולהתחיל את החופשה ברגל ימין.

הישדרות: שדה התעופה. צילום: PIXABAY
הישדרות: שדה התעופה. צילום: PIXABAY

איך אתם מגיעים לשדה?

הכי חשוב להגיע לשדה התעופה רעננים. הטעות הנפוצה היא להזמין טיסה לשעות הקטנות של הלילה או מוקדם על הבוקר כדי להספיק כמה שיותר אחרי הנחיתה, בעוד בפועל התוצאה של המהלך הזה כוללת בדרך כלל תחושת עייפות, חוסר סבלנות וחוסר חשק כללי.

כמו כן, יש לקחת בחשבון את ההשפעה של התחבורה לשדה התעופה על חוויית החופשה הכללית. במידה ואתם נוסעים לתקופה ארוכה, אין טעם שתשלמו מאות שקלים על חנייה בנתב"ג, וכדאי להגיע בתחבורה ציבורית. לאורך השבוע הרכבת זמינה כמעט מכל מקום בארץ וכמובן קווי אוטובוסים פחות נוראיים מכפי שנהוג לחשוב, בעוד בשבתות וחגים ניתן גם לשקול מונית ספיישל. הוצאה חד פעמית על מונית ספיישל שווה את ההשקעה כל עוד תגיעו לשדה עם מוטיבציה ואנרגיות חיוביות.

כל עוד אתם בארץ ויש חיבור תקין לאינטרנט במחירים נורמליים, תוכלו לנצל את העמידה בתורים לעמדות הביטחון והקבלה על מנת להשלים פערים לגבי היעד. קראו מה צפוי להיות מזג האוויר המעודכן אחרי הנחיתה, קבלו המלצות מחברים ברשתות החברתיות ואל תשכחו להצטלם כדי להשוויץ. התור יכול להפוך לחוויה חיובית אם יוצאים ממנו עם תובנות, כמו למשל לגבי מקומות שאליהם שווה להגיע ביום הראשון ואטרקציות שאפשר להזמין אליהן כרטיסים אונליין במחירים נוחים.

גם לדיוטי פרי הלחץ הגיע. צילום: שאטרסטוק
גם לדיוטי פרי הלחץ הגיע. צילום: שאטרסטוק

תכנון מוקדם של השהות בשדה יאפשר לכם לחסוך בהוצאות מיותרות גם אחרי שתעברו את הביטחון ותיכנסו סוף סוף לאזור הדיוטי פרי. אל תתפתו לקניות בלי לבדוק מחירים והקצו מסגרת זמנים ברורה לכם ולשאר בני המשפחה. במקביל, נסו להגיע פחות או יותר שבעים כדי שלא תצטרכו להתפשר על אוכל שאתם לא אוהבים. קחו בחשבון את השעה שבה אתם עומדים להמריא, את משך הטיסה ואת הארוחות במטוס ונצלו את הזמן בשדה לדברים אחרים.

מה עושים עד הטיסה?

כמובן שההמתנה לעמדות האבטחה והבידוק היא רק החלק הראשון של חוויית שדה התעופה הכוללת. בחלק השני תגלו שהכיסאות בטרמינל לא ממש נוחים, שיימאס לכם במהירות לבהות במטוסים הממריאים והנוחתים, ושאפילו הפרסומות המרצדות על מסכי הטלוויזיה כבר לא ממש מעניינות. הפתרון הוא קודם כל למצוא מקום לטעון את שלל מכשירי החשמל החכמים שלכם, ולאחר מכן לברר על מקום למנוחה.

ברוב שדות התעופה יעניקו לכם אפשרות טעינה ללא תשלום לטלפונים, מחשבים ניידים ומכשירי משחק לילדים. אל תבנו על זה שיהיה לכם מטען במלון אחרי שתנחתו, כי אף פעם אי אפשר לדעת כמה זמן ייקח לכם להגיע אליו. במקביל, ותרו על ניסיון להשתרע על ספסלי הפלסטיק כשראשכם על התיק הגבשושי שהבאתם אתכם. לפני טיסות ארוכות במיוחד כמו לטיולי תרמילאים למשל, תשקלו להביא אתכם מזרן מתקפל, שישמש אתכם בנתב"ג ובעוד הרבה נמלי תעופה ברחבי העולם.

ישנים על התיק הגבשושי שהבאתם. צילום: שאטרסטוק
ישנים על התיק הגבשושי שהבאתם. צילום: שאטרסטוק

לחילופין, לפני חופשות קצרות וספונטניות אתם יכולים לנצל חלק מהזמן בשדה התעופה כדי לעבוד. אם מתאפשר לכם להיכנס לטרקלין המלך דוד בנתב"ג תגלו עולם שלם של אפשרויות, בופה בהגשה עצמית וכורסאות מפנקות. אם ההשקעה גדולה עליכם, תמצאו תנאים סבירים לפעילות מהסוג הזה גם בבתי הקפה בשדה התעופה. הדליקו את המחשב שלכם כדי להשלים משימות או נצלו את ההמתנה ושוטטו בין החנויות תוך כדי שאתם מדברים בטלפון. הקפידו להגיע עם נעליים נוחות לשדה התעופה וזכרו שהטמפרטורות שם נוטות לצנוח בצורה דרסטית ביחס למה שקורה מחוץ לטרמינל.

אם נתקעתם בשדה תעופה בחו"ל ויש יותר מ-5 שעות עד הטיסה הבאה, שווה לכם לשכור חדר במלון. כמעט בקרבת כל שדה תעופה גדול יש בית מלון עם חדרים סטנדרטיים במחירים נוחים. בררו על חדר כזה, הגיעו אליו להתרעננות ותראו איך הזמן טס – תרתי משמע.