כיף לכם שיוליה עדיין כאן? יש מה לעשות כדי להביא עוד כלבי ים

יוליה כלבת הים בחופי יפו (צילום: ג'ק גואז/גטי אימג'ס)
יוליה כלבת הים בחופי יפו (צילום: ג'ק גואז/גטי אימג'ס)

נכון שהחדשות הטובות היחידות של השנה הן שכלבת הים יוליה מטיילת בחופי ישראל? אז יש לנו חדשות טובות יותר - יוזמה חדשה שואפת להקים לה ולכל כלבי הים הנוספים שירצו להגיע לכאן בית. מה, מציעים לכם להחזיר את כלבי הים לתל אביב, לא תעזרו?

כבר כמעט חודש מאז באה אלינו כלבת הים האהובה יוליה, כנראה מכוכב חלל. מאז יום שישי, ה-12 למאי, יוליה מסתובבת ברחבי חופי ישראל. מאז המפגש הראשוני ביפו היא הספיקה לבקר גם בבת ים, חוף השרון, חוף פלמחים והיום אפילו נראתה בראשון לציון. כנראה שממש בא לה קינוח בסינמה סיטי. ובין כל ההתרגשות הזו, פתאום מדינת ישראל הפנתה את מבטה לחייה בסכנת הכחדה חמורה שצצה כאן לפתע. טוב, זה שהיא גם חמודה בהחלט לא מזיק. ועכשיו גם יש איך לעזור לה, ולעוד כלבי ים כמותה.

עמותת דלפיס, הפועלת למען היונקים הימיים בישראל, השיקה פרויקט גיוס המונים שנועד לסייע ליוליה ואחיה כלבי הים למצוא בית על חופי ישראל. "מקימים בית ליוליה" מגייס למעשה כסף כדי לשיקום את בתי הגידול של כלבי הים בשטחי ישראל, אשר רובם נהרסו לאורך השנים עקב קריסת מערות, הצפתן או עומס בתיירים. העמותה מציעה פרוייקט שיקום אשר יחל בשלב הראשון בשיקום המערות בראש הנקרה, שבעבר שימשו בית לכלבי הים הנזיריים באזור. נכון, זה לא בתל אביב, אבל לפחות נעזור ליוליה.

מטרתם, מעבר ליצירת מקום נוח עבור כלבת הים האהובה במדינה, היא לגרום למחזה המשמח הזה להפוך לדבר שבשגרה, ולפתות כלבי ים נוספים להתנחל באזור. בעבר כלב הים הנזירי היה נפוץ מאוד באזורי הים התיכון, אך כיום מדובר באחד היונקים הנדירים בעולם. התמאש של בעלי החיים אם תרצו. ואם נרצה לעזור לה, ולמאות הפריטים הנוספים ששרדו, זה לא יזיק להכניס יד לכיס ותת קצת סיכוי לכלבת ים חביבה לשרוד. גיוס ההמונים כרגע עומד על כ-78 אלף ש"ח מתוך 100, אז זה לגמרי ריאלי ויש כמה תשורות חביביות ביותר. אנחנו הכי רוצים את התודה האישית מיוליה. תודה.

"מקימים בית ליוליה", לפרטים נוספים ותרומה