ספינר והעיר הגדולה: איך זה להיות ילד תל אביבי? חלק שני

12 ילדים מכל רחבי תל אביב דיברו איתנו על התוכניות שלהם לחופש הגדול ולעתיד הרחוק, על דמי כיס, תופים, ספרים וחיות מחמד אובדניות. חלק שני

איך זה להיות ילד תל אביבי? ילדי העיר (צילומים: איליה מלניקוב, דין אהרוני רולנד, נמרוד סונדרס)
איך זה להיות ילד תל אביבי? ילדי העיר (צילומים: איליה מלניקוב, דין אהרוני רולנד, נמרוד סונדרס)

>> לחלק הראשון בכתבה

>> לחלק השלישי בכתבה

איירי אלרום

תושב פלורנטין, בן 7, עולה לכיתה ב' בבית הספר דרואינוב. גר עם אימא

מתפרנס מהשתתפות בפרסומות. איירי אלרום (צילום: איליה מלניקוב)
מתפרנס מהשתתפות בפרסומות. איירי אלרום (צילום: איליה מלניקוב)

מה התוכניות שלך לקיץ?

“קמפינג בחופי ים וביערות, זה תמיד היה החלום שלי. יש איזה יער שקוראים לו יער הפיות ליד בית אורן שיש בו בריכה, ואנחנו ניסע לשם. חוץ מזה אני אסע לבקר את אבא שלי שגר בקייב שבאוקראינה. קפוא שם, אבל אבא שלי מרשה לי לראות סרטים עד שאני נרדם וקונה לי צעצוע אם אני רוצה".

מה אתה אוהב לעשות?

“הייתי עד לא מזמן בארבעה חוגים אבל הפסקתי עם תיפוף יפני, שזה נגינה בתופים ענקיים. עכשיו אני רק בג'ודו, כדורגל וכדורסל. אני גם אוהב לעשות גרפיטי, אבל רק על קירות בשכונה שכבר יש עליהם גרפיטי. חוץ מזה אני גם אוהב לרקוד במסיבות בכל שבת במחוגה".

אתה אוהב לגדול בתל אביב? מה המקום האהוב עליך?

“כן, ואני הכי אוהב את הבית שלי שהוא יפה".

על איזה משחק, ספר או סרט אתה ממליץ?

“אני אוהב מאוד משחק קופסה שקוראים לו ‘האי הנעלם'. זה משחק מאוד מיוחד שכולם צריכים לנצח ביחד, אחרת האי טובע. אם לא משתפים פעולה אז אף אחד לא מנצח וכולם טובעים. אני גם אוהב את הספר ‘מיתולוגיה יוונית לילדים' ואת הסרט ‘הקרודים'".

כמה דמי כיס אתה מקבל?

“אני מרוויח כסף מפרסומות שאני משתתף בהן. חלק הולך לחיסכון וחלק – לדמי כיס ולצעצועים".

מתי יצאת מהעיר בפעם האחרונה?

“אנחנו נוסעים קבוע לקריית שמונה לבקר את בן הזוג של אימא שלי, שאני חבר של הילדים שלו. לא מזמן עשינו קמפינג ביער וגם באילת על החוף".

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

“שאלה ממש טובה, אני לא באמת יודע".

מיכאלה דוד

תושבת נווה צדק, בת 5, הולכת לגן קיפוד. גרה עם אבא, אימא והכלב טמאגו

תיקח את טמאגו לחלל. מיכאלה דוד (צילום: דין אהרוני רולנד)
תיקח את טמאגו לחלל. מיכאלה דוד (צילום: דין אהרוני רולנד)

מה התוכניות שלך לקיץ?

“אני טסה להולנד. אני לא יודעת מה אני אעשה שם, אבל אביב חבר שלי יהיה איתי. אולי נלך למסעדות ואולי נלך עם אביבי לראות שקיעה בשמש ולטייל. אולי גם נלך לגינה בהולנד".

מה את אוהבת לעשות?

“אני אוהבת לנגן בגיטרה ותופים. אני אוהבת לנגן את השירים שאני ממציאה. אני ממציאה שירים על אנשים, לבבות ואפילו מתנות. חוץ מזה אני אוהבת לקרוא סיפורים וללכת להצגות".

את אוהבת לגדול בתל אביב? מה המקום האהוב עלייך בעיר?

“כן. אני הכי אוהבת ללכת לגינה ולים ואפילו להיות עם חברים בחדר שלי".

על איזה משחק את ממליצה?

“אני אוהבת לגו. יש בו ילדות ונסיכות ואפילו נסיך ונסיכה שנולדת להם ילדה. אני גם משחקת בעוגת יום הולדת ובמסעדה וגם עם טמאגו".

כמה דמי כיס את מקבלת?

“אני לא מקבלת אבל יש לי קופה. אני חושבת שאני אקנה בכסף שלי טבעות".

מתי בפעם האחרונה יצאת מהעיר?

“הייתי אצל סבא וסבתא בחולון לפני שבוע. באות לשם בנות דודות שלי ואנחנו משחקות. אני גם אוהבת לאכול שם ויש שם מלא אורחים. כיף שם".

מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה?

“אסטרונאוטית. אני רוצה לטוס לחלל בגלל שזה כיף. אני לא חושבת שיהיה לי משעמם שם כי אני אזמין חברות וחברים איתי ואני אקח גם את טמאגו".

יואב פלד

תושב יד אליהו, בן 10, עולה לכיתה ה' בבית הספר גיבורי ישראל. גר עם אבא, אימא ואח

האוגר האב קפץ אל מותו. יואב פלד (צילום: איליה מלניקוב)
האוגר האב קפץ אל מותו. יואב פלד (צילום: איליה מלניקוב)

מה אתה אוהב ביד אליהו?

“אני אוהב את מתנ"ס בת־ציון, יש שם מגרש שאפשר לשחק בו כמעט בכל זמן. אני משתתף בכדורגל, ובשנה שעברה הייתי בכדורסל. יש פה הרבה חנויות, מכולות וכל השאר ואפשר לקנות כמעט בכל מקום – זה מה שאני אוהב בכלל בתל אביב".

מה היית משנה בשכונה?

“יש פה עץ שמוציא פירות שנופלים ונדבקים לנעליים. נגיד קנית נעליים חדשות, אתה הולך לבית ספר, וכבר אתה רואה שהסוליה מלאה בפירות מעצבנים. חוץ מזה הייתי רוצה שלא יהיה בית ספר".

אתה צוחק, אבל למה אתה כל כך לא אוהב ללמוד?

“כי זה לא כיף לקבל שיעורי בית, שצריך להכין לפעמים גם אם יש עומס של חוגים ושיעורים. המקצועות האהובים עליי הם ספורט, כי זה כיף לשחק וקצת לא ללמוד, ומחשבים – לפעמים נותנים לנו לשחק במשחקים. הלוואי שהיו פחות שיעורים והיה אפשר לעשות קצת דברים יותר כיפיים. המורה שלנו לאנגלית, למשל, נותן לנו איזה חצי שעה של משחקים אם אנחנו מתנהגים יפה".

יש סרט שהיית רוצה להמליץ עליו?

“הסרט האחרון שראיתי היה ‘בייבי בוס'. זה סרט מצחיק על תינוק שהוא בוס ומחליט על אח שלו הגדול, כי הנהלת התינוקות שלחה אותו, אבל אני רוצה לספר לך על החיות שלי".

קדימה!

“יש לי אוגרים ודגים. האוגר הוא חיה נחמדה, אבל הייתה לי אוגרת אחת מה זה חמודה שמתה. לא נעים. קראו לה בננה, והיא הייתה פשוט מושלמת. לא נשכה, לא התעצבנה… פעם היו לה 12 גורים, וכל הזמן היינו צריכים למסור אותם. אבא של הגורים התאבד, קפץ מקומה חמישית. עכשיו נשארו לי שני גורים".

נועם בליס

תושב מרכז העיר, בן 8, עולה לכיתה ג' בבית הספר בלפור. גר עם אימא, אבא ואחות קטנה

"אני חבר בלהקות החקלאות, הנקסואים, הברמנים, הטבחים וזוזו הצידה". נועם בליס (צילום: דין אהרוני רולנד)
"אני חבר בלהקות החקלאות, הנקסואים, הברמנים, הטבחים וזוזו הצידה". נועם בליס (צילום: דין אהרוני רולנד)

מה התוכניות שלך לקיץ?

“קייטנות וכל מיני טיולים. אני גם טס לאיטליה עם המשפחה, נלך למוזיאונים ולכל מיני מפעלים של יין וגבינות וגלידה".

מה אתה אוהב לעשות?

“אני אוהב לתופף ולשחק כדורגל. אני מתופף כבר שנה. זה קצת קשה, אבל אני טוב בזה. אני הכי אוהב רוקנ’רול חזק. אני אוהב את פורטיס וגם הייתי בהופעה שלו. אני כבר בכמה להקות: החקלאות, הנקסואים, הברמנים, הטבחים ויש גם להקה שקוראים לה זוזו הצידה, שלי ושל אבא שלי".

על איזה ספר אתה ממליץ?

“'ילדי בית העץ'. זה על שלושה ילדים שהיה להם בית עץ והייתה להם גם כלבה, אבל היה איזה ילד שאימא שלו רצתה להרוס את החורשה שבה בית העץ היה כדי להקים שם מגדלים. אז הילדים צירפו את הבן שלה לחבורה והם עשו מופע מחאה והצליחו לעצור את הבנייה. חוץ מזה אני גם ממליץ על ההצגה ‘רוח התיאטרון' שאימא שלי השתתפה בעיצוב התלבושות שלה. זה על שני ילדים ששנאו אחד את השני. הם הלכו לראות הצגה שהתבטלה ואז הם החליטו לעשות הצגה בעצמם. בסוף הם נשארו חברים טובים".

כמה דמי כיס אתה מקבל?

“אני עדיין לא מקבל דמי כיס אבל אני מקבל דמי חנוכה או דברים מהפיה. בקיץ אני ארוויח כסף מעבודה במסעדה קפטן קארי, אני אסדר את הסכו"ם. אני מכיר את רושפלד כי אבא עובד איתו".

מתי בפעם האחרונה יצאת מהעיר?

“ביום שבת. נסעתי למשפחה בקיבוץ. הלכנו לחדר אוכל ולאזכרה והיינו בבריכה. אני אוהב ללכת לקיבוץ".

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

“שחקן כדורגל וגם מתופף".