ג'ון ויוקו הישראלים: סיפורי האהבה המקומיים שחייבים לעבד לסרט

סרט חדש יציג את סיפורם של ג'ון לנון ויוקו אונו, וזה גרם לנו לחשוב: מה עם כל הזוגות הזוהרים של עולם התרבות הישראלי?

ג'ון לנון ויוקו אונו (צילום: Keystone Features/Getty Images)
ג'ון לנון ויוקו אונו (צילום: Keystone Features/Getty Images)
2 בפברואר 2017

סיפור אהבתם של ג'ון לנון ויוקו אונו בדרך למסך. ה"הוליווד ריפורטר" מדווח שאונו אמונה על הפקתו של הסרט, שאותו יכתוב אנתוני מקארטן ("התאוריה של הכל") ויפיקו בפועל מייקל דה לוקה ("הרשת החברתית", "מאניבול") וג'וש בראטמן.

על פי דה לוקה, "הסרט יתמקד באהבה, אומץ ואקטיביזם בארה"ב, תוך כוונה להעניק השראה לצעירים של היום לעמוד זקופים ולקבל חזון ברור של העולם שבו הם רוצים לחיות". עדיין לא ידוע מי ישחקו את בני הזוג.

בין אם אתם מאלה שמאמינים שיוקו פירקה את הביטלס או לא, אין ספק שהגיע הזמן שהסיפור של הזוג הזה יראה מסך. ובכל זאת, סיפור אהבתם של הביטל והאמנית לא ייחודי. גם אצלנו, בישראל, יש לא מעט זוגות שראוי שסיפור אהבתם יוצג על המסך הגדול.

דץ ודצה

המלודרמה על אורנה ומשה דץ תתחיל בגירושין ב-2006, אחרי 21 שנות נישואין. השניים ייזכרו ברגעיהם הגדולים, בהם המשבר התרבותי בין ישראל למצרים ב-2000, אחרי שהזמר המצרי עמר דיאב האשים את הצמד בגניבה וב"ביזת התרבות המצרית" בעקבות יציאת השיר "אתה בלבי", בימים היפים של קדם אירוויזיון 1987, במסע ההופעות של פסטיבל הזמר החסידי שבו הם הכירו, וכמובן, בקלטות הילדים המצליחות בסדרת "טיף וטף".

אביב גפן ואילנה ברקוביץ'

הסרט על אביב ואילנה יחשוף את הנסיבות האמיתיות מאחורי מערכת היחסים המדוברת שהעניקה לעולם את הלהיט הדביק "אילנה". ברקוביץ', כידוע, היא ביתה של אלישבע (טינה), בת להורים נאצים. בסרט, שיהיה הכלאה בין המחזמר "שיער" ל"ממזרים חסרי כבוד", אביב ואילנה יחזרו לגרמניה ולצלילי שיריו של גפן יפשפשו בהיסטוריה המשפחתית וינקמו את נקמת היהודים (לא הלהקה).

חמי רודנר ואיגי וקסמן

למען האמת, רודנר הרס לכולנו את הסיכוי ליהנות ממיסתורין כלשהו בנוגע ליחסים שלו עם אשתו לשעבר איגי וקסמן. הוא תיעד באובססיביות את היחסים ביניהם בשירים "אנחנו מתחתנים", "רק בשביל לקבל חיבוק" ו"בואי ניפרד", כך שמה שנותר זה רק לעשות סרט זומבים על מערכת היחסים, כי רודנר כבר לגמרי הרג אותם.

אייל גולן ורוסלנה רודינה

הסרט על אייל ורוסלנה יעקוב אחר פרשת עבירות המין שבמסגרתה הורשע לבסוף אביו של גולן, דרך נקודת המבט של רוסלנה. המצלמה תלווה את השחקנית שתגלם אותה, בסגנון מוקומנטרי, בראיונות שנתנה לתקשורת ובהתמודדות שלה מול גולן. יש כאן פוטנציאל לדמות עמוקה ומורכבת יותר ממה שנדמה על פני השטח.

פוטנציאל לדמות מורכבת יותר ממה שנדמה על פני השטח. רודינה (צילום: אוהד רומנו ומיכה לובטון)
פוטנציאל לדמות מורכבת יותר ממה שנדמה על פני השטח. רודינה (צילום: אוהד רומנו ומיכה לובטון)

יהודה לוי ונינט טייב

יודה ונינה, הסיפור המלא. אף עין לא תצא יבשה מהסרט שיגולל את סיפור ההתאהבות והקריסה של הזוג הכי נכון ב-2006, כשגם מקומן של דמויות המשנה רן דנקר ואפרת בוימולד לא יפקד. בונוס: את יהודה לוי יגלם רן דנקר, ואת רן דנקר יגלם יהודה לוי.

יהודה לוי ונינט טייב

איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי

הומו-ארוטיקה בגבעות. בן גביר גדל מנער עדין שסיפר בגאווה ש"הגענו אל הרכב, נגיע גם לרבין" לעורך דין ממולח, וזה לא נעלם מעינו של הח"כ לשעבר מיכאל בן ארי. לא נעשה ספויילרים, רק נספר שבסצינה אחת נפגשים ב"מיטת השלום" שבקרוואן הסאונה בן גביר, בן ארי ומייסד ארגון להב"ה בנצי גופשטיין.

סאבלימינל והצל

מחזמר ראפ שמגולל את סיפורם של הג'ון והיוקו הישראלים האמיתיים, האקטיביסטים והמוזיקאים קובי שמעוני ויואב אליאסי, לפני תקופת "האריות של הצל", כשזה עוד היה נראה הגיוני לחבוש בנדנה מתחת לכובע מצחייה.

אוזה ושבי VS נולי ובץ

לא הרבה יודעים, אבל רגשות קנאה עזים שוררים בין שני הזוגות המלכותיים של הטלוויזיה החינוכית. אם תשימו לב, בסרטון הבא למשל, כששבי ואוזה שרים בעליצות, נולי ובץ קפואים במקום, בשוק מוחלט מאור הזרקורים שפנה מהם. נחוץ סרט דוקומנטרי שיברר את העניין אחת ולתמיד.