על תולעים וקישואים: ד"ר ורד בן ברוך נעמן עונה על השאלות הדחופות שלכם

החיות שלכם חשובות לנו, לכן החלטנו לעזור עם טור שבועי של הוטירינרית ורד בן ברוך נעמן ממרפאת חיות המחמד בירמיהו

חיות עיר. טייק ראשון
חיות עיר. טייק ראשון

שאלה

לפני שבועיים אימצנו את דמבו, גור כלבים מתוק בן חודשיים. אתמול נשמעה צעקה מפחידה בבית, רצתי לסלון וראיתי את בתי מצביעה על הקקי של דמבו, ממנו זחלו תולעים לבנות. איך זה קרה? זה מדבק? מה עושים? הצילו!

אדווה

הי אדווה,

אם זה ינחם אותך, כמעט לכל כלב יהיו תולעים במהלך חייו – אז ברוכה הבאה למועדון. מה שחשוב הוא שיש טיפול, והוא בדרך כלל פשוט ומהיר.

כמו שזה נשמע, דמבו זכה לביקור של "התולעת העגולה", ששכיחה מאוד בקרב גורים. קצת טריוויה: מדובר בתולעת הנפוצה ביותר בקרב כלבים, שזכתה לשם המקורי בזכות ראשה העגול. אגב, רוב הסיכויים שדמבו נדבק בתולעים כבר ברחם אמו או מהחלב שינק, אז בלי יותר מדי רגשות אשמה. לתולעת העגולה יש לעיתים גם תוספות לא סימפטיות כמו שלשול, הקאות, בטן נפוחה ויובש בפרווה.

הטיפול הוא חשוב וקל: סירופ או כדור פעמיים עד שלוש וביי-ביי לתולעים ולצעקות. ועד אז – גם אתם צריכים להיזהר מהדבקה. חשוב לנקות היטב את האזור שבו הכלב עושה צרכים ולהקפיד לשטוף ידיים עם מים וסבון.

רק בריאות,

ורד

תשאירי טיפ

תנו לכלב קישואים!

הוא לא רק החבר הכי טוב: הכלבים, בדיוק כמו בני-האדם, הם אוכלי-כל(אומניבורים) והתזונה שלהם צריכה להכיל חלבון, פחמימה וירק. אז אל תהססו לתת להם קישואים, אפונה, תפוח אדמה או בטטה שלא סיימתם מהצלחת (ללא תיבול כמובן). לעומתם, החתול הוא טורף (קרניבור) אמיתי ועיקר התזונה שלו צריכה להתבסס על חלבון. או בקיצור: בשר, דגים וביצים. בתיאבון.

מחמד השבוע

שם: ליסה

מלונה: הצפון הישן, תל אביב

הורים גאים: רועי ומיכל צ'מקה

ביוגרפיה: אומצה מבית אומנה בכרמיאל בגיל 3 חודשים שם ינקה מכלבת האמסטף כמה ימים.

בת כמה: שנה ו-3 חודשים

גזע: ככל הנראה ערבוב של רועה אוסטרלי וסטר אנגלי

מה אומרים הגנים:  הסטר האנגלי הוא כלב אלגנטי ואצילי, פעילות גופנית חשובה מאוד לפריקת אנרגיה שלו, אז שריינו זמן לריצה בחוץ. הוא נאמן, מצחיק, ידידותי לבני אדם וזקוק לשפע של חיבה. הרועה האוסטרלי הוא אינטיליגנטי ואנרגטי(זוכרים את הזמן לריצה בחוץ?), ביישן בקרבת זרים, ותמיד רוצה להיות חלק מהמשפחה ומפעילויותיה.

התחביבים של ליסה: משחק עם כדור, שחייה בים, טיפוס על עצים ומתקנים בגינות הכלבים.

מאכלים אהובים: עגבניה, גזר, מלפפון, קוטג' וחמאת בוטנים.

רגישות רפואית: לליסה יש בריחת שתן בזמן שינה. היא מטופלת עם סירופ יום יומי המונע ממנה להרטיב במיטה.

שאלות אפשר להפנות למערכת Time Out.

ד"ר ורד בן ברוך נעמן, וטרינרית, מרפאה לחיות מחמד ירמיהו 48, תל אביב. בדיקות רפואיות, יעוץ, חירום ביקורי בית ואהבה. 03-7395527