חופשי זה לגמרי בפאב: 12 מקומות בילוי שלהט"בים ירגישו בהם בבית

כל הפאבים והמועדונים ששווה לקפוץ אליהם לדרינק, לרקוד בהם ולהעביר את הלילה בחברה טובה וצבעונית

האלפאבית (צילום: נמרוד סונדרס)
האלפאבית (צילום: נמרוד סונדרס)
5 ביוני 2018

בזמן שסצנת הברים ומועדוני הגייז פחות או יותר נמחתה מעל פני העיר, סצנת הגיי-פרנדלי חיה, תוססת ובועטת מתמיד. הנה כמה מקומות עם "טוויסט להט"בי" שבהם הכל קורה.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
למה אין יותר ברים לה"טביים?
קינוחים צבעוניים ומושלמים לחגיגות הגאווה
מפני שיבה תרים: הכירו את הסבים והסבתות הגאים

שפגאט

הבר, שהחל את דרכו כבר הגייז היחיד מלבד האוויטה ז"ל, עשה דרך ארוכה מהקמתו לפני שבע שנים – כמעט נצח במונחי חיי לילה (בלי עין הרע). הקהל ההומוגני התרחב עם הזמן והזמין בשמחה קהלים נוספים. בהתחלה הצטרפו הלסביות, עם ליין ה"זותי" שפעל חזק בימי רביעי והוחלף בהמשך בערב "שפגאט בנות" שמתפקד עד היום בהצלחה; אחריהן הגיע אל השערים הפתוחים כל מי שחיפש בר חברותי ברמה גבוהה. המקום שופץ כבר פעמיים מאז שנפתח וממשיך להתייפייף ולגדול לכבוד מגוון הבליינים שפוקדים אותו. עם זאת מקפיד הבר לשמור על צביון הומואי גאה, ידידותי לכולם אבל נאמן לעצמו, וסביר להניח שבחודש הגאווה הבא עלינו לטובה הסיכוי לתפוס שם מקום ספונטני יהיה די קטן.

שפגאט. צילום: יח"צ
שפגאט. צילום: יח"צ

שפגאט, נחלת בנימין 43 תל אביב, ראשון־חמישי ושבת 19:00 עד הלקוח האחרון, שישי 11:00־18:00, 5601758־03

בית אריאלה

אם לסביות הן דת, זה בית המקדש, ואריאלה לנדא – שהקימה וניהלה את המינרווה המיתולוגי – היא הכוהנת הגדולה. כאן כל ערב הוא ערב שבת חגיגי, וכל המסובין הן בחורות יפות. סביר להניח שתכירי את כל הבנות שיושבות סביב הבר, ושיחה שתנהלי עם מי שיושבת לצדך תהפוך מהר מאוד לדיון ציבורי. על אף הסטטוס קוו הלסבי הברור, מתקבלים כאן בברכה גם גברים אלגנטיים עם ביטחון שמחפשים בר נעים להישען עליו, זוגות סטרייטים שיודעים מה טוב באמת וגם כמה תיירים מגרמניה שהבינו בחושים מחודדים שמסיבת פיג'מות של בנות זו הדרך הנכונה להעביר בה את תחילת הלילה.

בית אריאלה
בית אריאלה

בית אריאלה, הרכבת 2 תל אביב, שני־רביעי 20:30־3:00, חמישי 22:00־5:00, שבת 20:30 3:00, 7850260־050

אוצר

קינות האבל על ההר סיני לא הספיקו לגווע וכבר נפתח במקומו, מאה מטרים מערבה, האוצר. על רחבת הריקודים שני היפסטרים עוצמים עיניים על יד סחית שצורחת להיטי סוף הניינטיז עם גיי הולנדי בלי חולצה. ברחבה החיצונית הספסלים תמיד תפוסים על ידי אושיות תל אביביות שמתדלקות מינגלינג על ספידים. כאן החוק הוא שאין חוקים, חוץ מלהיראות ממש ממש טוב.

אוצר. צילום: בן פלחוב
אוצר. צילום: בן פלחוב

אוצר, הר סיני 1 תל אביב, שני־חמישי ושבת 21:00־3:30, 5666830־03

רוקוקו

תהיו מי שאתם רוצים להיות, לבשו מה שאתם רוצים ללבוש, שימו את המוזיקה שאתם רוצים לשים ותבהו בווידיאוקליפים המרהיבים שמשודרים על המסך מעל עמדת הדי.ג'יי כמה שתרצו; העיקר שלא תתפסו לנו כיסא על המרפסת. מילדי שוליים מטושטשי מגדר, דרך כנופיית לסביות עליזה עד בליינים חינניים עם שיער שיבה, כולם מצליחים להידחק למועדון הקטן עם הבר הפצפון ועדין להרגיש בנוח. במקרה של הרוקוקו, זו האווירה, לא המטראז'.

הרוקוקו. צילום: גיא נחום לוי
הרוקוקו. צילום: גיא נחום לוי

רוקוקו, אלנבי 99 תל אביב, ראשון־חמישי ושבת 21:00־4:00, שישי 22:00־5:00, 5347719-077

אנה לולו

יפו אמנם צמודה לתל אביב, אבל נראה שהמרחק בין תל אביב לאנה לולו גדול מאוד. הבר מתחבא בסמטה יפואית קטנטנה, מאחורי דלת כבדה, וללא הכוונה מוקדמת קשה מאוד למצוא אותו. בפנים עיצוב נעים, נטול יומרה, ומוזיקה ערבית עכשווית שתתקשו למצוא במקומות אחרים בתל אביב שלא כאורחת המפציעה בפלייליסט לרגע. לכנות את המקום "גיי פרנדלי" יהיה ניסוח מצומצם; למעשה מדויק יותר לקרוא לו פשוט "פרנדלי". יהודים, מוסלמים, נוצרים, בנים, בנות, בעלי מגדר אחר, הומואים, סטרייטים, אשכנזים, מזרחים; כולם באים לאנה לולו כדי לתת למרכיבי הזהות להתערבב אלה באלה וליצור יחד בילוי סובלני. שכלום לא יעצור אותנו מלרקוד ולהרגיש בנוח.

אנה לולו (צילום: בן פלחוב)
אנה לולו (צילום: בן פלחוב)

אנה לולו, הפנינים 1 יפו, שני־רביעי 21:00־3:00, חמישי־שבת 21:00־4:00, 7741226־03

כולי עלמא

אין מתאים יותר מהחלל הצבעוני והנעים הזה לאירוח ליין לסביות. גרם המדרגות הארוך ממפלס הרחוב אל הבר עצמו מאפשר לנו להעיף מבט בוחן לקהל כבר מלמעלה כדי להיערך מראש לכל אקסית. לבנות המזל שבנו יש הזדמנות לסיבוב דאווין אפקטיבי בדרך למטה, כשכולן מרימות את הראש לראות מי הגיעה. לכן טוב עושה ה"קאלט", מהליינים החזקים ביותר בסצנת הנשים, שבוחר להתארח כאן כמעט באופן קבוע. בכל ימות השבוע שורה על המקום אווירה נינוחה של הכנסת אורחים. לא כל כך חשוב מי אתה, מה אתה ואל מי אתה נמשך, הדבר היחיד שחשוב כאן הוא אם בא לך לרקוד לצלילי מוזיקה טובה.

כולי עלמא. צילום: תמיר מוש
כולי עלמא. צילום: תמיר מוש

כולי עלמא, מקווה ישראל 10 תל אביב, כל יום 21:00־5:00, 6565155־03

נילוס

הנילוס נראה כמו נבואה מדהימה בתוך כדור בדולח אחרי שמגדת עתידות התבקשה לברר איך ייראה החלום התל אביבי בשנת 2018. המקום המעוצב בטוב טעם, בעל קלאס מלכותי וגם וייב מעורר יראה, ממוסגר במסגרת זהב המבדילה אותו משאר הסביבה האפלולית של תחילת רחוב אלנבי. מוזיקאים, שחקנים, אנשי אמנות ותרבות מבלים בתוך סטייל שאין לו סוף ושאחראיות לו שתיים מהנשים המובילות בסצנת הלילה של תל אביב. לבוש מדויק סביב אלכוהול משובח ואוכל מוקפד מושכים אורחים בעלי מוניטין מכל קצוות הקשת, והתנאי היחיד הוא אלגנטיות שתשתלב היטב בנוף המעודן של המקום.

נילוס בר. צילום: שלומי יוסף
נילוס בר. צילום: שלומי יוסף

נילוס, אלנבי 33 תל אביב, ראשון־חמישי 18:00־2:30, 6444627־03

אלפאבית

את התור הארוך בלילות סוף השבוע בכניסה לאלפאבית אפשר לראות גם מהקצה השני של העיר. לאווירה הסוחפת ולמוזיקה המעולה שמציע המועדון כנראה אין תחליף, וקהל הבליינים התל אביבי יודע שההמתנה תשתלם לו. בעלי האלפאבית הפכו את הספוט שבין רחוב אחד העם לבין שדרות רוטשילד לאחד המרימים בעיר, ונוסף לאלפא הקימו שם גם את הבר־מסעדה סושיאל קלאב ולאחרונה את הפיי (Phi), המספק גם הוא, כמו אחיו הגדול, רחבת ריקודים סוערת ומסביבה פינות שקטות ונעימות לנוח בהן. אפשר לקרוא למתחם הזה קריית הממשלה של חיי הלילה. כלומר, אם הממשלה הייתה מארחת כבר שנים את ליין הפאג.

פאג, אלפאבית. צילום: גיא חביב
פאג, אלפאבית. צילום: גיא חביב

אלפאבית, אחד העם 54 תל אביב, רביעי־שבת 23:00־8:00

אוגנדה

כבר בירושלים מולדתו נחשב האוגנדה לחלל אלטרנטיבי מבחינת הקהל שאליו פנה, ההופעות שאירח, אירועי התרבות שערך והחומוס (האגדי, לטענת חבר ירושלמי). בירושלים שימש המקום במה כמעט יחידה ליוצרים ייחודיים וקידם אמנות שוליים. זה היה מועדון היפסטרי עוד לפני שידענו מה זה היפסטר. הסניף התל אביבי שנפתח כבר לפני שמונה שנים המשיך את דרכו של האח הגדול מעיר הבירה, והצליח להישאר ייחודי ואלטרנטיבי אפילו בעיר שייחודיות ואלטרנטיבה הן עצמן המיינסטרים שלה. הווייב החופשי והרגוע מושך קהל מגוון, ובקרב יודעי דבר הוכתר המקום כספוט הטוב ביותר לדייט ראשון מכל הסוגים והמינים.

אוגנדה. צילום: יח"צ
אוגנדה. צילום: יח"צ

אוגנדה, סמטת בית הבד 5 תל אביב, ראשון־שישי 20:00־3:00, שבת 12:00־3:00. 5101463 03

צוזאמן

בר ההופעות הקטן עבר לאחרונה מרחוב לילינבלום אל מבנה גדול ומרווח יותר ברחוב רענן. המקום סיפק מאז ומתמיד במה ליוצרים צעירים בתחילת דרכם, וגם היום ממשיך לעודד את הקהל להיפתח למוזיקה חדשה ולנצל את ההזדמנות להתוודע למוזיקאים ולאמנים פחות מוכרים. לצד הרעיון החשוב והאמון בקהל המופיעים ובקהל המאזינים, נדיבות הצוזאמן מתבטאת גם במחירי אלכוהול שפויים. נקודת המוצא של המקום היא פרגון ורוח טובה, והתחושה המאפשרת תדבק גם במי שרק יגיח לרגע.

צוזאמן, רענן 3 תל אביב, ראשון־חמישי ושבת 17:00־2:00, שישי 12:00־2:00. 8648758 050

לימה לימה

המגה קלאב הוותיק הזה, עם חלל מרווח, בר עסוק ודי.ג'ייז מעולים, נותן כבר שנים מענה ורוד לקהילה ובמיוחד לבליינים הכבדים שבה. המועדון, שתמיד אפשר למצוא בו קהל אקלקטי של גייז חטובים וסטרייטים עליזים, מארח כבר שנים ליינים ומסיבות גאות ועושה זאת בהצלחה רבה. המקום מושקע ונדיב בביצועי הסאונד והתאורה, ובניגוד לרחבות ריקודים פעילות אבל קטנות וצפופות למדי במקומות אחרים, כאן רחבת הריקודים גדולה ומזמינה. מי שצריך מקום נוח להירגע בו או לחלופין מקום רומנטי להתמזמז בו מוזמן לחצר המפנקת. תשבו בה חצי שעה עד שתרגישו שאתם מוכרחים לחזור לרקוד.

לימה לימה, לילינבלום 42 תל אביב, שני־שבת 22:00־5:00, 2467906־054

ג'וז ולוז

להגיד שזו רק מסעדה יהיה עלבון לא רק למוסד העוצמתי הזה אלא גם לכל מי שזכה לבלות בו לילות ארוכים בתאורה מעומעמת, עם מוזיקה מצוינת ואלכוהול אדיר שנמזג תמיד קצת יותר. את החוויה הנדירה של חומר טוב עם רגש טוב משכו בג'וז אל הרבה מעבר לגבולות המסעדה עצמה בכל שנות קיומה. המייסדות, אורית רביבו ועלמה פוגל, כבר עזבו, ובשנה שעברה השתלטו על העסק נאור לוי ושי קניגסברג, בני זוג מהצפון ששמרו על המטבח והאפלוליות אבל הביאו אווירה משלהם.

נאור לוי ושי קניגסברג בג'וז ולוז (צילום: איליה מלניקוב)
נאור לוי ושי קניגסברג בג'וז ולוז (צילום: איליה מלניקוב)

ג'וז ולוז, גבולות 5 תל אביב, ראשון־חמישי 18:00־1:00, שישי־שבת 12:30־1:00, 5606385 03