צאו בחוץ: כל מה שקורה בירושלים עכשיו

אנחנו יודעים שלהוציא אתכם מהעיר זו לא משימה פשוטה, אבל מסתבר שעיר הבירה שלנו לא מפסיקה להפתיע עם אירועים שמתקיימים לאורך כל השנה לכל סוגי הטיפוסים: מאתלטים ועד אנשי תרבות. בקיצור, תכינו את הלו"ז

איזה אירוע ירושלמי הכי מתאים לך. צילום: pexel
איזה אירוע ירושלמי הכי מתאים לך. צילום: pexel
16 בינואר 2019

לספורטאים:

מזג האוויר היבש והנוח בירושלים מזמן אירועי ספורט רבים שמתקיימים בעיר לאורך כל השנה, החל ממרתונים בינלאומיים וכלה באירועים מקומיים במתחמים השונים. קבלו את המובילים שבחבורה:

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי

 ב-9 במרץ תישמע יריית הפתיחה למרתון ירושלים, בו משתתפים אלפי רצים מכל רחבי הארץ והעולם. המרתון משלב בין אתגרי ריצה במסלולים השונים יחד עם נופיה המושלמים של העיר והתרבות. הרצים ירוצו ב-6 מסלולי ריצה תחרותיים ועממיים הכוללים מרתון מלא, חצי מרתון, 10 ק"מ, 5 ק"מ, מסלול משפחות באורך 1.7 ק"מ ומסלול קהילות באורך 800 מ'.

מרוצי אופניים

ירושלים מארחת במהלך השנה שני מרתוני אופניים נחשבים: באפריל ינחת בעיר הקודש מרוץ ויריד GFNY העולמי. משתתפי המרוץ, רוכבים מקצוענים וחובבי רכיבה, יוכלו ליהנות מהמסלולים הייחודיים העוברים תחילה בין אתריה החשובים של העיר ובהמשך בין נופי הרי ירושלים הקסומים.  ב-17 במאי יתקיים בעיר מרתון סובב יס פלנט ירושלים. שהוא גם חגיגת ענק לאוהבי רכיבת השטח. ילדים ומבוגרים יוכלו ליהנות מרכיבת אופניים מאתגרת בארבעה מסלולים הנעים מ-8 ק"מ ועד 50 ק"מ, הטובלים בנוף יפהפה. ויש גם שירות השכרת אופני הרים לילדים ולמבוגרים.

צעדת ירושלים המסורתית

כמדי שנה תתקיים בחול המועד סוכות צעדת ירושלים, הנמנית בין האירועים הססגוניים והמרכזיים ביותר של החג. הצעדה כוללת 3 מסלולים בדרגות קושי שונות, בהם יצעדו ברחבי העיר עשרות אלפי אנשים מהארץ ומחו"ל. במסגרת הצעדה יתקיימו גם צעדת בוקר בטבע, ההפנינג המסורתי בגן סאקר, ומצעד מרשים ברחובותיה המרכזיים של העיר.

ויש גם מה לאכול. צילום: תומר פלוטין
ויש גם מה לאכול. צילום: תומר פלוטין

 

למתורבתים:

פסטיבל שאון חורף

הפסטיבל מתקיים בארבעה מוקדים שונים בירושלים בכל אחד מימי שני של חודש פברואר. זהו פסטיבל לילי אטרקטיבי ביותר בקרב צעירים המגיעים לירושלים מכל פינות הארץ. הוא כולל מאות מיצגים וסדנאות, ועשרות מופעי אמנים, יוצרים ומוזיקאים. במהלך הפסטיבל, רחובות ירושלים וחלונות הראווה בעיר יהפכו למתחמי תצוגות אמנות, מוסיקה, תרבות וקולינריה.

מופע אור קולי לילי במגדל דוד

המופע האור קולי האמנותי המוקרן על חומות המצודה, מציג את סיפור חייו של דוד המלך מנקודת מבט מודרנית, בשילוב אמצעי טכנולוגיה מתקדמים. הצלילים, הטכנולוגיה הווירטואוזית והרקע המדהים של המצודה מזמנים חוויה שמלהיבה את כל החושים. לפני המופע עצמו המשתתפים יכולים ליהנות מסיור וירטואלי בין יצירות של אמנים דגולים כמו שאגאל, מיכלאנג'לו, מאטיס ועוד.

יום המוזיאונים הבינלאומי

אירועים בירושלים זוכים ליחס מיוחד. ואת הייחוד הזה תוכלו לחוש היטב ביום המוזיאונים הבינלאומי, המתקיים מדי שנה בערים רבות בעולם וגם בירושלים. העיר פותחת ביום זה את שערי המוזיאונים הרבים שלה בפני הקהל הרחב. זו ההזדמנות לחשוף אנשים רבים ככל האפשר לעושר הרב שהמוזיאונים אוצרים בתוכם בתחומי מדע, אמנות, טבע, עיצוב, היסטוריה, ארכיאולוגיה ועוד.  כולם יכולים ליהנות ממגוון התצוגות והתערוכות ללא תשלום.

ואיפה לשתות. צילום: אתי נמיר
ואיפה לשתות. צילום: אתי נמיר

פסטיבל חוצות היוצר באוגוסט

 גם השנה, כמו בעשרות השנים האחרונות, יתקיים בחודש אוגוסט פסטיבל חוצות היוצר. יריד של אמנות ואומנות.  בימי הפסטיבל, מתחם חוצות היוצר מארח בין מרחביו הפנינג ססגוני של יצירות אמנות של יוצרים ישראליים ויוצרים מחו"ל. המבקרים נהנים מאווירת קרנבל הכוללת גם דוכני אוכל ומופעי אמנים שונים.

לאכלנים

ירושלים הפכה זה מכבר גם לבירת קולינריה נחשקת. פסטיבל מסעדות פתוחות הוא אירוע קולינרי מיוחד במינו, המתקיים בעיר במהלך ארבעה ימים בחודש נובמבר. בפסטיבל מתקיימות פעילויות  שונות כמו סיורי שווקים, ארוחות טעימות במסעדות שף, דוכנים של אוכל רחוב, סדנאות בישול עם השפים המובילים בעיר ועוד.

ולמי שפשוט אוהב את ירושלים

אירועים בירושלים זה לפני הכל יום ירושלים, שבמסגרתו כמו שממליץ השיר "שישו בה כל אוהביה".  חגיגות יום ירושלים כוללות סדרה מרתקת ומהנה של אירועים ומופעים מהרקדות ועד מופעי זמר, מטקסים מרשימים ועד סדנאות תערוכות, מסיורים שונים ברחבי העיר היפה ועד אירועי הפנינג עם פעילויות לכל המשפחה. כולם באים לאחל מזל טוב ולשנה הבאה בירושלים.