כל המפורסמות אצלו: מעצב התכשיטים שמאבזר את קים וקניה

בין ארוחות ערב עם קניה ווסט, לחברות פוטוגנית עם אווה לנגוריה וקים קיי. התכשיטים של המעצב הישראלי גיל נויהאוס מככבים על השטיחים האדומים הכי מבוקשים בעולם

גיל נויהאוס מעצב התכשיטים שכדאי להכיר. צילום: יח"צ
גיל נויהאוס מעצב התכשיטים שכדאי להכיר. צילום: יח"צ
16 באפריל 2019

תוכן שיווקי

את מעצב התכשיטים הישראלי, גיל נויהאוס (47), לא פשוט לתפוס לשיחת טלפון. עם לו"ז צפוף, שבועות אופנה וארוחות ערב עם קניה ווסט. בין לבין הוא מצעיד על השטיחים האדומים אייליסטיות כמו: ניקול קידמן, ג'וליה רוברטס, שרון סטון, קים קרדשיאן ואפילו ניקולס קייג', ג'וני דפ והראפר פיפטי סנט. עם אווה לנגוריה הוא מנהל הרבה יותר מיחסים אופנתיים ויחד הם מפעילים מיזם משותף לסיוע לילדים במצוקה.

באווירת ממתקים. צילום: יח"צ
באווירת ממתקים. צילום: יח"צ

נויהאוס גדל בתל אביב, אבל את התכשיטים הראשונים החל לעצב בסטודיו פרטי שהקים בדירה הקטנה שלו בציריך, שאליה היגר בתום השירות הצבאי. השמועה על המעצב הצעיר התפשטה מפה לאוזן בעיר שבה עסקי התכשיטנות היו משגשגים ומבטיחים במיוחד. משם הבקשות לעצב פריטים למפורסמות שהוזמנו לפסטיבל קאן החלו לזרום במהירות והסקרנות סביב המעצב הישראלי הלכה וגברה. מאז נויהאוס חי על קו ישראל-אירופה ובדיוק סוגר את שבוע האופנה השישי בפריז.

איזה פריט אתה הכי אוהב לעצב?

"עגילים וטבעות, אף שטבעות קשה לעצב כי הן צריכות גם להרשים וגם להיות נוחות. מצד שני, עגילים הם הדבר הראשון שרואים כשמסתכלים על אישה. דרך הרשתות החברתיות כל העולם נחשף לתכנים חדשים באותו זמן. כך שלעתים לקוחות באירופה ובארץ מבקשות ממני דגמים דומים. מבחינה תרבותית בארץ נשים אוהבות לענוד תכשיטים עדינים יותר, ובאירופה הנשים אוהבות את התכשיטים שלהן מוגזמים וגרנדיוזיים".

עגילים בעיצובו של גיל נויהאוס. צילום: יח"צ
עגילים בעיצובו של גיל נויהאוס. צילום: יח"צ

אחת הקולקציות היותר מדוברות של נויהאוס עוצבו בהשראת חופי הים החמימים של תל אביב, כך שעם הזמן הפך את הקונכייה לסימן ההיכר שלו, אבל לאחרונה החליט לבצע פנייה מתוקה יותר. ליטרלי, לאחר שביקר בחנות ממתקים בלונדון ונחשף לסוכריות הגומי הצבעוניות: ג'לי בלי, שקיבלו פרשנות מסקרנת בקולקציה החדשה. ואפשר להגיד שלא מעט מפורסמות דרשו לקבל לקבל טעימה.

איזה תכשיט שעיצבת ריגש אותך במיוחד?

"לפני כמה שנים הוטסתי במיוחד לשווייץ למקום שכוח אל כדי לעצב תכשיט ללקוחה מבוגרת במצב סופני שעברה תאונה. אחת הבקשות האחרונות שלה הייתה שאעצב לה תכשיט, וכמה ימים לאחר מכן היא נפטרה. זה העציב אותי מאוד אבל שמחתי שהצלחתי להגשים לה חלום".

שרשרת בעיצובו של גיל נויהאוס. צילום: יח"צ
שרשרת בעיצובו של גיל נויהאוס. צילום: יח"צ

למה להשקיע בתכשיטים יקרים?

"כי כשעונדים משהו טוב זה נותן הרגשה טובה, וכשטוב לנו זה משפיע גם חיצונית וגם פנימית. תנסו את זה".