כל הפרטים כבר כאן: להקת קלקסיקו חוזרת להופעה בתל אביב

להקת קלקסיקו, המשלבת בין אמריקנה למוזיקה לטינית ופסיכדליה, תופיע ב-16 בנובמבר בתיאטרון גשר ותארח את היוצר הספרדי דפדרו. הופעת הפתיחה תהיה של לולה מארש

קלקסיקו. צילום: יח"צ
קלקסיקו. צילום: יח"צ
3 בספטמבר 2015

שנתיים וחצי אחרי ביקורה האחרון, קלקסיקו, מחלוצי הגל החדש של האמריקנה המשלבת מוזיקה לטינית ופסיכדליה ובין הלהקות הבולטות בקאנטרי-פולק האלטרנטיבי, חוזרת להופעה שלישית בתל אביב. ההופעה תתקיים ב-16 בנובמבר בתיאטרון גשר ויתארח בה היוצר הספרדי דפדרו אחרי הופעת פתיחה של לולה מארש. קלקסיקו תגיע במסגרת סיבוב הופעות לקידום אלבומה החדש, "Edge of the Sun”. מחיר כרטיס נע בין 160 ש"ח במכירה מוקדמת ל-200 ש"ח בקופות. על האירוע אחראית חברת נרנג'ה, שמפיקה גם את הופעותיהן הקרבות של Rhye ופיוריטי רינג והפיקה לאחרונה את שתי הופעותיה של אלט ג'יי.

קלקסיקו נחשבת לאחת ממייסדות ז׳אנר הטקס-מקס שמשלב בין מוזיקה אמריקאית ולטינית בסגנון קאנטרי אלטרנטיבי וסינמטי. שם הלהקה לקוח מעיירת הגבול בין קליפורניה למקסיקו ואכן המקום ממנו מגיעה הלהקה זוכה לאפיון מיוחד: כור היתוך הייחודי לאמריקה המשלב אינדי רוק אמריקאי יחד עם מלודיות פופ מלנכוליות בשילוב של גיטרות פסיכדליות יחד עם חצוצרות מריאצ'י, כלי הקשה, אקורדיון ושאר כלים שפחות נפוצים במוזיקת פופ וברוק.

את הלהקה הקימו הזמר והגיטריסט ג'ואי ברנס והמתופף ג'ון קונברטינו, שהחלו דרכם המשותפת ב-1990 כאשר נגנו בלהקת "ג'יאנט סאנד". מאז הוקמה קלקסיקו לפני כעשרים שנה, הוציאה שמונה אלבומי אולפן ועוד הוצאות מגוונות ובהן פסי קול ושיתופי פעולה. אלבומם "A Feast of Wire" היה לאחד מהאלבומים החשובים באלטרנטיב קאנטרי בעולם וכלל שירים בולטים כמו "Sunken Waltz", "Quatro" ו"Not Even Steve Nicks", על שם סולנית להקת פליטווד מק.

בין המוזיקאים איתם שיתפה קלקסיקו פעולה אפשר למנות את ווילי נלסון, ננסי סינטרה, נקו קייס, ג'ים ג'יימס, ארקייד פייר ועוד. כמו כן, הלהקה הפיקה וכתבה את פסקול הסרט על בוב דילן "אני לא שם" ואף השתתפה בסרט. באלבומה החדש היא משתפת פעולה, בין השאר, עם סאם בים (Iron & Wine) ובן ברידוול (Band of Horses).

קלקסיקו הגיעו לראשונה לישראל באוגוסט 2009, ונתנו צמד הופעות מצוינות שבאחת מהן גם ארחו את אהוד בנאי לגרסת כיסוי לשיר של מאנו צ'או. חבר ההרכב חיירו זוואלה ("דפדרו"), שחימם את ההופעות חזר לישראל פעמיים נוספות ועכשיו חובר אליהם שוב.