כל מה שמרתיח: הא"ב של הגיהנום התל אביבי

החום, הלחות והצביעות, הבירה היקרה, הפקקים המשתרכים ושכר הדירה, התיירים, ההומלסים על המדרכות והד"וחות, הו הדו"חות. זה, והידיעה שהכל יכול להיות עוד הרבה יותר גרוע. לרגל גיליון 666 החלטנו לשחרר קיטור ולפרט בדיוק מה מייסר אותנו בתל אביב, מא' עד ת'. פרויקט מהשטן

דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over
דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over

א

אופניים

או ליתר דיוק – רוכבי אופניים שלא מחליטים אם הם בני אדם או כלי רכב. שנִיים רק לרוכבי אופניים שמצלצלים עם הפעמון מחריש האוזניים שלהם אם אתה מעז לחסום אותה לשנייה. אין חוק שקובע שאתם חייבים לנוע במהירות מקסימלית כל הזמן. תרדו לכביש ותידרסו שם לרווחת כולנו.

אלכוהול

תקשיבו, אי אפשר ככה. תוזילו את האלכוהול או שתרככו את המציאות. זה לא הגיוני שכל מיני צ'כים וגרמנים שלא סבלו יום בחייהם בארצות הקרירות והסבירות שלהם שותים בירה ביורו או בחצי דרכמה, ואנחנו נאלצים ללכת לפתיחות של תערוכות בשביל לשתות בחינם. תערוכות! המקום הזה שבו בוגרי בצלאל מעמידים פנים שהם לא מלצרים!

אמנות רחוב

פשוט די, לאיש לא אכפת שיש לכם דעה על ניכור אורבני. הציור הזה מכוער.

[tmwdfpad]

ב

בועה

הנוהל: לשמוע דעות של אנשים מהפריפריה על "הבועה" ולא להיות בטוח אם להגן על עיר מגוריך או שמא הבונטון עכשיו זה לחייך בחביבות ולהסכים איתם. כי באמת, כמה אפשר להסביר לאנשים שאם זאת בועה, איך זה שכל המאבקים והמחאות הכי חשובות יצאו ממנה? האם זאת בועה עם פתח ניקוז? ואולי דווקא מסוממי ערוץ 2 והבית היהודי מראשון לציון/רחובות/מודיעין הם אלו שחיים בבועה? לסיכום: אם היינו מקבלים שקל על כל פעם שהטיחו בנו "אתם חיים בבועה" היינו יכולים לעבור לגור באי יווני, סוליקו. אגב, כמה עולה טיסה עכשיו?

בתי קפה

בעוד הסצנה הקולינרית בישראל קפצה מאפס ל־100 בכמה שנים, בכל מה שקשור לבתי קפה תל אביב צועדת לאחור. לא פלא שהסגירה של קפה תמר התקבלה כאן כמעט כמו הידיעה על רצח רבין. הרשתות הגדולות משתלטות על כל פינה, ועד שמוצאים בית קפה שכונתי נורמלי התמחור בו יהיה לא הגיוני והאינטרנט יקרוס לתוך עצמו. מצאתם את בית הקפה שלכם? היצמדו אליו ואל תרפו, בעוד 3־10 שנים הוא יהפוך לסניף של ארומה. אל תיעלבו, אבל לו היינו רוצים קפה בארומה היינו הולכים לקניון המהמם הזה ביקנעם. בכל פעם שנפתח פה קפה של רשת זה על חשבון חבר שלנו שתמיד חלם להכין את הסנדוויץ' קורנדביף שלו לאחרים. קישטה ארומה, קישטה קפה קפה. קופיקס, אתם יכולים להישאר כי כמו כולם – גם אנחנו קמצנים. כלומר, בעד צדק חברתי.

ג

גזענות

אמנם במינונים נמוכים יותר מאשר ביתר המדינה, אבל עדיין נושא כואב: גילויי שנאה של תושבי דרום העיר נגד מבקשי מקלט, התנשאות דוחה של תושבי מרכז־צפון העיר על תושבי דרום העיר, חשדנות כללית של כולם נגד ערביי יפו. אחת הערים הליברליות בעולם? אולי כשהגיהנום יקפא.

גינות כלבים

מצד אחד יפה שיש גינות כלבים והכלבים שלכם יכולים להריח זה לזה את הפיפי וגם אתם הבעלים יכולים להריח זה לזה (מטפורית) את הפיפי. מצד שני מדובר בחגיגת זבובים וסירחון שדולפת גם לגן השעשועים הממוקם תמיד בנוחות ליד גינת הכלבים, כי כלבים וילדים זה הרי אותו דבר. בגן מאיר נרשם זן זבובים מיוחד: קטן, עוקצני ומיותר כסטנדאפיסט מתחיל.

דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over
דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over

ד

דוחות

חזרתם הביתה בערב מהעבודה המסריחה שלכם ברמת החייל. חיפשתם שעתיים חניה. מצאתם חניה. היא כמעט בגודל של האוטו שלכם. הצלחתם לצאת מהאוטו עם דריכה מינימלית בנוזל החשוד שליד המדרכה. הלכתם לישון עם אטמים כי קיבלו אישור לבנות לידכם מגדל גם בלילה. קמתם בבוקר. משהו הציק לכם. אה, כן. האוטו. הוא בחניה שמותרת עד 7:00. השעה 7:05. רצתם החוצה מהבית בתחתונים. ראיתם את האוטו שלכם, רכושכם היחיד עלי אדמות כי דירה בעיר אף פעם לא תהיה לכם, מועמס על ידי גרר. צעקתם לגרר: היי, הי! אני כאן! הגרר הסתכל על זקפת הבוקר שלכם ונסע עם האוטו. עכשיו יש לכם גם רפורט וגם גרירה לשלם. הסכום של שניהם הוא כשווי האוטו ביד 2. דילמה.

דיקציה

נולדת בארץ? אז למה את נשמעת כאילו תמיד יש לך קצת כוסמת בפה? ואתה, חבר, אין לך כוח לדבר? התעייפת מרוב אותיות אהו"י? יש לך לשון קשורה? הדיקציה התל אביבית היא מתפנקת, עצלה, מתיילדת, בולעת מלים כטינאייג'ר עם פלטה בשיניים. אבל הכי גרוע הוא לנסות להבין אותה במזנונים של אייל שני. אף פעם לא תדעו אם קראו לכם, לחבר שלכם או לאריס סאן.

ה

הומלסים

הומלסים הם לא הגיהנום, המציאות שמאפשרת את קיומם היא הגיהנום. קופת העירייה שופעת מזומנים, זה כל כך קשה לסייע להם? בצרפת, אוסטרליה, פינלנד ואפילו ארצות הברית פיתחו תוכנית אסטרטגית לפתרון הבעיה, למה בתל אביב אנשים חושבים שבסך הכל מדובר בחלק מהמדרכה?

הפגנות

אוי שיט, הגיע מוצ"ש. במקום להתרווח עם בירה על קצה המדרכה ליד הפח בפורט סעיד או לנקות את האשכים מהחול של הים, אתם צריכים לצאת להפגין על משהו: גז ביוקר, קוטג' בזול, שנאה בחינם. אתם לא הולכים כי כמובן התייאשתם מזמן, אבל גם אי אפשר ליהנות משום דבר אחר, כי אשמה לא מתערבבת טוב עם ג'ין.

התחנה המרכזית

הפיל היחיד שהיינו שמחים להוריד לו את הראש ולמכור אותו בשוק השחור. והפיצה־לחם שקנינו שם ב־2005 וכמעט שלחה אותנו לאיכילוב – לא נשכח ולא נסלח. האגדה מספרת שבגל הפיגועים הגדול של תחילת שנות האלפיים החליטו ארגוני הטרור פה אחד להוציא את התחנה החדשה מבנק המטרות שלהם. מבחינתם מדובר בפיגוע אדריכלי בפני עצמו. וכן, אנחנו יודעים שהבלוק שם. זה לא עוזר, רק מחמיר את המצב.

דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over
דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over

ו

וואנאביז

הם מגיעים בכל מיני צורות וצבעים, אבל משום מה רובם המכריע נראה כמו ציון ברוך. הם רוצים דברים אבל לא יודעים בעצמם מה הם רוצים. יש להם נטייה להימשך לאזורים יצירתיים אף שהדבר היצירתי היחיד שבהם הוא הדרך שבה הם בטוחים שהם חלק מהקאסט של "הפמליה". הם מגיעים בחבורות, הם עורגים לחינמים, ויש להם חיי מין עשירים אך עולם פנימי דל. נצפו לאחרונה יושבים על ספסלים בשדרות בן גוריון ומדברים על "החיים".

ז

זוהמה

עירנו היא עיר של סתירות: מצד אחד מנהטן, מצד שני ניו דלהי. אין אדם יודע טינופת מהי עד שלא צעד בשוגג בשוק הכרמל בשעת הסגירה. היי, מה זה כאן דבוק לי לעקב? עור של תרנגולת? פיסת לחוח? צעידה רומנטית בכפכפים ברחבי העיר תניב רגליים שחורות ממש כאילו מרחו עליהן פיח. אה, באמת מרחו עליהן פיח. לפעמים, ברגעי חסד, ישתרבב לו לתוך הנעל אחד מאותם פירות פיקוס דוחים ומיותרים, ואתם תמעכו אותו ותמשיכו ללכת, כשסאונד הקווץ' הקטן מלווה אתכם עד למקלחת.

ח

חולדות

יש.

חניה

אין.

חולדאי

ראש העיר יושב על הכיסא כל כך הרבה זמן שאף אחד כבר לא זוכר אם אמורים להתעצבן עליו בגלל משהו ספציפי או סתם מתוך הרגל.

דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over
דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over

ט

טבעונים

האתאיסטים הלוחמניים של האוכל. לא רק במובן שהם לא מאמינים בטעם, אלא גם כי פשוט אסור להתווכח איתם. בגדול עדיף לבלות יממה במשחטה מאשר לנהל עשר דקות של דיון עם טבעוני. כן, בסדר, הבנו. אתם צודקים. אתם מאוד צודקים. אתם צודקים ואנחנו טועים, טועים, טועים. אפשר לעבור נושא? אה, לא? נראה שהמזימה הטבעונית הסודית היא לאכול את הראש לכל מי שלא טבעוני עד שהוא יבקש קפסולת ציאניד. רק תביאו אותה עטופה בבייקון.

י

יומרה

בין שאתם סטודנטים בנפש שממשיכים להעלות פוסטים עם בדיחות על לאקאן חמש שנים אחרי שנשרו מהתואר, או משבחי "מקומות סודיים" בשוק התקווה שיש בהם מאפה קירגיזי מ־ד־ה־י־ם שאתם פשוט חייבים לנסות – הגיע הזמן שתפנימו: דורות על גבי דורות כבר שברו לפניכם את השיניים על תולדות הפילוסופיה ועל עוגיות עבאדי. ויש להם את אותו טעם בדיוק.

כ

כסף

זקני העיר עוד זוכרים שפעם זה היה סקסי להיות תפרן. זה היה בערך בזמן שעוד השתמשו במילה תפרן. המילה סקסי שרדה דווקא, ואיתה צמחו כיכרות לחם ב־22 ש"ח. בהנחה שלא יתחילו לכתוב ביקורות מהללות על ספסלים או על אוויר – מי שאין לו כסף נשאר בבית. זה בהנחה שיש לו בית.

ל

לחות

קלישאות הן נכונות והקלישאה הנכונה מכולן היא: "זה לא החום, זו הלחות". מהו חום? חום הוא רק טמפרטורה. לחות היא נוזל, ומי רוצה לפגוש פרונטלית נוזל שאינו בקרדי קולה? הלחות היא העונש של אלוהים על כך שאנחנו גרים בעיר הסבירה היחידה במזרח התיכון, וגם על זה שאנחנו מדברים עליו לא יפה בפייסבוק.

מ

מגדלים

Me, You, Love. בסדר, הבנו, אתם יודעים אנגלית ואוהבים מעליות. זכותכם המלאה להיקבר בקומות, זכותנו המלאה להגיד שאתם נובורישים חסרי טעם, הורסים את הנוף, מעלים את המחירים, יוצרים עוד פקקי תנועה (סתם התבדחנו, אי אפשר פיזיקלית ליצור עוד פקקים). בואו נעלה למעלה עם איזה D9 טוב עוד לפני האכלוס של 2017.

מטקות

אנא מכם, קחו מכאן את הרעש הטורדני, את הכדורים הפוגעניים, את הגוף החתיכי ואת היכולת לעסוק בספורט כלשהו ב־40 מעלות וסעו לכם לחוף הקשתות באשדוד. שמענו שמהמם שם

דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over
דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over

נ

נחלת בנימין, יריד

כיכר מגן דוד הופכת מדי שישי בצהריים לכיכר ציון: דוסים עם תפילין, מתנחלים עם גיטרות ופרויקט תגלית אול אובר דה פלייס. כולם באים במיוחד לשמוע את מירי אלוני משתעלת את "שיר לשלום". אם תמשיכו קצת לכיוון נחלת בנימין תראו שאי אפשר באמת לעבור שם כי אנשים בדיוק קונים מלא פעמוני רוח מעיסת נייר בצורת הרצל.

ס

סאונד

היי, גבר עם שיער ארוך ליד יותר מדי כפתורים, על הבמה יש איש עם כינור. הוא עושה תנועות. בוא תעזור לכולנו לשמוע אותו. אה, שמת כבר את כל המיקרופונים על הבייס דראם שיהיה בום בום? באמת חבל. לא ברור אם זה בגלל הכיבוש או כי אין פה בתים מעץ או מפני שאין פה שחורים – מה שברור הוא שהסאונד חרא. ולא מספיק שהסאונד חרא, גם כל האנשים שברגיל לא מבדילים בין ריטה לנורית גלרון, פתאום אומרים "הייתה הופעה פיצוץ אבל סאונד חרא". הלו, הכל חרא, אז מה פתאום שהסאונד יהיה טוב?

ע

עודף במונית שירות

כשהאדם שביקש ממך להעביר הוא היצור הכי מזיע שפגשת בעולם והיד שלו היא ככל הנראה הדבר הכי מג'ויף שאי פעם ראית. לא ברור כיצד נוצר המנהג המוזר הזה. האם זאת מזימה של דוד בן גוריון שרצה לראות אשכנזים, דוסים, ערבים ומזרחים יד ביד? האם להעביר עודף במונית שירות זאת ציונות? חיידקים עכשיו, הקלה אחר כך? בכל אופן: איכס.

דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over
דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over

פ

פוזה

שכבה חיצונית המולבשת על האישיות כדי להגן עליה מפני הזולת ופגעי מזג האוויר. לכולם יש, השאלה היא איזו. גרועים מכולם, אגב, הם אותם שמוקים יהירים שחושבים שהתעלו על הדחפים האנושיים הקטנים המכריחים את כולנו לגדל פאסון כזה או אחר. אלו יושבים להם בפינה הקטנה והמתחסדת שלהם ושמים את הזין בזן. אנחנו נטפל בהם כבר אחרי המהפכה.

פקקים

אם מצב הצבירה הקבוע של הכביש הוא פקק, האם הוא עדיין נחשב לפקק? אם כן, אל תדאגו: עבודות הבנייה החדשות והמדוברות הולכות להגדיר מחדש פקקי מפלצת ביחס לפקקי הנורמה שאנחנו סובלים מהם ביומיום. מי שיש לו זוג רגליים מוזמן להתחיל ללכת עליהן.

צ

צביעות

כבר אי אפשר לריב עם אף אחד כמו שצריך. הרי את כולם תראה אחר כך בקפה או בבר, לכולם יש מיליון חברים משותפים עם כולם, וכך נשמר מאזן אימה שבסופו אתה נאלץ להיות נחמד לאנשים שהיית ממש מעדיף לבעוט להם בעין. כל האמור חל עשרות מונים, כמובן, על אקסים ואקסיות.

צל

מהאחד יש יותר מדי (בעיקר בכיכר הבימה) מהאחר לא מספיק (בעיקר בכיכר הבימה). האחד – נוכחותו מסוכנת לשמאלנים לבנבנים, האחר – נוכחותו חיונית להצלתם ממלנומה.

ק

קקי על המדרכות

אנשים רחומים, נחמדים, שמשכנים כלבים בדירת שני חדרים ומוציאים אותם פעם ביום בחמש הדקות האלה בין העבודה לדרינק – רצינו להגיד לכם שאנחנו יודעים שטלפון הוא לא שקית ניילון. זה פשוט לא דומה. אחד הוא שחור וקטן ואתם צועקים לתוכו: "די, עם זותי מהפרומו?", והשני הוא שקוף ואוספים בתוכו קקי. אז זאת לא פעולת הסחה כל כך טובה. תאספו את הקקי או שבאמת נעקוב אחריכם ונניח לכם אותו בתיבת הדואר, וכשתוציאו את הברושורים של האינסטלטור המזמר לא יהיה לכם כיף.

ר

ריח

אלא אם בדיוק תקעתם את הפרצוף שלכם בתוך כיכר לחם טרייה, אם יש ריח בתל אביב סביר להניח שהוא מסריח. כמקובל בניאו ליברליזם, תוכלו לבחור את הסירחון מבין שלל אפשרויות: יש לנו פחים שלא פונו שבועיים ועמדו בשמש, חרא של כלבים, עטלפים וחתולים, מיוזעים באוטובוס וניחוח דה לה שוק האהוב: שילוב אקזוטי של פירות רקובים ושתן נרקומנים.

רכבת קלה

מי יחפור ראשון עד לסין? עובדי העירייה, או כולם עם הדעה שלהם על הרכבת? חולדות אפשר להדביר איכשהו, אבל דעות של אנשים אחרים הן טפיל בעל כושר הישרדות מזעזע. רוצים לשפר את פני העיר? שנו נושא שיחה.

ש

שכירות

פתאום כולם ב־Airbnb. אנשים מתלוננים על שכר הדירה ועל בעלי בית חמדנים אבל כשהגיע הזמן לסבלט את הדירה שלהם דופקים עליה 450 ש"ח ללילה ונושאים בלילה תפילה חרישית שאף אחד לא יגיד אותם ללוחמי הגרילה של המחאה החברתית (אגב, שמישהו יעדכן את הפרטיזנים האמיצים האלה שהפסדנו במלחמה ושהם יכולים לצאת מהג'ונגל).

שירות

על תואר השירות האנטיפתי ביותר מתחרים ביתא וגריגה (הקרוי בפי רבים "סברה ושתילה" או "חס וחלילה") והמנזר, שנקרא כך, כידוע, כי המלצריות שלו מתנזרות מתקשורת עם הלקוחות. במקומות האלה יגרמו לך להרגיש שאתה מפריע, יתעלמו ממך כשאתה מנסה להזמין חשבון ובמקום חשבון יביאו לך תפריט, כי זה שישבת עכשיו ארבע שעות בשולחן לא הופך אותך לשונה מזר מוחלט. האם זה עדיין טוב יותר ממלצרים מסתחבקים? ברור.

ת

תיירים, תגלית

נערים אמריקאים מתגלית שמציפים את אלנבי או את קינג ג'ורג' בשעות אקראיות במסה קריטית אנושית מצחינה מהורמונים ומתעמולה, אוסטרלים שרופים בגופיות עם שיער בלונדיני דוחה הצומח להם בכמויות על הכתפיים, ברלינאיות עם הפרעות אישיות, צרפתים צווחנים בכיפות שחורות. יש בדיוק מקום אחד שנשמח שתעצרו אותנו ברחוב כדי שנסביר לכם איך מגיעים אליו – נתב"ג.

תל אופן

יפה שהעירייה נותנת שירות לשכירת אופניים. היינו מעדיפים מלחמת חורמה בגנבי האופניים, אבל לא הכל תלוי בהעדפה שלנו. אז לפעמים אתם אומרים לעצמכם: למה שאני אלך ברגל מנורדאו לסנטר? אם אין לכם מינוי, שכירה חד פעמית תיקח לכם כרבע שעה, שזה, קסם, בדיוק זמן ההליכה שתכננתם להשקיע. אחרי שהצלחתם להתגבר על הביורוקרטיה הדיגיטלית ובחרתם זוג, סביר להניח שמשהו חסר בו. נגיד גלגל. או הגה. מעניין מה יהיה עם הרכבת הזאת באמת.

דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over
דימויים: ספיר בלומברג, Tel-Aviv is Over