כל מה שצריך לדעת על רחוב ארלוזורוב

מחירה של דירת שלושה חדרים גבוה משלושה מיליון שקלים, מרבית תושבי הרחוב הם בעלי תואר אקדמי והמפלגה שכיכבה באזור בבחירות האחרונות היא המחנה הציוני

ארלוזורוב (צילום: דין אהרוני רולנד)
ארלוזורוב (צילום: דין אהרוני רולנד)
6 באוגוסט 2017

איפה חותמים? רחוב ארלוזורוב פוגש במקטעיו השונים בשלוש שכונות בעלות ערך נדל"ני גבוה מן הממוצע העירוני: שכונת כיכר המדינה, חלקו הדרומי של הצפון הישן ומרכז הצפון הישן. על פי נתוני אתר מדלן בצדו המזרחי של הרחוב (בקרבת מסוף 2000) מחירה הממוצע של דירת שלושה חדרים עומד עלכ־ 3.6 מיליון ש"ח למכירה (במרץ 2016 קפץ הממוצע ביותר מחצי מיליון ש"ח) וכ־ 6,000 ש"ח להשכרה. בקרבת כיכר המדינה עומד מחירה של דירה מקבילה על כ־ 3.1 מיליון ש"ח למכירה (500 אלף ש"ח פחות), אך השכירות החודשית גבוהה יותר ומאמירה ל־ 7,000 ש"ח בממוצע. בקרבת הים המחירים מאמירים עד לכ־ 3.87 מיליון ש"ח לדירת שלושה חדרים למכירה, והשכירות החודשית עודנה עומדת על כ־ 7,000 ש"ח.

מה הסיפור? חיים ארלוזורוב (1899 ־ 1933) היה מראשי תנועת העבודה בארץ ישראל בימים שלפני הקמת המדינה. באופן דומה לקורט קוביין, גם הוא היה זכור הרבה פחות אלמלא מת בטרם עת באירוע שהעלה שטף של תיאוריות קונספירציה. ארלוזורוב נרצח ב־ 14 ביוני בחוף הים שבקצה הרחוב הנושא את שמו.

מה יש מסביב? ארלוזורוב נמנה עם הרחובות הארוכים שחוצים את העיר ממזרח למערב ולפיכך חולש על אזורים שונים. בנקודת המפגש עם אבן גבירול ישנו סניף של הסטריטס, המשמש כקפה שכונתי. לא הרחק, בפינת דיזנגוף, תמצאו את הבייקרי האמריקאי המושחת נולה. ממערב, בואכה בן יהודה, שוכנים המוסד הקולינרי הוותיק ברבוניה וכמובן הים.

הנאים השכנים? נתוני מדלן מגלים שמרבית תושבי הרחוב הם בעלי תואר אקדמי (57 אחוז מתושבי החלק הדרומי, 51 אחוז מתושבי החלק המרכזי ו־54 אחוז מתושבי סביבת כיכר המדינה). המפלגה שכיכבה באזור בבחירות האחרונות היא המחנה הציוני שזכתה ב־44 אחוז מהקולות בכל אחת מהשכונות המסונפות לרחוב.