כל מה שצריך לדעת על רחוב בן סירא

דירת שלושה חדרים ממוצעת בשכונה מושכרת בכ-7,000 שקלים, 66 אחוז מהתושבים גרים בדירות בבעלותם ובבחירות האחרונות כמעט מחצית מהם הצביעו למחנה הציוני. חושבים לגור בשכונת בבלי? הנה כל מה שכדאי שתדעו

בן סירא (צילום: נמרוד סונדרס)
בן סירא (צילום: נמרוד סונדרס)
27 באוגוסט 2017

איפה חותמים? רחוב בן סירא ממוקם בשיכון בבלי שבצפון תל אביב, קרוב לירקון, אזור המתאפיין במחירי נדל"ן גבוהים מן הממוצע העירוני. על פי נתוני מדלן, המחיר הממוצע לדירת שלושה חדרים בשכונה עומד כיום על 3.1 מיליון ש"ח לדירה יד שנייה (רוב הבניינים בשכונה נבנו בשנות ה־70) ו-3.28 מיליון שקלים לדירה מפרויקט חדש. להשכרה, מחירה של דירת שלושה חדרים עומד בממוצע על 7,000 ש"ח. לאחרונה נמכרה ברחוב הזוהר הסמוך דירת שלושה חדרים (78 מ"ר) תמורת 3.2 מיליון ש"ח, ודירת שלושה חדרים ברחוב בן סירא (61 מ"ר) עצמו ב-3.29 מיליון ש"ח.

מה הסיפור? רחוב בן סירא בבלי קרוי על שם שמעון בן ישוע בן אליעזר בן סירא, שם מתחרה באורכו רק בשמה של דאינריז מ"משחקי הכס", ולא על שם יעקב בן סירה – אדריכל שעל שמו נקרא בשנת 2011 רחוב בדרום העיר. שמעון בן סירא היה חכם ומושל משלים בירושלים של  מאה השנייה לפנה"ס, והתפרסם בעיקר כמי שניפק את הספר הפופולרי ביותר בתקופת התלמוד, ה"הארי פוטר" של התקופה, הוא "משלי בן סירא". המשלים בספר מקדימים בלשונם את חז"ל, שעשו לבן סירא לא מעט כבוד בכתביהם.

מה יש מסביב? לא תמצאו הרבה בבבלי, להוציא כמה מן היסודות המכוננים של שכונה מנומנמת בצפון תל אביב החדש: קאנטרי, מתחם מסחרי וגינות ציבוריות, כאשר הבונוס הוא הקרבה המשמעותית לגני יהושע.

הנאים השכנים? המדדים החברתיים של שיכון בבלי הולמים את האסתטיקה הבורגנית של השכונה. על פי נתוני מדלן 51 אחוזים מתושבי השכונה הם אקדמאים ו־66 אחוזים מהתושבים גרים בדירות בבעלותם. בבחירות האחרונות 44 אחוזים מהקולות בשכונה הוענקו למפלגת המחנה הציוני, 16 אחוזים ליש עתיד ו־15 אחוזים לליכוד.