כל מה שצריך לדעת על רחוב רבי חנינא

דירת שלושה חדרים ממוצעת בשכונה מושכרת בכ-5,700 שקלים, רק 21 אחוז מהתושבים גרים בדירות בבעלותם ובבחירות האחרונות 32 אחוז הצביעו למחנה הציוני. חושבים לגור בשוק הפשפשים? הנה כל מה שכדאי שתדעו

רחוב רבי חנינא ביפו (צילום: נמרוד סונדרס)
רחוב רבי חנינא ביפו (צילום: נמרוד סונדרס)
4 בספטמבר 2017

איפה חותמים? רבי חנינא שבשוק הפשפשים יוצא מרחוב עולי ציון בצפון ומתחבר לרחוב יהודה מרגוזה בדרום. על פי נתוני מדלן, המחיר הממוצע לדירת שלושה חדרים באזור עומד על 2.4 מיליון ש"ח למכירה ו-5,700 ש"ח בחודש להשכרה. במרץ השנה נמכרה ברחוב דירת גג של חמישה חדרים (100 מ"ר) תמורת 4.3 מיליון ש"ח. בינואר השנה, ברחוב יהודה מרגוזה הסמוך, נמכרה דירת שניים וחצי חדרים (53 מ"ר) תמורת 2.8 מיליון ש"ח.

מה הסיפור? רבי חנינא בר חמא נולד בשנת 145 לפנה"ס בבבל. הוא היה מראשוני האמוראים בארץ ישראל, מורו היה רבי יהודה הנשיא שלימים הוריש לו את תפקיד ראש הישיבה הגלילית בציפורי. מספרים שמכשפה ניסתה לקחת עפר מתחת לרגליו כדי לעשות בו כשפים – והוא בתגובה אמר כי הוא לא פוחד ו"אין עוד מלבד האל".

מה יש מסביב? רחוב רבי חנינא נמצא בלב שוק הפשפשים, אזור שוקק חיים שמושך אליו תיירים ומקומיים רבים. לאור ריבוי הברים ובתי הקפה, בשנים האחרונות הפך האזור למוקד עליה בסופי שבוע עבור בליינים וסועדים מכל רחבי הארץ, שרוצים לטעום מהאווירה היפואית המובחרת.

הנאים השכנים? המדדים החברתיים בשכונה נמצאים מעט מעל הממוצע ביחס לשאר העיר. על פי נתוני מדלן 34 אחוז מתושבי האזור הינם אקדמאים ורק 21 אחוז גרים בדירות בבעלותם. בבחירות האחרונות 32 אחוז מהקולות ניתנו למפלגת המחנה הציוני, 19 אחוז למרצ ו-18 אחוז לרשימה המשותפת.

[interaction id="59ad5b9be1fcc100018d1bce"]