זה חם ומתוק: מנות הכנאפה הכי טובות בתל אביב

פריכות, זהובות ומתאימות גם כקינוח לארוחה וגם לסיפוק מאנצ׳ים קשים במיוחד. קבלו את מנות הכנאפה הכי טובות בעיר

טרנד השנה: חם, מתוק, מושלם. מנאל כנאפה (צילום: אפיק גבאי)
טרנד השנה: חם, מתוק, מושלם. מנאל כנאפה (צילום: אפיק גבאי)
31 בדצמבר 2019

איך ומתי הפכה הכנאפה למנה הכי נחשקת בעיר? לא ברור אבל העיקר שזה קורה. מנאל בקלאוורי החדשה והסניף השני של יאפה כנאפה ברחוב אשל ביפו שיפתח בחודש הבא מצטרפים לשורה של מקומות שמגישים את העוגה הזהובה והמפתה בשלל גרסאות ממכרות. קבלו את הפייבוריטיות שלנו: 

ממתקי מאלק

מי שעבר לטבעונות ומתגעגע לקינוח גבינת העיזים הענוג לא צריך לחשוש יותר. בממתקי מאלק מגישים כנאפה טבעונית כהלכתה, על בסיס גבינת סויה במתיקות מעודנת שלא נופלת לרגע מהגרסה המקורית. גבינת הסויה אף מתגלה כמרכיב מפתיע ומרענן שכן לעומת גבינת העיזים היא יותר אוורירית ומעניקה איזון מושלם לצפיפות הקדאיף ולמתיקות העוצמתית. בקיצור, לטבעונים ושאינם- רוצו לטעום. 28-25 ש"ח.
ממתקי מאלק,
יהודה הימית 36, ‭0526020171‬

מאלק. צילום: אחמד גלאמנה
מאלק. צילום: אחמד גלאמנה

מנאל בקלווארי

בבית הקינוחים הערבי המשפחתי השכילו להבין את ייחודה של הכנאפה עם וריאציות מרגשות ולא שגרתיות לקינוח הפלא. וכך מלבד הגרסה הקלאסית תמצאו כאן למשל כנאפה במילוי ממרח נוטלה ואגוזי לוז גרוסים בתוספת של שבבי מקופלת, כנאפה ירקרקה עם פיסטוקים וקרם מלבי או כנאפה בנוסח איסטנבולי עם חמאת סמנה דשנה, גבינת ג׳יבנה וסירופ סוכר. ללקק את האצבעות, ליטרלי. בונוס- יש גם כנאפה טבעונית עם מוצרלה טבעונית ופיסטוקים! 30-23 ש"ח.
מנאל בקלאוורי, בוגרשוב 61, 077-5578908

מנאל כנאפה (צילום: אפיק גבאי)
מנאל כנאפה (צילום: אפיק גבאי)

יפו תל אביב

חיים כהן, אחד מנביאי הכנאפה של העיר, מגיש כאן גרסה מצוינת ומעודנת של העוגה הנחשקת. גם כאן המתיקות מעודנת, ותוספת של פיסטוק טריים (ולפעמים מרקחת פירות)  הופכים את הקינוח לאחד הטובים בעיר. 55 ש״ח.
יפו תל אביב

כנאפה, יפו תל אביב. צילום: אסף רזון
כנאפה, יפו תל אביב. צילום: אסף רזון

סנטה קתרינה

מי שלא מאמין בניסים מצווה מיד לטעום את הכנאפה בסנטה קתרינה ולחוות גאולה רוחנית. פריכה, בדרגת עשייה מושלמת עם מתיקות מעודנת ותוספת מטריפה של גלידת עיזים שמאזנת את כל הסיפור. לא להחמיץ. 44 ש״ח.
סנטה קתרינה

View this post on Instagram

Knafeh Nabulsia ???? before

A post shared by סנטה קתרינה – Santa Katarina (@santa.katarina) on

אוזריה

שערות קדאיף זהובות, גבינת עזים משובחת עם שמץ של מליחות ופניני פיסטוק חלבי מרכיבים את מנה אלגנטית בגודל שמתאים גם לחלוקה במסעדה המקסימה בלוינסקי. 48 ש״ח.
אוזריה

כנאפה אוזריה (צילום: מור חזן)
כנאפה אוזריה (צילום: מור חזן)

סאפה

במסעדה הסורית־לבנונית בסמטת בית הבד מגישים כנאפה טבעונית מצוינת, עשויה שיערות קדאיף פריכות וגבינת סויה. התוצאה עדינה, קלילה ועוברת את הרף גם אם אתם לא טבעונים בדרך כלל. 38 ש״ח.
סמטת בית הבד 3. 054-6632473

כנאפה סאפה. יח"צ
כנאפה סאפה. יח"צ

יאפא כנאפה

במקום החדש, המתמחה בכנאפה ובבקלאווה, מגישים כנאפה ייחודית הנאפית על גחלים. שבע דקות על הלהבות ותקבלו עוגה שזופה וחלומית מגבינת ג׳יבנה עם טעם מעט מעושן, שמוסיף טוויסט כיפי במיוחד. אפשר גם להוסיף לחגיגה גלידת גבינת עזים. 20 ש״ח, 25 ש״ח עם גלידה.
עולי ציון 24, 054-2984149

כנאפה יאפא (צילום: נטלי יפה)
כנאפה יאפא (צילום: נטלי יפה)

ממתקי מוטראן

בממתקי מוטראן תפגשו כנאפה כתומה למהדרין, משוחה בסירופ, ומוגשת ללא פיסטוקים, שכן הם, כך נטען במקום, מיותרים וגורעים מהמתיקות. רמת המתיקות, כפי שבוודאי הבנתם, עזה מאוד, אבל הטעם, מה לעשות, שמיימי. ובכלל, כנאפה, עושים באהבה או שלא עושים בכלל. 20 ש"ח.
ממתקי מוטראן, יפת 99, יפו, 055-967-7201