כנס קנביס ללא ניירות גלגול?

ביפו התקיים כנס טכנולוגיית קנביס ראשון מסוגו. היה סחי לגמרי

כנס טכנולוגיית הקנאביס. צילום: דנה מאירסון
כנס טכנולוגיית הקנאביס. צילום: דנה מאירסון
12 בפברואר 2015

כששמעתי על כנס טכנולוגיית הקנביס הראשון בישראל, דמיינתי היפי מזדקן מציג מול קהל סטלנים משולהב את הבאנג האלקטרו־סולרי שישנה את חייהם (בום עלייך, שמש). בפועל מצאתי את עצמי בכנס עסקי אפרפר ובו יהודים אמריקאים בעלי כיס עמוק מקרקרים מסביב לבופה גבינות ועגבניות שרי. "הפריצה בשוק הקנביס הרפואי תוכל להוביל לפיתוחים אגרונומיים אחרים – אנחנו נוכל להאכיל את כל העולם!", הצהיר בגאווה משקיע שהמאפיין היחידי המשותף לו ולהיפי הדמיוני היה מבטא אנגלו סקסי כבד. אני בספק אם האיש הזה עשה פעם שאכטה.

מטרת הכנס, שאורגן על ידי קארין קלוסטרמן וטל כתרן מחברת Flux, הייתה להפגיש יזמים ישראלים מתחום טכנולוגיית הקנביס הרפואי עם משקיעים פוטנציאליים מחו"ל. "דווקא בארצות הברית, שבה הקנביס חוקי לשימוש ב־23 מדינות, אסור לחקור אותו באקדמיה", הסבירה לי קלוסטרמן. "משקיעים מהעולם פונים לישראל מאחר שכאן אפשר לחקור אותו, וחלק מהמחקרים אפילו ממומנים על ידי המדינה. בגלל זה אפשר למצוא פה היצע מרשים של סטארט־אפים מעניינים".

[interaction id="54dcc74a9cf6a70335a8aabd"]

 

אחד מהסטארט־אפים שהוצגו בכנס, הבייבי של המארגנים, הוא Flux, מכשיר קטן עם אפליקציה ייעודית שיסייע לאנשים כמוני וכמוכם לגדל קנביס רפואי (אך גם ירקות וצמחים אחרים) בבית. חברה נוספת שהציגה היא חברת BreedIT, ששואפת לפתח זנים ייחודיים של קנביס רפואי שיתאימו למגוון סוגים של מטופלים. חברת EdenShield הציעה פתרונות מתקדמים להגנה על יבולי קנביס, הידועים כיבולים פגיעים ויקרים במיוחד. האטרקציה המרכזית הייתה הרצאתו של ד"ר אלן שאקלפורד הקנדי שסיפר כיצד באמצעות טיפול בקנביס הוא הצליח להביא ילדה אפילפטית ממצב בלתי נסבל של 300 התקפים בשבוע למצב שבו היא איננה סובלת מהתקפים כלל.

באחת מההפסקות, תוך כדי כרסום הגמבות האחרונות בבופה, תפסתי לשיחה את מעיין ויסברג, דוברת תיקון עולם (ספקית הקנביס הרפואי המובילה בישראל). "הכנס הזה מרגש כי הוא מספק לגיטימציה לתעשייה של גידול הקנביס הרפואי, תחום שמפותח מאוד בארץ, אבל עדיין לא נתפס לגמרי כלגיטימי", אמרה ויסברג. "זה נותן לי תקווה. זה שיש פה הרבה אנשים, ובהם משקיעים שאומרים שהם מוכנים לממן מחקרים מהסוג הזה, זה ממש לא מובן מאליו".

בתום השיחה ויסברג שואלת אם היא יכולה לשנורר ממני סיגריה, אך בשקית הטבק שלי, כפי שמתברר, לא נותרו ניירות גלגול. אנחנו מעיפים מבט סביבנו. לא תהיה ברירה אלא להתאפק.