הפיצ'ר החדש של נטפליקס יחסוך לכם שעות מהחיים

כפתור השאפל החדש של נטפליקס נמצא עדיין בשלבי הרצה, ויושק רק במידה ויהיה לו ביקוש. חבר'ה, אנחנו הופכים לצרכנים פאסיביים ואלו לא חדשות טובות

נטפליקס ׁ(צילום: שאטרסטוקׂׂ)
נטפליקס ׁ(צילום: שאטרסטוקׂׂ)
19 באוגוסט 2020

אתם מכירים את זה טוב מדי: הגיע הזמן לאכול אז אתם מכינים משהו ומגישים לסלון, מתיישבים על הספה – ועכשיו צריך רק לבחור מה לראות. פותחים את נטפליקס, ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות, וגוללים. וגוללים. וגוללים. האוכל כבר התקרר. וגוללים. וגוללים. וגוללים. האוכל פג תוקף. הפיצ'ר החדש של נטפליקס, אותו היא בוחנת בימים אלה על חלק מהמשתמשים (בינתיים לא בישראל, ככל הידוע), ינסה לפתור את בעיית העולם הראשון הזאת.

כפתור השאפל החדש נמצא בהרצה כבר מאז יולי, ובינתיים הוא קיבל כמה צורות – בהן זאת שבציוץ הבא ואופציית "נגן משהו" שבתוך הספרייה עצמה, בסרגל הכלים שבצד המסך.

דובר נטפליקס אישר למגזין וראייטי כי בהחלט לא מדובר רק בניסוי, וכי "התקווה היא בהחלט להפיק מוצר". בינתיים הוא זמין רק באפליקציית הטלוויזיה.

מניסיון של כמה מהמשתמשים אפשר כבר להבין שכפתור השאפל מסתמך, כמובן, אל האלגוריתמים הקיימים של נטפליקס ועל ההעדפות האישיות של המשתמש. כך, בין היתר, הוא עושה שימוש במצבור ה"בגלל שצפית ב" שמסתמך על דברים שכבר ראינו. אנחנו לא בטוחים שאנחנו אוהבים את האצת התהליך להפיכתנו לצרכנים פאסיביים, אבל – יודעים מה, אין אבל. הפיצ'ר יושק רק במידה והנסיינים ימצאו אותו שימושי ויעיל, ואנחנו ממש מקווים שעוד לא הגענו לשלב שבו הוא הכרחי.