עמוק באדמה: "גולדה" התחילה לחפור את מנהרות הרכבת הקלה
מכונת הכרייה הענקית הקרויה על שם ראש הממשלה לשעבר החלה בעבודותיה. שר התחבורה, ישראל כץ, שהפעיל את העבודות בלחיצה על כדור בדולח מוזר: "חזון הרכבת הופך היום למציאות"
במקום הכי נמוך בתל אביב: באיחור של למעלה מארבעה עשורים החלה היום (ראשון) כרייתה של המנהרה הראשונה במיזם הרכבת הקלה, למתחם הבורסה שברמת גן. מדובר בתחילת עבודות הכרייה של מנהרות הקו האדום, שמסלולו ייצא מפתח תקווה דרך רמת גן, עבור בתל אביב ועד לבת ים. המועד המשוער בו נעשה את עצמנו אירופאים ונקנה כרטיס לרכבת תת קרקעית, הוא שנת 2021.
בטקס מפוצץ שהזכיר סרטי מדע בדיוני לחץ היום שר התחבורה ישראל כץ (יחד עם השגריר הסיני ז'אן יונגשין) על כדור בדולח מוזר במיוחד והפעיל את המכונה, שנקראת TBM (Tunnel Boring Machine) וזכתה גם לשם העברי "גולדה". ראש הממשלה לשעבר זכתה לכבוד בגלל שהיא הייתה זו שהגתה את הרעיון להקים את הרכבת, אי שם בשנות השבעים. "גולדה" תחפור מתחת לנתיבי איילון בעומק של כ-30 מטרים, ובהמשך יצטרפו אליה שבע מכונות נוספות שייכרו את מסלולי הקווי הנוספים.
במהלך הטקס ברך השר כץ על תחילת העבודות: "אנו מתחילים היום בחיבור הפריפריה למרכז ובצמצום הפערים. חזון הרכבת הופך למציאות. המיזם הרתיע רבים במשך שנים רבות וזו דוגמה מובהקת ליכולת שלנו לקבל החלטה – במנהיגות אמיתית לא נרתעים מאתגרים. רבים חתמו על הצהרות ותכניות והניחו אבני פינה, אבל היום אנחנו מבצעים". שיהיה בהצלחה.