כששיר אהבה פרטי מקבל משמעות אקטואלית חדשה

ליאן כוזהינוף | צילום: שי פרנקו
ליאן כוזהינוף | צילום: שי פרנקו

כשליאן כוזהינוף הקליטה את השיר "להילחם עלינו", העוסק בפרידה כואבת מאהוב, היא לא תארה לעצמה שתוך שבועות ספורים בלבד יטענו המילים במשמעות חדשה ומצמררת

30 בנובמבר 2023

כשליאן כוזהינוף הקליטה שיר העוסק בפרידה כואבת מאהוב וכולל שורות כמו "תחזור כי אין לי כוח להילחם יותר בכל השדים" ו"זה לא אמיתי שאתה לא איתי כאן", היא לא תארה לעצמה שתוך שבועות ספורים בלבד יטענו המילים במשמעות חדשה ומצמררת, ושהשיר, הנקרא "להילחם עלינו", יהפוך להמנון מלחמה עוצמתי ומרגש. 

"להילחם עלינו" מסמן את כוזהינוף כדבר הגדול הבא בעולם המוזיקה הישראלי. היא רק בת 17 וחצי וכבר סוללת את דרכה לקריירת שירה מצליחה ולהשתלבות בתעשיית המוזיקה המקומית. נוכח כשרונה יוצא הדופן,  נוכחותה הבימתית וקסמה האישי המולד, אין ספק שכוזהינוף עומדת להפוך לשם מוכר ולדמות משמעותית ומובילה בסצינת המוזיקה בישראל. התשוקה למוזיקה ולעשייה מוזיקלית מלווה את כוזהינוף מגיל צעיר, ומאז שהיא זוכרת את עצמה, הז'אנר הים תיכוני הוא הסגנון המוזיקלי הקרוב ביותר לליבה. כשרונה יוצא הדופן ונטיית ליבה האמנותית הובילו את כוזהינוף להתמסר ליצירה עצמאית, ללמוד ולהתפתח, ולגבש לעצמה קו אישי מובהק וקול ייחודי. 

"השיר אמנם נכתב ממקום של חוויה אישית ומתאר את הכאב הפרטי שלי, אבל המטרה שלי היא להגיע לכמה שיותר לבבות, כי כולנו חווים עכשיו כאב, ואני מקווה שכמה שיותר אנשים יזדהו עם השיר וישאבו ממנו כוח ונחמה" אומרת כוזהינוף ביום השקתו של "להילחם עלינו" – שנוצר בשיתוף פעולה עם היוצרים רון ביטון ומאור שטרית, ושל הקליפ היפיפה המלווה אותו, אשר בוים על ידי עוזי ג'ורג'. במקביל להשקת השיר, בימים אלו עובדת כוזהינוף על אלבום הבכורה שלה, שעתיד לצאת במהלך החודשים הבאים וכבר עכשיו מעורר סקרנות ועניין בקרב גורמים נחשבים בתעשייה. 

ליאן כוזהינוף | צילום: שי פרנקו
ליאן כוזהינוף | צילום: שי פרנקו

על אף שחלק משנות ילדותה ונערותה עבר עליה בארצות הברית, שם התגוררה משפחתה לרגל עסקיו של אביה, כוזהינוף מעידה על עצמה שהיא מחוברת בנימי נפשה לישראל, לתרבות ולמסורת, המהווים, מבחינתה, השראה ליצירה. כמו כן, בכוונה להתגייס לצה"ל לאחר שתסיים את לימודיה בתיכון. "מה שקורה עכשיו במדינה מבהיר לי כמה חשוב לי לתרום ולשרת שירות משמעותי בצבא" מספרת כוזהינוף ומוסיפה "בימים כאלה חשוב להתאחד ולהתחזק, וזה המסר שאני רוצה להעביר בשיר החדש שלי".
* הכתבה בשיתוף ליאן כוזהינוף.