למה נתלה שלט האוסר לעמוד על האסלה בשירותי האוניברסיטה?

שלט המורה לסטודנטים ולמבקרים שלא לעמוד על קרש האסלה נתלה לאחרונה בשירותים ברחבי אוניברסיטת תל אביב. יצאנו לבדוק מה לעזאזל עורר את הצורך בו

"נא לא לעמוד על הקרש". אבל למה? (צילום: נועם כהן)
"נא לא לעמוד על הקרש". אבל למה? (צילום: נועם כהן)
8 בפברואר 2017

 

בדיחת קרש: מי שלא שפר מזלו ונאלץ לבקר בתאי השירותים במבני אוניברסיטת תל אביב נתקל באחרונה בשלט שאי אפשר היה להתעלם ממנו. ״סטודנט/ית יקר/ה, נא לא לעמוד על האסלה״, נכתב בו.

״זה די הפתיע אותי, מה כבר היה צריך לקרות כדי שיתלו שלט כזה?״, תהתה בפנינו ענבר, סטודנטית ללימודים אמריקניים בפקולטה למדעי הרוח, שאותה צדנו בטקט רב מחוץ לתאי השירותים. טוב, גם השאלה שלנו די הפתיעה אותה. אבל באמת, מה?!

יותם, סטודנט בתוכנית המצטיינים לאוטמן, העלה את הסברה שאולי מדובר בניסיון ליצור אחידות בקרב מבקרי תאי השירותים: "יכול להיות שיש סטודנטים שמגיעים ממדינות מתפתחות ושם הם רגילים לעמוד על האסלה. זה מקום מאוד קוסמופוליטי, אולי עלה הצורך ליישר קו".

על הספסלים בחוץ סיפרה לנו יעל, סטודנטית להיסטוריה, על התהליך ההיסטורי (איך לא) שהוביל לתליית השלטים: "הייתה תקופה בבניין, לפני שנתלו השלטים, שפתאום התחילו להופיע סדקים וסימני סוליות נעליים על מושבי האסלה. יכול להיות שאלה אנשים שנגעלים לשבת או מישהו נמוך שרוצה לסגור את החלון וצריך לטפס, ויש כמובן אפשרות שמדובר בסטודנטים שהחליטו לעשות את צורכיהם כמו שעל פי מחקרים הטבע התכוון – בכריעה".

מי שתלה את השלטים הוא ירון, אב בית באוניברסיטה. למרבה הצער גם לו אין באמת מושג מה גורם לאנשים לעמוד בזמן הפעולה: "אנחנו בסך הכל רוצים בטובת הסטודנטים. תלינו את השלטים כדי למנוע שבירה חוזרת ונשנית של מושבי האסלה שאנחנו מחליפים לאחרונה, מסיבה לא ברורה, בקצב מסחרר. רק השבוע הזמנתי כמה מושבים חדשים".

אולי מדובר בטרנד תל אביבי שעדיין לא סיפרו לנו עליו? טיפ מאיתנו: קנו שרפרף והניחו עליו את הרגליים. יודעים מה? אנחנו עומדים על כך.

שירותי הבנות באוניברסיטת תל אביב (צילום: נועם כהן)
שירותי הבנות באוניברסיטת תל אביב (צילום: נועם כהן)