לא להתפרק: 7 טיפים לשיפוץ הבית שיסדרו אתכם

החלטתם לשפץ את הדירה ולהפוך אותה לדירת החלומות שלכם? מזל טוב! איך לבנות תקציב וגם לעמוד בו? איך לבחור אנשי מקצוע? אנחנו יודעים שההחלטות האלו לא קלות והמלאכה מרובה, אבל הכל בסדר, אנחנו פה בשבילכם. רגע לפני שאתם מפשילים שרוולים, סידרנו לכם 7 טיפים חשובים לשיפוץ

אל תתפרקו, כולה שיפוץ. צילום: שאטרסטוק
אל תתפרקו, כולה שיפוץ. צילום: שאטרסטוק
3 ביולי 2018

תוכן שיווקי | לאומי קארד

הגיעה העונה הנכונה לשיפוצים ביתיים, למה? כי לא יורד גשם והשמש מכבדת אותנו בנוכחותה יותר שעות ביום. השיפוץ ידוע כנושא כואב (בעיקר בכיס) ואנחנו ממליצים לכם להיכנס לתהליך בראש שקט, לפחות מבחינה כלכלית. צריך להיערך מראש ובהתאם, בייחוד בנושא התקציב, ורוב הסיכויים שסכום הכסף שאתם צריכים לא פשוט נח לכם בחשבון הבנק. לרוב אנשים מנצלים את כל חסכונותיהם או נעזרים במשפחה, ולכן עניינים כספיים עלולים ליצור מתחים מיותרים בחייכם האישיים. מומלץ לפתור את הנושא מראש בשביל השקט הנפשי שלכם ולהימנע ממריבות. תנו לנו לקצר לכם את תהליך החשיבה הקדחתני ולספר לכם על הפתרון האידיאלי כדי שתשרדו את השיפוץ – הלוואה למטרת שיפוץ הבית.

הלוואה כזו לא קשורה לבנק ולרוב היא זולה ומשתלמת יותר. בלאומי קארד, למשל, מעמידים לשירותכם הלוואות לכל מטרה. את ההלוואות אתם יכולים לקחת אפילו דרך אתר האינטרנט ובפריסת תשלומים שפשוט תיתן לכם שקט, כשאתם יודעים שלא הכל יורד בבת אחת. את תחילת ההחזר אתם יכולים לדחות בכמה חודשים לאחר תום השיפוץ ולזכות באוויר לנשימה. נרגעתם? יופי. עכשיו אפשר לעבוד. לפני שמתחילים לשפץ, יש כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם כדי למנוע פאדיחות.

מקורות השראה שיפתיעו

אנחנו בטוחים שאתם ניגשים לשיפוץ כשיש לכם בראש תמונה די ברורה של מה שאתם רוצים, אבל רוב הסיכויים שאתם לא מעצבי פנים או אדריכלים במקצועכם. לפני השיפוץ מומלץ לחפש באינטרנט ובמגזיני עיצוב הבית רעיונות שיפתחו לכם את הצ'אקרות להשראה. תופתעו לגלות את מגוון העיצובים והאופציות שלא חשבתם עליהם ולא ידעתם שרציתם. במקרה שהשיפוץ שלכם גדול – התייעצו עם מעצב פנים או אדריכל. מעצבי פנים מעולים לחללים פנימיים (בלבד) ולאדריכלים סמכויות תכנון לא מוגבלות.

חפשו השראה. צילום: שאטרסטוק
חפשו השראה. צילום: שאטרסטוק

תכננו מראש – השאלות שחייבים לענות עליהן

לפני שאתם יוצאים לדרך חשוב שתדעו מה בדיוק אתם רוצים שהשיפוץ יכלול. האם מדובר רק בחדר אחד? בכמה? בשיפוץ כללי של הבית? האם מדובר בעבודה שכוללת ריצוף, עבודות גבס, נגרות או חשמל? כדי להיות ערוכים לתהליך, עליכם לענות בעצמכם על השאלות האלה ורק לאחר מכן להתקשר לאנשי מקצוע. תכנון חכם מראש, אפילו של העבודות הכי קטנות, יעזור להכין אתכם לתהליך ולצפות את התקציב הנדרש לפני שבכלל תקבלו הצעת מחיר.

תכנון, תכנון, תכנון! צילום: שאטרסטוק
תכנון, תכנון, תכנון! צילום: שאטרסטוק

 

נשארים במסגרת: לבנות תקציב

אחרי שבניתם בראש תוכנית שיפוץ ועוד לפני שהרחקתם בדימיון עם הוויז'ן שלכם בנוגע למה אתם רוצים שיקרה בשיפוץ, בנו תקציב על בסיס כתב הכמויות שלכם ובקשו הצעות מחיר. הגדרת תקציב תסייע לכם לא לחרוג מהמסגרת ולהחליט על גודל השיפוץ בלי ויתורים. צפו לחריגה של 10־15 אחוז מהתקציב והגדירו תקציב לתיקונים שעלולים לקרות בדרך. נסו לצפות בעיות מראש, והנה משהו שאולי לא חשבתם עליו – קחו בחשבון את עלויות הניקיון (קבלנים לא ידועים בצחצוח הבית אחריהם, מניסיון). אם תשריינו עלויות נוספות וחריגות כחלק מהתקציב, תמנעו הפתעות וכאב ראש מיותר.

כך תבחרו איש מקצוע

בחירת איש מקצוע אינה משהו שעושים כדרך אגב. לא חסרים סיפורי זוועה על אנשי מקצוע שקיבלו כסף מראש ונעלמו או עשו עבודה איומה שהובילה לעוד הוצאות. מומלץ לקבל כמה הצעות מחיר והמלצות על אנשי מקצוע אמינים שיודעים לעמוד בזמנים ובתקציב מוגדר. אם לא קיבלתם המלצה ממקור ראשון על איש מקצוע ראוי, צמצמו אפשרויות וערכו השוואת מחירים כדי למצוא את האחד שתואם את התקציב שלכם.

אנשי מקצוע – לא להתפשר. צילום: שאטרסטוק
אנשי מקצוע – לא להתפשר. צילום: שאטרסטוק

בקשו לראות תמונות מעבודות קודמות, בחנו את הגימורים והביצועים והרשו לעצמכם להיות בררנים. אל תשכחו לבדוק שהקבלן אכן רשום ועם האישורים הרלוונטיים. כך או כך – זכרו לסגור חוזה עבודה מול אנשי המקצוע ואף דרשו כתב התחייבות ואחריות לעבודה וללוחות זמנים. בחוזה חשוב לציין את היקף הפרויקט, חומרי העבודה והתשלום שסיכמתם עליו.

לו"ז מנצח

בין שמדובר בגיליון אקסל מפורט שאתם חולקים עם היקרים לכם ובין שאלו פתקים שאתם נועצים בלוח שנה גדול – עקבו אחר שינויים והתפתחויות בפרויקט שלכם. זה ישמור אתכם בפוקוס ויהפוך את הכאוס שאתם עלולים להרגיש שאתם נמצאים בו לנסבל ומסודר יותר. בעל המקצוע צריך לעדכן אתכם בהתפתחויות בתדירות שמוסכמת על כל השותפים בדבר. לכל קבלן דרך מועדפת להיות איתכם בקשר – מייל, סמס או שיחת טלפון בסופו של יום עבודה. חשוב שתודיעו לו גם על הדרך המועדפת עליכם. זכרו: השאירו מרווח לטעויות ועיכובים, הם יקרו וזה בסדר.

מודעות למרחב: תוכנית ייעודית לכל חדר

מרחב הפעולה שלכם הוא המרחב שיש לכם לעבוד איתו, מה שאומר שאתם צריכים למדוד אותו בצורה הכי מדויקת שאתם יכולים. קחו בחשבון שלכל חדר צורך משלו, לכן הכינו תוכניות אינדיבידואליות לכל אחד תוך מחשבה על הייעוד שלו, אחסון, צבעוניות ונוחות. המטבח הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר בשיפוץ הבית, לכן אם אתם מתכננים לשדרג אותו, חשוב שתשקיעו מחשבה בתכנון החלל שיהיה לכם נוח בו. אם מדובר באמבטיה, תכננו את המרחב עם מודעות לאינסטלציה ולאסתטיקה.

הויז'ן הוא הכל. צילום: שאטרסטוק
הויז'ן הוא הכל. צילום: שאטרסטוק

טיפ אחרון: ארנונה בזמן שיפוץ

אם אתם לא יכולים לגור בדירה שאתם משפצים במהלך תקופת השיפוץ, אפשר לקבל פטור מארנונה מהעירייה. לא רבים יודעים זאת אבל זה לגמרי אמיתי – את הבקשה לפטור תוכלו להגיש דרך מחלקת הארנונה בעירייה במהלך השיפוץ.

עכשיו נותר לכם לבחור צבע ורהיטים ולהישאר נאמנים לתוכנית בלי לעגל פינות. לנו נותר רק לאחל לכם בהצלחה!