לא סינדרלה: מעצבת שמלות הכלה גלי קרטן בקולקציה (לא) לנסיכות

אחרי שפרצה לתודעה בחו"ל, אחד השמות החמים בתחום אופנת הכלות, גלי קרטן, עומלת על קולקציית סתיו-חורף 2019 שלה. חושבת שנסיכות יש רק בדיסני? הכתבה הזו בשבילך

רק צריך לבחור. צילום: יח"צ
רק צריך לבחור. צילום: יח"צ
22 באוגוסט 2018

תוכן שיווקי

כבר שנה שמעצבת אופנת הכלות גלי קרטן היא לא רק תופעה מקומית. קרטן, שסיימה את לימודיה בשנקר ושברזומה שלה תמצאו סטאז' יוקרתי בבית האופנה גליאנו, הקימה את הסטודיו הראשון שלה לפני שבע שנים וכבר מוכרת באוסטרליה ואירופה בזכות עיצוביה. את הקמפיין הבינלאומי הראשון שלה יצרה קרטן בברצלונה, בו כיכבה הדוגמנית מאי תגר וצילם צלם האופנה דודי חסון. הקמפיין סחף את הרשתות החברתיות ונכון להיום ניתן להשיג את העיצובים של המעצבת הישראלית בבוטיקים נבחרים באירופה ובארה"ב.

זה היום שלך. צילום: יח"צ
זה היום שלך. צילום: יח"צ

שבע שנים אחר כך, קרטן עובדת במרץ על קולקציית סתיו-חורף 2019 שלה, שומרת על אופנתיות לא מתאמצת וממשיכה לאתגר את המודל המסורתי של שמלות כלה. "את 2019 אני בונה עם המון טולים, פייטים מחזירי אור, תחרות חדשות, מחשופים עמוקים והרבה פאזלים", היא מספרת. "הכוונה היא לתרכובות בדים שלא תמיד הולכים יחד באופן טבעי והרבה אקלקטיות בדגם אחד. זה יכול להיות דגם שמכיל גזרה מהניינטיז,שרוול קטן משנות העשרים ובסיס מטול כסוף – אני מפרקת ומרכיבה את הפאזל הזה מחדש, כמו ציור. זה יוצר מיקס עדין של כמה עולמות, זה יפהפה".

במיוחד בשבילך. צילום: יח"צ
במיוחד בשבילך. צילום: יח"צ

קרטן רואה את לוק החתונה המסורתי בצורה מעט שונה. היא לא שואבת השראות מעולמות דמיוניים, יוצרת קולקצייה אחת שמתאימה לכל עונה בשנה, מושפעת מעולמות הקוטור ומתאימה את עצמה לכל מה שחם עכשיו. בהתאם, גם לקוחותיה מבינות אופנה מהי – הן שקולות, בוגרות, מבינות ולא פועלות מתוך גחמה. "מדובר בנסיכה-לייט", היא מסבירה, "כולן רוצות לוק כניסה מרשים בחתונה שלהן, אבל האמת היא שחצאית צרה ונשפכת באמת עושה את העבודה. יש מעבר רציני עכשיו משמלות אטומות לשמלות קלילות עם גימורים".

קולקציה שמתאימה לכל אחת. צילום: יח"צ
קולקציה שמתאימה לכל אחת. צילום: יח"צ

קרטן אוהבת להיות מאחורי הקלעים. היא לא נוטה להתראיין הרבה למרות פניות רבות בארץ ובעולם, ובוחרת להישאר אדם פרטי. בסטודיו שלה, לעומת זאת, התמונה היא אחרת. "אני שם תמיד כדי למצוא פתרונות ולענות לשאלות. בין שמדובר בשילוב של שתי שמלות לשמלה אחת ובין שמדובר בהתאמה אישית לדגם חדש לחלוטין. חשוב לי מאוד שבניית שמלה תיעשה מאפס למידות הגוף, לרגישויות והצרכים הספציפיים של כל אחת ואחת".זה היום שלך. צילום: יח"צלפני כחודשיים קרטן עברה לחלל חדש ויפהפה ברחוב אלפסי בתל אביב (מברוק!) ויחד עם בן זוגה אוהד עובדת במרץ על הדבר הגדול הבא. עם קולקציית 2019 בקנה וראש מלא רעיונות שיגרמו לכן לרצות להתחתן, יש למה לצפות.