לא עוצרות באדום: שבע מנות אבטיח מפתיעות במיוחד

פאני פורי אבטיח במונאר (צילום: תום גץ)
פאני פורי אבטיח במונאר (צילום: תום גץ)

עם דג נא, גבינות, רטבים חריפים ותבלינים אסייתיים - צלוי או לא - אבטיח הוא מגרש המשחקים העונתי (והקיצי) של השפים. אנחנו אספנו לכן כאן 7 מנות נבחרות עם הפרי האדום והפריך

11 ביולי 2021

סשימי אבטיח | תלפיות באונזה

מחר (שני, 12.7) תתארח מסעדת תלפיות החיפאית לערב אחד באונזה, הבר הטורקי בשוק הפשפשים. בתפריט ספיישלים בהשראת שני השווקים, היפואי והחיפאי, יגיש השף אילן פירון סשימי אבטיח – סשימי דג ים עם סלט של "הלבן של אבטיח מוחמץ שיושב על גספצ'ו אבטיח מוחמץ", בתוספת גבינת המאירי מעל. 65 ש"ח.
אונזה

מתלפיות לפשפשים, סשימי אבטיח באונזה (צילום: אילן פירון להט)
מתלפיות לפשפשים, סשימי אבטיח באונזה (צילום: אילן פירון להט)

סנדביץ' אבטיח | קפה קסטל

מיד כשראינו את הצילום הבנו שמדובר בהבלחה גאונית: "כריך" מפרוסות אבטיח וביניהן גבינת פטה, אוכמניות טריות ונענע. השף ניר כרמלי (מחייך בתמונה) יצר ביס מושלם של טעמי הקיץ המובהקים ביותר, וללא בדל גלוטן. 24 ש"ח.
אבן גבירול 151, תל אביב, 03-5543255

סלט אבטיח חריף | פרא

השפים אביעד פלד ואורי שטיינברג בוגרי הוטל מונטיפיורי מחברים בין אבטיח ופאקוס, שני חומרי הגלם הכי נכונים לעכשיו, ומוסיפים שומשום, צ׳ילי, דובדבנים, עשבי תיבול ושמן לואיזה, במנת פתיחה פיקנטית לארוחת קיץ קלילה. 56 ש"ח.
פרא

אבטיח בפרא (צילום: עמית ליברמן)
אבטיח בפרא (צילום: עמית ליברמן)

סלט ארוגולה ואבטיח | אוזריה

אבטיח מתאים לחמארה היוונית בלוינסקי ככפכף לכף רגל שזופה. השפית אביבית פריאל מניחה אותו על הגריל, וכשהוא חרוך קלות היא מוסיפה ארוגולה וגבינת 'תבור' של ברקנית מחלב כבשים, תחליף מעודן ומתוחכם לפטה. 46 ש"ח.
אוזריה

מה מתחיל באל"ף – אבטיח, ארוגולה, אוזריה (צילום יח"צ) 
מה מתחיל באל"ף – אבטיח, ארוגולה, אוזריה (צילום יח"צ) 

פאני פורי אבטיח | מונאר

בתפריט הקיץ של הדאבה ההודית האהובה תמצאו את גרסת השף גיל רפאל לאבטיח-בולגרית במבטא הודי: כדורי פאני פורי פריכים במילוי קארי אבטיח קר, קוביית פטה כבשים, צ׳אנה דאל (חומוס הודי חצוי ומקולף) וצ׳אטני כוסברה. ביס קיצי בטעם של מקומות רחוקים. 25 ש"ח.
נחלת בנימין 68 תל אביב, 03-9171229

אבטיח וגבינת בושה | הוטל מונטיפיורי

במסעדה השיקית של רותי ברודו מעבירים את האבטיח בג'וספר, האיט גירל של מכשירי הבישול המתוחכמים, ומגישים אותו על גספצ'ו אבטיח פיקנטי עם פרוסת גבינת בושה ואגוזי מלך. 42 ש"ח.
הוטל מונטיפיורי

גספצ'ו אבטיח. הוטל מונטיפיורי (צילום: עידן שביט)
גספצ'ו אבטיח. הוטל מונטיפיורי (צילום: עידן שביט)

סלסת חלפניו אבטיח | Baja

בקליפורניה, הבר ההיפסטרי בלוינסקי, הושק תפריט חדש בהשראה מקסיקנית. טאקוס במילויים לא שגרתיים כמו שווארמה דג, נקניקיית צ'וריסו מפורקת וג'ק פרוט – הפרי הגדול ביותר בעולם, מוגש עם רוטב פיקנטי מחלפניו ואבטיח מותססים (22-24 ש"ח).
סמטת השוק 3, תל אביב