לא רק בטוויטר: העגורים מבקרים בישראל

ישראל ממוקמת על ציר נדידת הציפורים העולמי, ומאות אלפי בעלי כנף עוצרים פה החודש לתדלוק ולמינגלינג. פסטיבל הצפרות הוא הזדמנות מצוינת להגיד היוש לעופות שישנים בעמידה

עגורים. צילום: דרור ארצי/ ג'ני
עגורים. צילום: דרור ארצי/ ג'ני
10 בדצמבר 2014

הנה כמה דברים שכנראה לא ידעתם על עגורים: הם מונוגמיים, חיים בזוגיות ומקיימים חיי משפחה למופת. ההורים והילדים אפילו יוצאים יחד לנדידה הראשונה שלהם. העגור אוכל ביום כ־250 גרם זרעים, במיוחד שאריות בוטנים ותירס, ולכן בשטחי ההאכלה באגמון החולה (אתר הטבע המשוחזר) מפזרים בשיא העונה בין 6 ל־7 טונות זרעים ביום. ועם כל החיבה הזו לנשנשת, הם ישנים בעמידה, ולא כפתגם – ההרגל המוזר שומר עליהם מפני טורפים פוטנציאליים. ולמה זה מעניין? כי ממש עכשיו נמצאים העגורים בשיאם המספרי בישראל. באגמון החולה מספר העגורים מגיע החודש ל־45 אלף! לפחות חצי מהם ימשיך לאפריקה, אבל זו סיבה מצוינת לראות אותם, עוצרים לתדלוק, התרעננות ומנוחה. את החבורות הנודדות תפגשו בהחולה (שמורת הטבע הראשונה בישראל), בעמק המעיינות ובעין אפק – אבל כדי להביט להם בלבן של העין (או במקרה של עגור, בכתר האדום שעל הראש), הפסיליטיס באגמון מספקים תנאים שקשה להתחרות בהם.

צילום: דרור ארצי/ ג'ני
צילום: דרור ארצי/ ג'ני

בין שאתם נכנסים באופניים או מסתובבים ברכב גולף (ניתן לשכור), אל תפספסו את התצפית הנגלית מעגלת המסתור. זהו רכב שבשעות מסוימות נכנס לעומק שטחי ההאכלה, ואלפי העגורים כבר רגילים אליו ולא עושים ממנו או מכם עניין. הווליום של הציוצים הצווחניים שמפיקים העגורים, הסאונד השלט מרגע הכניסה לאגמון, כל כך רועש ורוגש כשמתקרבים, עד שכמעט צריך לסתום את האוזניים. אם אתם מתלבטים על מה להוציא כסף באגמון – תוציאו אותו על זה. מדובר בחוויית אקסטרים.

[interaction id="5497e13608b0f9895127cd75"]

 

פסטיבל חורף של ציפורים (בגליל, בגולן ובעמקים. עד 28.12) כולל הדרכות מקצועיות, הפלגות בעקבות ציפורים בכנרת ואירועי תרבות ואמנות. אפשר לתפוס שתי ציפורים במכה ולשלב אירוע צפרות עם פסטיבל טעם כנרת. להשלמת החוויה מומלץ לבקר במוזיאון לצילום בתל חי, שם מוצגות שתי תערוכות ציפורים – האחת של הצלם דרור גלילי והשנייה של צלמים חובבים. בנוסף לכך, במלון מצפה הימים מוצגת בימים אלה תערוכה צלם הטבע והציפורים יוסי אשבול.

[tmwdfpad]לפרטים נוספים