לבד זה לגמרי חופשי: תערוכות היחיד שיציגו ביריד "צבע טרי"

תערוכות היחיד במתחם הפרויקטים ביריד יאפשרו לקהל להיחשף למגוון אמנים מוכשרים שמציגים השנה את מיטב עבודותיהם. אז מי יהיה שם?

עבודה של מיכל חלבין, נטע גל עצמון ורויטל אלקלעי
עבודה של מיכל חלבין, נטע גל עצמון ורויטל אלקלעי
2 בנובמבר 2014

גלריות גורדון וגורדון 2

שרון פוליאקין, "פינוי", אוק' 14'

פוליאקין היא ילידת 1964, חיה ועובדת בתל אביב. זכתה בפרס רפפורט לציירת ישראלית בכירה לשנת 2010. על "פינוי" מספרת פוליאקין: "העבודות נעשו כולן בקיץ האחרון, שבו התערבבו בחיי ובתודעתי דיווחי המלחמה ותצלומי ההרס והסבל שגרמה, עם פירוק ואריזת הסטודיו שלי לצורך מעבר. ויזואלית נחו זה לצד זה אתרי בנייה, תצלומי הריסות בתים וערמות החומרים המיועדים לפינוי בסטודיו שלי. וכך קרה שנושאים שעסקתי בהם בעבר בעבודתי בהשראת עבודות של אמנים שאני שבה וחוזרת אל יצירתם – כמו גויה, ג'ריקו ובייקון – קיבלו תוקף מחודש.

שרון פוליאקין
שרון פוליאקין

אמיר שפט

שפט הוא יליד 1978, בוגר בצלאל, חי ועובד בקיבוץ גבעת חיים איחוד. הוא עוסק בעבודתו במתח בין ציור פיגורטיבי למופשט ומשלב בדיוק רב את שני הסגנונות הסותרים לכאורה באותו ציור. כחלק מתהליך העבודה לקראת תערוכת היחיד הראשונה שלו במסגרת הגלריה, יציג שפט את טרילוגיית ציורי "השקיעה" וכן עבודות גדולות מסדרות "האופוזיציה" ו"החיים". הציורים משקפים אהבה גדולה לציור, אהבה מלאה ספקות.

אמיר שפט
אמיר שפט

גלריה עינגע

שי אזולאי

אזולאי, צייר בוגר בצלאל, הציג תערוכת יחיד במוזיאון תל אביב. עבודותיו נכללות באוספים של מוזיאון ישראל ומוזיאון תל אביב ובאוספי האמנות הגדולים בארץ. בצבע טרי יציג אזולאי עשרה ציורים חדשים של דמויות צבעוניות והומוריסטיות, על פורמט צר וארוך הנשען על הקיר. זהו למעשה שלב נוסף בעיסוק של אזולאי, שסגנונו מאופיין בהומור ססגוני ומעט קומיקסי, בפורמטים מוארכים יותר מגובה אדם.

ואלרי בולוטין, "Show Room"

בולוטין, צלם בוגר בצלאל, הציג תערוכת יחיד ראשונה בגלריה בספטמבר 2013, ועבודותיו נכללות באוספי אמנות רבים בישראל.

20 מעבודותיו שמוצגות ביריד מתמקדות בבחינת הארכיטקטורה של העיר כפי שהיא משתקפת משתי זוויות – זו של בעלי הכוח והשליטה (בנייני משרדים מונומנטליים בתל אביב, אולמי תצוגה של מכוניות), וזו של האדם הקטן קשה היום (פועלים, ומי שפועל בשירותם של הארגונים הגדולים). תצלומיו של בולוטין נקיים ומדויקים, נזיריים, רובם בשחור־לבן.

גלריה רוטשילד

צוקי גרביאן, "Cock of the rock"

אחרי שבילה שעות רבות בהתבוננות בדיוקנאות מן המאות 16־19, המוצגים באגף המאסטרים במוזיאון, יצר גרביאן סדרת עבודות בניסיון לערער על ודאויות ציוריות, ובתוך כך על מוסד הפטרונות: צבעי השמן היוקרתיים מתלכלכים בגזירי עיתון שאסף גרביאן מהרחוב או מהזבל, והפטרון הנערץ "יורד מנכסיו": רגלי תרנגול מוטמעות בגופו של המלך פרדיננד השביעי, ראשה של הציפור הפרואנית שהפרויקט נושא את שמה מחליפה את פניה חרושי הקמטים ומדושני העונג של מריה דה מדיצ'י. אך בציורים מתקיימת גם דיאלקטיקה, שכן דימויים אלה שוכנים כעת על במה קטנה בתוך מסגרת לבנה מהוקצעת שזרה לטקסטורה הנעה ולגודש הצבעוני שלהם, וכך הם הופכים למוצרים בורגניים, מוכנים למכירה.

צוקי גרביאן
צוקי גרביאן

גלריה רוזנפלד

מריק לכנר

לכנר, הוא יליד 1967, הציג תערוכות יחיד רבות בארץ ובעולם, גם במוזיאון תל אביב לאמנות. סגנון הציור של לכנר ייחודי ואקספרסיבי, ומושתת על מסורות ארוכות שנים. בצבע טרי הוא יציג עבודות חדשות שנוצרו במיוחד ליריד: ציורי שמן ניאו אקספרסיוניסטיים גדושים וחומריים לצד גּוֹבְּלֶנים מרגשים. עבודותיו החדשות משלבות אלמנטים פיגורטיביים לצד היבטים מופשטים יותר של ציור, מתוך גישה ניאו רומנטית המפלרטטת עם הנשגב ופורטת על הנימים הרגשיים והפתטיים של האמנות.

מריק לכנר
מריק לכנר

נטע גל עצמון ורויטל אלקלעי

שתי תערוכות יחיד באוצרותן של נטע גל עצמון ורויטל אלקלעי, המציגות זו הפעם השלישית פרויקט משותף בצבע טרי, יוצגו במסגרת הפרויקטים המיוחדים ביריד.

מיכל חלבין

בתערוכה של מיכל חלבין תוצג עבודת וידיאו חדשה – מדיום שבו החלה ליצור לאחרונה – בצד צילומי סטילס מתקופות שונות בעבודתה. העבודות רוויות באיכויות מיתולוגיות ובתחושת מסתורין חזקה. בצילומים מתערבבים הרגיל עם המוזר, המוכר עם הזר, היומיומי עם הנשגב, הדמיון עם המציאות – ויוצרים נרטיב רב משמעי. ניגודים קיצוניים ותחושת דיסוננס חזקה צפים ועולים מכל אחד מהם ומרכיבים מארג פנטסטי.

מיכל חלבין, נטע גל עצמון ורויטל אלקלעי
מיכל חלבין, נטע גל עצמון ורויטל אלקלעי

יוני גולד

בתערוכה של יוני גולד יוצג מקבץ ציורים חדשים, בגדלים שונים סביב כמה תמות. ציוריו מתקיימים בתווך בין הפיגורטיבי למופשט. גולד משלב בין מודעותו לשיח האמנותי העכשווי לבין התעניינותו בהיסטוריה של הציור המקומי. כך מתמזגות בציוריו מגמות ותיקות שאפיינו את הציור הישראלי בעבר עם מגמות ציור אוניברסליות בנות זמננו.

[tmwdfpad]

גלריה ליטבק

דניאל אנקווה

דניאל אנקווה הוא צייר ישראלי שמתגורר משנת 2002 בברצלונה. אנקווה זכור לרבים בישראל בזכות ציורי הנוף שלו, אך היום הוא מצייר בעיקר דיוקנאות של בני משפחתו וטבע דומם. גוף העבודות החדש יוצג לראשונה בצבע טרי מטעם גלריה ליטבק. במקביל לתערוכה בצבע טרי תיפתח לקהל תערוכה משלימה של אנקווה בחלל התצוגה החדש של הגלריה בקריית המלאכה.

עבודה של דניאל אנקווה
עבודה של דניאל אנקווה