לברוח למטרו: התכשיטים של ענבר שפירא נראים כמו ממצא ארכיאולוגי משובח

בקולקציית Look at Us של מעצבת התכשיטים הצעירה ענבר שפירא תמצאו שרשראות, טבעות ועגילים השואבים את השראתם מתרבות מצרים העתיקה

מתוך קולקציית Look at Us של ענבר שפירא
מתוך קולקציית Look at Us של ענבר שפירא
9 בספטמבר 2014

יש משהו מיוחד ומעורר מחשבה בקולקציות בגדים או תכשיטים שפריטיהן נראים יפים כבר במבט הראשון, אך מבט מעמיק יותר בהם מגלה פרטים נסתרים שגורמים לבעלת הפריט להתאהב בו יותר ויותר. כזו היא קולקציית Look at Us של מעצבת התכשיטים הצעירה ענבר שפירא, שמוצאת את השראתה בתרבות מצרים העתיקה; "כתב החרטומים" שמופיע בה הוא למעשה חריטות של מפות רכבת תחתית מודרניות בבירות העולם.

את המותג האישי שלה מפעילה המעצבת כבר כארבע שנים, אך ההכנות לקראתו היו יסודיות וארוכות: לימודי צורפות פרטניים אצל הצורפת קרול זארטה, שגובו בלימודי היסטוריית אופנה, תיאוריה ופרקטיקה בבית הספר לעיצוב אמנויות הבמה של רקפת לוי. במהלך לימודיה עבדה כאסיסטנטית של שירלי איציק, בעלת המותג רובי סטאר ומעצבת שיודעת איך לגרות את הדמיון וליצור תכשיטים שמצליחים להיות קוליים ונחשקים. וזה בדיוק מה ששפירא עושה כיום בקו הפרטי שלה – עם שרשרות, טבעות חותם, עגילים וצמידים, שנראים לעתים כמו ממצאים מחפירות ארכיאולוגיות ספק מהעבר ספק מהעתיד, בייחוד כשמדובר באותם חרטומי מטרו על חבקים מוזהבים בצורת כנף, העוטפים בנדיבות את פרק כף היד או את הזרוע והיוצרים אימפקט מרשים במיוחד כשהם נענדים בצמד – אחד על כל יד.

להשיג באתר