לגברים בלבד: לא עוד מספרה רגילה

גבר-גבר, את הבירה שלך כבר שתית? את הזקן כבר גילחת? את הפדחת סידרת? כדאי שתכיר את הברבריה

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
25 בדצמבר 2015

תריצו בראש שלכם את הסצנה הבאה: גבר מזוקן נכנס למספרה קטנה באחד מהרחובות המרכזיים בתל-אביב. על אחד הקירות תלוי אופנוע ישן ששוחזר, וברקע מתנגן שיר של סיימון וגרפונקל. ניגשת אליו מארחת ומכווינה אותו לאחד מהכיסאות ואל הספר שיטפל בו. "רוצה בירה?", היא שואלת בנעימות, וניגשת להביא בירה קרה מהמקרר העתיק הממוקם בצדו השני של החדר. הגבר מתרווח בזהירות לאחור, מודע לכך שהוא יושב על כסא שמבוגר בעשור מסבא שלו, לוגם בירה להנאתו ונותן לספר לסדר את זקנו הפרוע.

זו בדיוק החוויה שעברה עלי כאשר באתי לבדוק את השמועה על "הברבריה" – מספרה לגברים בלבד המתמחה בעיצוב זקנים. חודשים של גידול זקן ונסיונות כושלים, רבים מספור, בלא להיראות כאילו ביליתי את השנה האחרונה על אי בודד בחברת כדור-עף, יצרו אצלי ציפייה גדולה. בתכלס? לא התאכזבתי: הספר היה מקצועי ונחמד, הבירה קרה וטעימה, המוזיקה נעימה, ואפילו זכיתי לקבל גילוח בתער ועיסוי לקרקפת.

"יותר מהכל, רצינו לפתוח מקום שמיועד לגברים בלבד", אומר אסף גורליק, מייסד הברבריה ואחד השותפים. "זה לא מגיע ממקום של הדרת נשים, זה מגיע ממקום של להתמקצע במשהו אחד ולא לעשות את הקופה על נשים ורק להריץ את הגברים. הרעיון הוא שאם אתה כבר מגיע, אתה תרגיש פה בנוח. אנחנו רוצים שללכת להסתפר יהפוך ממטלה לחוויה".

מחירים:
תספורת – 95 שקלים.
עיצוב זקן – 70 שקלים.
עיצוב זקן+תספורת – 135 שקלים.

הברבריה, דיזנגוף 130, תל אביב.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ