אתם שרופים אצלה: תל אביב חוגגת ל"ג בעומר בלי מדורות

יש אש בלי עשן. סיור עששיות בל"ג בעומר (צילום: דין אהרוני רולנד)
יש אש בלי עשן. סיור עששיות בל"ג בעומר (צילום: דין אהרוני רולנד)

עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל קו תקיף כנגד הבערת מדורות בשטח העיר, כי עם כמה שזה נוסטלגי וכיפי, זה גם מזהם לאללה ולא בטיחותי בכלל - ומקיימת שלל פעילויות אלטרנטיביות שיחליפו לכם את החוויה. אבל יש גם רשימת מגרשים בהם כן מותר להבעיר מדורות, למי שממש ממש מתעקש

בשלב הזה הייתם אמורים כבר להתרגל: עיריית תל אביב-יפו נוקטת, כמדי שנה, בעמדה חד משמעית נגד מדורות בשטח שלה בל"ג בעומר. נכון, זו מסורת, נכון, היא נוסטלגית, וכן, היא גם די כיפית, אבל צריך להכיר בזה – היא לא מסורת כל כך טובה. לא אקולוגית, לא בטיחותית וגם לא טובה לבריאות, ובאמת שהדבר האחרון שאנחנו צריכים השנה זה ענן עשן ענק מעל כל העיר. כן, גם אם ענן העשן הזה מזכיר לנו את הילדות (יש פה מטאפורה איפשהו, אנחנו בטוחים).

לכן, כמדי שנה העירייה מקיימת פעילויות אלטרנטיביות לילדים ולנוער (וגם למבוגרים) שהמטרה שלהן היא להעסיק אותנו ולהרחיק אותנו הרחק מחומרי תבערה. האירוע המרכזי הוא "באנו לשנות!" בגני יהושע, במסגרתו תופיע אנה זק, יתקיימו סדנאות מחדוש ומיחזור, יהיה מתחם אוכל, מיצג אור מדורה ענקי (כדי שבכל זאת תוכלו להרגיש קצת מדורתיים) ועוד. 20:00-01:00, ההרשמה בקבוצות (!) בלינק הזה.

במקום מדורה? יאללה בטח למה לא. אנה זק (מתוך יוטיוב)
במקום מדורה? יאללה בטח למה לא. אנה זק (מתוך יוטיוב)

עוד בערב הזה: סיור טבע עירוני לילדים בגן העצמאות, במסגרתו ילמדו על צמחי הגן ועל בעלי החיים הליליים החיים בגן וגם משחקים עם פנסים. לגילאי 5-8, 18:30-21:00, פרטים נוספים כאן. בנוסף יתקיים גם אירוע חפש את המטמון בגן ז'ילבר, בורלא יהודה 25, 19:45, פרטים נוספים כאן (אבל לא על איפה המטמון נמצא, תירגעו) והפנינג ל"ג בעומר במרכז קהילתי בחוף תל ברוך, כולל מתחם תיפוף אקטיבי, סדנת תיפוף על כדורי ענק, מתחם משחקי אורות ועוד. לכל המשפחה (מגיל 4 ומעלה), 19:00-21:00, מרכז קהילתי חוף תל ברוך, ארצי יצחק 12, עוד פרטים כאן.

לא השתכנעתם? עדיין מתעקשים לעשות מדורה? מה, אפילו שהעירייה עושה לכם את הפרצוף הכי נוזף שלה ואפילו אנחנו כבר נועצים בכם מבט פולני במיוחד? בסדר, אין בעיה, תעשו מה שאתם רוצים אם אתם כאלה חכמים. רק שימו לב: חל איסור מוחלט על הבערת אש בגינות, בפארקים, בטיילת, בחופי הים ולאורך כל רצועת החוף. מכיוון שחופי העיר מהווים מוקד משיכה להבערת מדורות, למרות האיסור על כך, בכוונת העירייה למנוע הבערת מדורות ומעשי וונדליזם בחופים ויופעלו תורני פיקוח בכל החופים, בסיוע ובתגבור של סיירי סל"ע, אבטחה ומשטרה. כן, זו אזהרה.

באתרים הבאים בכל זאת ניתן להדליק מדורה, ורק בהם:

צפון

רידינג, חניון כיבוי אש (רחוב אבן גבירול 227, בשטח החולי)
רביבים, שטח החול המשמש לחניה בין חוף הצוק הדרומי לבין החוף הצפוני
רחוב קהילת לבוב 9
רחוב מבצע קדש 64
רחוב צ'מרנסקי 4
רחוב רפידים 4
שושנה פרסיץ
קריית עתידים

דרום

אסירי ציון 18
קיבוץ גלויות/מסלנט

מזרח

חורשת טשרנא (בית גיל הזהב)
רחוב איתן ליבנה 1, מול כפר שלם