להציל את אבן גבירול: 20 מסעדות ומזללות לתמוך בהן ברחוב החסום

בין חסימה לחסימה. מסעדת האחים באבן גבירול (צילום מתוך עמוד האינסטגרם haachim_restaurant@)
בין חסימה לחסימה. מסעדת האחים באבן גבירול (צילום מתוך עמוד האינסטגרם haachim_restaurant@)

אבן גבירול הוא רחוב שיש בו הכל: ממסעדות שף ועד שווארמה, מגלידריות בוטיק ועד בורקס. כל אלה צריכות אותנו עכשיו, בשל החסימות שגורמות העבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה. בחרנו כמה מהאהובות עלינו ביותר // בשיתוף פרויקט "מפרגנים עכשיו - הקלה אחר כך" של Wolt

5 בספטמבר 2023

חלקנו אולי כבר התרגלנו לעובדה שאבן גבירול הוא רחוב עמוס בחסימות ועבודות הרכבת הקלה שדורשים מאיתנו לא פעם לעשות סיבובים, לספוג את הרעש ואת האבק ולעמוד בפקקים. זה לרגע לא אומר שההיצע הקולינרי שפרוש על פני הרחוב הוא קטן יותר או טוב פחות, וזה הזמן להעניק לו את תשומת הלב הראוייה. גם בוולט החליטו להירתם לטובת בעלי העסקים ברחוב החסום, בקמפיין סיוע שמופיע באפליקציה תחת הכותרת "מפרגנים עכשיו, הקלה אחר כך", המזמין לקוחות לתמוך בעסקים שסובלים מהחסימות ולרכוש מהם, בין אם במשלוח דרך וולט ובין אם בהגעה פיזית לבית העסק. בואו איתנו לטיול קולינרי בין החסימות. לא תצאו רעבים.

סביח קומפלט

המקום של יומטוב באבן גבירול הפך עם השנים למוסד מכובד. מדובר במקום קטן ומפתיע שמגיש אוכל טרי וחם בניחוח ביתי. אבל כמה קטן, ככה יש בו (כמעט) הכל: סביח קומפלט בפיתה (כמובן), שקשוקה בפיתה, שניצל בפיתה, קציצות בפיתה, חביתה בפיתה, חזה עוף בפיתה וכנראה שגם את החיים שלנו – בפיתה. אבל אצל יומטוב לא סיימנו בפיתה, יש גם צלחת: צלחת עם שניצל, צלחת עם קציצות דגים, צלחת עם בקר או עוף; ויש גם צ'ולנט ומרק קובה או מרק תימני קלאסי. המחיר אגב נוח ומאפשר, ולא עובר את ה־47 ש"ח.
אבן גבירול 99
מנת חובה: סביח קומפלט. בפיתה. כמובן. 

החיים שלנו בפיתה. סביח קומפלט (צילום מתוך אתר האינטרנט)
החיים שלנו בפיתה. סביח קומפלט (צילום מתוך אתר האינטרנט)

הדיינר של גוצ'ה

הדיינר מבית גוצ'ה הוא דיינר אמריקאי למהדרין, עם אוכל טעים, סליזי ומהנה ומחירים הגיוניים – במיוחד בהאפי האוור: הנחה של 25% על כל התפריט בימי השבוע בין השעות 16:00-19:00; גם הדיל של 1+1 על הבורגר שתקף גם הוא בימים א'-ה' שווה במיוחד. התפריט כולל בורגר וצ'יזבורגר נפלאים מבשר משובח ותוספות לבחירתכם, יש שרימפבורגר שאנחנו אוהבים לאהוב, פיש אנד צ'יפס כיפי ומלכלך, סלט קיסר לפי הספר, פסטה צ'יקן פרמזן ועוד מנות שמתאימות לכל המשפחה או סתם לבילוי חברי בווייב אמריקאי. ואל תוותרו על המילקשייק.
אבן גבירול 14
מנת חובה: צ'יזבורגר וצ'יפס. כי אמריקה. 

אם תרצו להתפרע. המבורגר בנדיקט בדיינר של גוצ'ה (צילום: מיטל סלומון)
אם תרצו להתפרע. המבורגר בנדיקט בדיינר של גוצ'ה (צילום: מיטל סלומון)

בהדונס

על חומוס בהדונס שקיים כבר משנות ה-80 (ויש לו גם סניפים ברחבי העולם!) אפשר לסמוך שנדע בדיוק מה אנחנו מקבלים: חומוס מצוין וטרי בעל מרקם אוורירי וחלק שלא מכביד על הבטן יותר מדי, ומאפשר לנו להמשיך את היום מבלי ליפול לשנ"צ. יש חומוס גרגרים, חומוס משולש (עם פול וביצה למי שלא בקיא בעגה), חומוס טחינה עם ביצה, חמשוקה, סלט חומוס מתובל ומסבחה לפי הספר. למי שרוצה לסיים את הארוחה במתוק, אל תפספסו את המלבי.
אבן גבירול 109
מנת חובה: חומוס. איך שאתם אוהבים אותו

לא יפיל אתכם לשנ"צ. חומוס בהדונס (צילום: באדיבות וולט)
לא יפיל אתכם לשנ"צ. חומוס בהדונס (צילום: באדיבות וולט)

Da Pizza

אין אנשים שלא אוהבים פיצה (ואם יש – למה???). בדה פיצה באבן גבירול מוסיפים לשילוש הקדוש של בצק, עגבניות וגבינה גם תוספות טריות, רעננות ומפתיעות. למשל, פיצה עם קרם פולנטה טרייה, מוצרלה, מיקס עלים, שום קונפי, תירס, פרמז'ן ובלסמי; או פיצה עם קורדנביף ניו יורק, סלסת עגבניות, שום קונפי, בצל מקורמל ווינגרט שרי. יש גם פיצה טבעונית נהדרת על בסיס גבינת מוצרלה מבית אוטופי עם תוספות לבחירתכם.
אבן גבירול 151
מנת חובה: זאת עם הפולנטה. גם קוראים לה פיצה דה סימפסונס אז בכלל

צהוב עולה. פיצה דה סימפסונס של Da Pizza (צילום: באדיבות וולט)
צהוב עולה. פיצה דה סימפסונס של Da Pizza (צילום: באדיבות וולט)

Ingi’s 

מי שאומר שהוא לא אוהב נקניקיה בלחמניה משקר, כי עם כמה שזה טעים, מהנה ומנחם פשוט אי אפשר להתווכח. באינגיס מגישים נקניקיות טריות בלחמניות טריות, עם תוספות ורטבים לבחירה. יש נקניקיית עוף, יש מרגז, יש עגל ויש כמובן צ'וריסו ארגנטינאית. לבחירתכם מיונז, קטשופ, חרדל, כרוש כבוש, מלפפון חמוץ ובצל סגול.
אבן גבירול 19
מנת חובה: לחמנייה עם נקניקיית עוף עם קטשופ, חרדל ומיונז. כי אנחנו פשוטות

קלאסי. נקניקיית עוף בלחמניה של אינגיס (צילום: באדיבות וולט)
קלאסי. נקניקיית עוף בלחמניה של אינגיס (צילום: באדיבות וולט)

קונגרס בזל

קונגרס בזל הוא מוסד תל אביבי ותיק עם אווירה שכונתית שכבר לא פוגשים, במסגרתה הלקוח תמיד אשם. (זה לא אנחנו אמרנו, יש שלט שמקבל את פני הסועדים שמצהיר על כך) מה נגיד, אולי אשם אבל שבע ומבסוט, זאת הודות לשווארמת הפרגית שמוגשת בלאפה, פיתה או בגט והיא טרייה, טעימה ואין לה הרבה מתחרות בעירנו. גם הפלאפל של סבתא עליזה נפלא ותורם משמעותי לשובע ולמצב הרוח שלנו, שלא לדבר על השניצל של עבדאללה – פריך, דקיק ומטוגן כהלכתו.
אבן גבירול 137
מנת חובה: שווארמה, כי לשם כך התכנסנו

לתפארת מדינת ישראל. שווארמת קונגרס בזל. צילום: שי רבינוביץ׳
לתפארת מדינת ישראל. שווארמת קונגרס בזל. צילום: שי רבינוביץ׳

דבוש

משווארמה לשווארמה. לא שאנחנו לא מתלוננים שכן פיתה או לאפה, נוטפות טחינה, שמן ועמבה הם מראה כה יפה ופסטורלי שאנחנו מתקשים לעמוד בפניו. דבוש היא שווארמה ותיקה במחוזותינו שמאחוריה כבר שני עשורים של פיתות מהונדסות היטב שמכילות שווארמות הודו נהדרת ומתובלות היטב, סלטים טריים, צ׳יפס, חומוס, טחינה, סחוג ועמבה למיטיבי הלכת. לאחרונה הושקה שם גם שווארמה טבעונית נפלאה.
אבן גבירול 67
מנת חובה: גם במקרה הזה זוהי השווארמה, ולא לשכוח עמבה

פיתות מהונדסות היטב. דבוש (צילום: אנטולי מיכאלו)
פיתות מהונדסות היטב. דבוש (צילום: אנטולי מיכאלו)

כנאפקס

אחרי השווארמה התחשק לנו משהו מתוק, וכשאנחנו אומרים משהו מתוק אנחנו מתכוונים לכנאפה. בכנאפקס עושים כבוד לעוגת הקדאיף שהגיעה אלינו מטורקיה, ומגישים אותה במספר גרסאות מפתות: קלאסית במילוי גבינת ג׳יבנה ופיסטוק מלמעלה, גרסה איסטנבולית בתוספת צנוברים וגרסה שוקולדית שסיקרנה אותנו במיוחד שבה בצק הקדאיף ממולא בתועפות שוקולד והוא מתוק, עז ומופלא.
אבן גבירול 9
מנת חובה: כנאפה שוקולד, כי אם כבר מתוק 

תנו לנו עוד מהנוטף הזה. כנאפה שוקולד של כנאפקס (צילום: אסמאא גבאלי)
תנו לנו עוד מהנוטף הזה. כנאפה שוקולד של כנאפקס (צילום: אסמאא גבאלי)

קרנס

קרנס היא מסעדת גריל דרום אמריקאי שמזכירה לנו את הטיול אחרי צבא שלנו בדרום אמריקה – בקטע הכי טוב, כן? אנחנו מתגעגעים. לספתח תוכלו למצוא שם אמפנדס כמיטב המסורת – כיסוני בצק חמימים במילוי בקר, עוף וגם גרסה טבעונית של ירקות וטופו. לאחר שייפתח התאבון והמעשנה תתחיל לפעול יש אסאדו חרוך ומעושן בגריל, בריסקט עם צ׳ימיצ׳ורי, ספרייבס טלה ונקניקיות צ'וריסוס שאי אפשר בלעדיהן. לקינוח, פלאן עם ריבת חלב או צ׳ורוס חמים וטעים.
אבן גבירול 14
מנת חובה: כריך אסאדו מעושן שהוא ארוחה שלמה

לוהט בכל מובן. כריך אסאדו מעושן של קרנס (צילום: יח"צ)
לוהט בכל מובן. כריך אסאדו מעושן של קרנס (צילום: יח"צ)

השכן

השכן הוא כשמו כן הוא, מטבח שכונתי באווירה פמיליארית ונעימה ואוכל טעים, מזין ובריא שכאילו אפשר לאכול בבית אבל עדיף אצל השכן כי אצלו הרבה יותר טעים (וירוק). יש כריכים קלאסיים שתוכלו לקחת לביה"ס או לעבודה כמו קפרזה, חביתה, בייגל סלמון ונוספים. יש סלטים טריים וצבעוניים כמו פנצנלה, סלט קיסר, סלט פסטה וגם סלט ועד בית על פי מתכון של השכן של השכן. בנוסף תמצאו גם מנות עיקריות מתחלפות כמו חריימה פיקנטי, קציצות בקר ברוטב עגבניות או תבשיל שעועית ותרד לטבעונים.
אבן גבירול 8
מנת חובה: כריך קיסר, כי אנחנו אוהבים את השכנים שלנו עם ייחוס

הוא לא ישן. כריך קיסר של השכן (צילום: באדיבות וולט)
הוא לא ישן. כריך קיסר של השכן (צילום: באדיבות וולט)

פריז ארטיקים

ארטיק מפירות טבעיים הוא ללא ספק המרענן האידיאלי של הקיץ. לא רק שהוא מצנן ומקפיא, הוא אפילו די בריא ומספק לנו ויטימינים וגם קירור נחוץ על הדרך. בפריז, נראה שאין פרי שלא חשבו להקפיא ולהפוך לארטיק: ליצ'י, מנגו, תפוז, תות, אננס, אשכולית, בננה תמר, אבטיח, גויאבה, סברס; ויש גם שילובים מעניינים כמו קוקוס אוכמניות, תפוח לימון וג'ינג'ר, קוקוס בננה וקקאו וגם צ'אי מסאלה. ארטיקים שעושים לנו חשק לחופשה טרופית. דחוף.
אבן גבירול 158
מנת חובה: אין שום דרך להחליט. פשוט תטעמו את כולם

אחד מכל אחד בבקשה. פריז ארטיקים (צילום: באדיבות וולט)
אחד מכל אחד בבקשה. פריז ארטיקים (צילום: באדיבות וולט)

Midas

אומרים שכל דבר שנגע בו מידאס הפך לזהב, אבל אם תשאלו את מידאס התל אביבי כל מה שהוא נגע בו דווקא הפך לשוקולד (שזה לפעמים עדיף על זהב). מידאס הוא בוטיק שוקולד וג׳לטו ארטיזנלי, שעובד עם חומרי גלם מובחרים ובעבודת יד, ואף טבעוני! הפרלינים נראים כמו תכשיטים וטעימים בדיוק כפי שהם יפים. יש פרלין אמרנה, יש קרם פיסטוק, אגוזי לוז, חמאת בוטנים, טופי קרמל ונוספים. מלבד השוקולד יש גם ג׳לטו איטלקית במרקם אוורירי וטעמים לא שגרתיים דוגמת צ׳אי מאסלה וקוקוס, בננה ופאדג׳ שוקולד, חלבה וקרם קוקוס ונוספים.
בן יהודה 94
מנת חובה: מארז עם טעמים שונים, נו מה

כל פרלין בונבוניירה. מידאס (צילום: באדיבות וולט)
כל פרלין בונבוניירה. מידאס (צילום: באדיבות וולט)

בורקס עמיקם 

בורקס עמיקם פתוח בימי השבוע 24 שעות ביממה, ובסופ"ש עד כניסת השבת ואחרי יציאתה. איזה זמנים נפלאים לחיות בהם וכמה טוב, מנחם ומרגיע לדעת שאפשר לאכול פחמימה חמימה בכל דקה ביום שנבחר. הבורקס עשוי בעבודת יד והוא ערב לחיך, רך ומבורך ומתפורר בדיוק כפי שצריך. יש בורקס גבינה קלאסי, יש תפוחי אדמה, יש תרד וגבינה, יש בורקס פינוקים עם ביצה, טחינה ועגבניות בפנים ויש גם טבעוני עם תפוחי אדמה ופטריות כי לכולם מגיע בורקס 6\24.
אבן גבירול 21
מנת חובה: אנחנו טים בורקס גבינה תמיד

הכי מנחם. בורקס עמיקם (צילום: יח"צ)
הכי מנחם. בורקס עמיקם (צילום: יח"צ)

גלידת ארי

ארי, הגלדיריה של עידן נעים היא לא רק גלידרייה טובה ומשובחה שמגישה לכם ג'לטו צונן בגביע ושולחת אתכם לדרך. מדובר במקום שמגדיר את עצמו "מעבדת גלידה" ומרכיב קינוחי גלידה במלאכת מחשבת אמיתית. הגלידה היא הבסיס ואליה נוספים רטבים מיוחדים ותוספות מסקרנות, למשל: גלידת חלבה נפלאה עם טחינת הר ברכה, שומשום מקורמל ורוטב בייגלה, או גלידת טארט טאטן על בסיס גלידת תפוחי גרנד סמית חמצמצים בתוספת תפוחים מקורמלים ושטרויזל חמאתי ופריך.
אבן גבירול 21
מנת חובה: גלידת שוקולד מנטה ונענע. כי באנו להתסיס

במעבדה כזו לא אכפת לנו לעבוד. גלידת ארי. צילום: יעל שטוקמן
במעבדה כזו לא אכפת לנו לעבוד. גלידת ארי. צילום: יעל שטוקמן

דוק/האחים

דוק והאחים, מביתם של האחים אסף ויותם דוקטור הן (עוד) מעבדה קולינרית מרתקת שעושה שימוש נבון ונכון בחומרי גלם עונתיים ומקומיים. הכל מא' ועד ת' הוא בתוצרת מקומית, מה שמבטיח ארוחה טרייה ורעננה שמבטאת יד מיומנת ומחשבה מחוץ לקופסא. ארוחה בדוק או באחים היא לא חוויה שגרתית, האווירה מהנה ונונשלנטית והאוכל מופלא.
אבן גבירול 27
מנת חובה: גספצ'ו עגבניות צהובות לנצח

גם לכזו לא נתנגד עכשיו. גרניטה אבטיח בדוק. צילום: אסף דוקטור
גם לכזו לא נתנגד עכשיו. גרניטה אבטיח בדוק. צילום: אסף דוקטור

Shi-Shi

שי-שי הוא הגו טו לאנץ' של רבים, במיוחד כשרוצים לאכול משהו מזין, טעים וסבבה ולא לקרוע את הכיס תוך כדי. אם במקרה הוא (עדיין) לא הגו-טו לאנץ' שלכם –  נזכיר שמדובר ברול המורכב מנייר אורז וממולא באורז, דג נא/עוף/בקר/טופו ובירקות טריים וכן בשלל תוספות כגון בצל קריספי, בוטנים, צ'יפס בטטה ועוד. למי שלא חפץ ברול יש גם אפשרויות לסופר בול שי-שי שזה פשוט אותו הדבר בקערה, ומבוסס על אורז או על אטריות שעועית.
אבן גבירול 33
מנת חובה: רול שי-שי רויאל עם שרימפס פריך בפנקו, טרטר סלמון וכל השאר

הגו-טו לאנץ' שלנו. shi-shi צילום: אנטולי מיכאלו
הגו-טו לאנץ' שלנו. shi-shi צילום: אנטולי מיכאלו

ברטון

אנחנו מודים לברטון קרפרי על כך שהפכו את הקרפ למאכל לגיטימי כמו בפריז והסירו מעליו את עננת מאנץ' הירידים שדבקה בו. הקרפ של ברטון עשוי ברובו מקמח כוסמת, מה שמאפשר גם לנמנעים מגלוטן להנות ממנו. יש ערב רב של תוספות והצעות הגשה:  קרפ גראטן המוגש עם תפוחי אדמה, קרם פרש, אמנטל ובצל ירוק, קרפ פלמידה כבושה עם קרם פרש, צלפים, בצל ירוק, לימון רוקט וכוסברה. שלא לדבר על הקרפים המתוקים שמציעים קרפ בנופי, קרם סינבון וקרפ בייגלה ושוקולד חלב. יאמי.
אבן גבירול 52
מנת חובה: קרפ ארטישוק קרם פרש

ברטון. צילום: מתוך האתר של ברטון/ יח"צ
ברטון. צילום: מתוך האתר של ברטון/ יח"צ

אמורה מיו

אמורה מיו היא מסעדה בסגנון של טרטוריה איטלקית אמיתית הממוקמת סמוך לכיכר רבין וכבר מעל לשני עשורים מאכילה את התל אביבים בטעמים נשכחים ואהובים מארץ המגף. על המסעדה אמונים הזוג סוזאנה (איטלקיה מבית, ילידת רומא) ושלומי סלומון שדואגים לנו לפסטה טרייה, לזנייה מנחמת, פוקאצ'ה פריכה, סלטים טריים ומתובלים כהלכה וטירמיסו שגורם לנו להתגעגע אליו בעודנו אוכלים ממנו.
אבן גבירול 100
מנת חובה: קרבונרה אהובתינו

מה היא אהבה? קרבונרה. אמורה מיו. צילום: עדי פועה וענבל קורמן
מה היא אהבה? קרבונרה. אמורה מיו. צילום: עדי פועה וענבל קורמן

pancake house tlv

זוהי קריאה: הגיע הזמן לנרמל את בית הפנקייק. כן, יש בית פנקייק בתל אביב והוא לא אותו אחד שהייתם עוצרים בו בניינטיז בדרך לבקר את סבתא או בחזרה ממועדונים בצפון השרון. חייב כל תל אביבי שמכבד את עצמו לאכול לפחות פעם אחת בבית הפנקייק בתל אביב. יש פנקייקים מתוקים בשלל וריאציות, פנקייקים מלוחים (כולל פנקייק פיצה), מילקשייקים וקינוחים, למי שהמתוק של הפנקייק לו הספיק לו.
אבן גבירול 61
מנת חובה: ברור שפנקייק מרשמלו עם קרם מרשמלו, מרשמלו חרוך, שוקולד לבן, קצפת וכדור גלידת וניל טופי קראנץ'. כמה פעמים חיים כבר?

 

כזה לתוך הפה שלנו בבקשה. Pancake House TLV (צילום: באדיבות וולט)
כזה לתוך הפה שלנו בבקשה. Pancake House TLV (צילום: באדיבות וולט)

אמפולה אלפחורס

אמפולה אלפחורס מעלה על נס את הקינוח הקינוח הארגנטינאי האהוב בכל הזמנים, הלא הוא האלפחורס כמובן. כאן הוא נעשה בעבודת יד של לולה, ארגנטינאית שעלתה לארץ. יש אלפחורס קלאסי, עדין וענוג במילוי ריבת חלב וציפוי קוקוס, ויש גם אופציות נוספות כמו שוקולד חלב, פיסטוק, שוקולד מריר, שוקולד לבן, תות, קרם קפה וקרמל, לימון ושוקולד לבן וגם טבעוני עם שוקולד מריר. בקיצור, בידיים ריקות אנחנו מבטיחים שלא תצאו מפה.
אבן גבירול 54
מנת חובה: אלפחורס לימון. כי איפה עוד תמצאו כזה

אלפחורס לימון של אמפולה אלפחורס (צילום: באדיבות וולט)
אלפחורס לימון של אמפולה אלפחורס (צילום: באדיבות וולט)