Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

להציל את הצלמניה: עוד מוסד תל אביבי שמשבר הקורונה מאיים לחסל

חנות הצילום האיקונית "הצלמניה" הצליחה לשרוד 84 שנים ולהפוך למוסד עירוני חשוב, אבל אז הגיעה הקורונה ועכשיו מגיע קמפיין גיוס ההמונים שמבקש להציל אותה מהמשבר הכלכלי

תל אביב של פעם. בריכת גורדון (צילום באדיבות "הצלמניה")
תל אביב של פעם. בריכת גורדון (צילום באדיבות "הצלמניה")

אם אתם תל אביבים ולא מכירים את הצלמניה, קודם כל תתביישו ואז רוצו לראות את סרטה התיעודי של תמר טל שנושא את אותו שם (זוכה פרס אופיר לשנת 2012) ומגולל את סיפורה של חנות הצילום שהקים רודי ויסנשטיין ב-1936, ואת מאבקו של נכדו בן ואשתו מרים (שנפטרה מאז) להצלת החנות המיתולוגית שנדרשה להתפנות לכבוד פרויקט נדל"ן, יחד עם אוסף של כמיליון נגטיבים המתעדים רגעים מכוננים ויומיומיים מתולדות הארץ. המאבק ההוא צלח, החנות הועתקה לרחוב טשרניחובסקי כמה עשרות מטרים ממיקומה המקורי באלנבי 30 והשמחה הייתה רבה. עד שהגיעה הקורונה.

המעבר לטשרניחובסקי אמור היה להיות זמני, ואכן, מקץ תשע שנים יכולה "הצלמניה" לחזור אל מיקומה המקורי ולבנות את עצמה מחדש עם סטודיו לצילום בטעם של פעם, גלריה ותערוכות, סדנאות ושימור ארכיון. יש עם זה רק בעיה אחת: אין לה את המשאבים הדרושים לכך. ואתם כבר יודעים מה זה אומר: מימון המונים. קמפיין ההדסטארט של "הצלמניה" שהושק בשבוע שעבר מבקש לגייס 300 אלף שקל מתומכיו כדי לצאת לדרך הישנה-חדשה שלו ולהחזיר עטרה. שבוע אל תוך הקמפיין וכבר נאספה בו כמחצית מהסכום המבוקש, אבל בהדסטארט זה הכל או כלום, כך שעכשיו תורכם.

בין שלל התשורות שמציעה הצלמניה לתומכיה תוכלו למצוא פוסטרים לבחירתכם משלל תצלומיה (50 שקלים), חולצה עם ההדפס האיקוני של מרים ויסנשטיין ז"ל קופצת על החוף התל אביבי בצעירותה (99 שקלים) ועד יום צילום משפחתי בסטודיו (1600 שקלים). תומך מפתיע בפרויקט הוא ראש העיר רון חולדאי, שקרא לעוקביו לתמוך בחנות הייחודית בפוסט נרגש בעמוד הפייסבוק שלו. "בכל פעם שאני מביט באחד מתצלומי העיר הישנים של הצלמניה ניבטת אלי חזרה בבואה של רגע אחד שמשקף את העיר האהובה שלנו בשחור-לבן עם המון נוסטלגיה", כתב חולדאי. "יש משהו קסום באוסף התמונות של המקום הקטן והמיוחד הזה שמצליח ללכוד את הרוח של תל אביב-יפו מאז 1936" וואלה, צודק.

>> תמכו עכשיו בקמפיין ההדסטארט של הצלמניה

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!