נגיש ונרגיש: הפנינג הספורט בנמל תל אביב שיעשה לכם חם בלב

כדורסל כסאות גלגלים, יותר מותח ממה שהייתם חושבים. צילום: גיא טייב
כדורסל כסאות גלגלים, יותר מותח ממה שהייתם חושבים. צילום: גיא טייב

אירוע "להרגיש נגישות" שיתקיים בשבוע הבא (23.6) שואף להעלות המודעות לנגישות עבור ילדים עם מוגבלויות, אבל הדרך שבה הוא עושה זאת מעניינת למדי - הפנינג ספורטיבי ענק הכולל משחקי ראווה פרא-אולימפיים ותחנות להתנסות בספורט, כדי שתוכלו להבין קצת יותר את אלו שחיים עם מוגבלות

זו השנה התשיעית ברציפות שהאירוע "להנגיש נגישות 2023", יתקיים, ויגיע לנמל תל אביב בשעות הצהריים של יום שישי ה-23 ביוני בנמל תל אביב. איפה ואיך? בים, באוויר וביבשה. ההפגנינג הגדול הולך לכלול בתוכו בין היתר משט מפרשים ויאכטות – שזה נשמע מדהים כבר בפני עצמו – יחד עם מטס של מטוסים קלים ומסוקים לאורך חופי תל אביב והרצליה בהשתתפות טייסים וילדים עם מוגבלויות.

כדורסל כסאות גלגלים, עדיין יותר מותח ממה שהייתם חושבים. צילום: גיא טייב
כדורסל כסאות גלגלים, עדיין יותר מותח ממה שהייתם חושבים. צילום: גיא טייב

האירוע מתקיים מטעם עמותת נגישות ישראל, יחד עם מגוון ארגונים (ההתאחדות לספורט נכים, הוועד הפראלימפי, עיריית תל אביב-יפו, רשות הספורט העירונית, משרד התרבות והספורט וארגון נכי צה"ל), ליצירת הפנינג ענק של נגישות חוויתית, חינוכית וערכית לכל המשפחה. כלומר, האירוע לא מיועד רק לאנשים בעלי מוגבלויות, אלא גם למי שרוצה להבין קצת יותר את חייהם – במקום יהיו, למשל, תחנות ספורט נכים התנסותיות המיועדות לאנשים ללא מוגבלויות, כדי שגם אתם תוכלו להבין קצת את ההתמודדות היום-יומית.

להרגיש נגישות 2022. צילום: גיא טייב
להרגיש נגישות 2022. צילום: גיא טייב

הכניסה לאירוע היא ללא תשלום ופתוחה לציבור הרחב, מכיוון שמטרתו היא להעלות את המודעות לנגישות, לספורט נכים ובעיקר לאנשים עם מוגבלות והפוטנציאל הגדול הגלום בתוכם. בצהריים הללו תוכלו לפגוש אנשים עם מוגבלויות שונות ולהיחשף להתמודדויות שונות, להתנסות בחוויות שונות ולאתגר את עצמכם בפעילויות כמו גרפיטי ללא ידיים, היכרות עם עולם שפת הסימנים, משחקי כדורסל כיסאות גלגלים, טניס בכסאות גלגלים, כדורגל לעיוורים, מסלול מכשירים לכסא גלגלים ועוד. באירוע יהיו גם משחקי ראווה בספורט נכים והפנינג ספורט פרא-אולימפי.

האירוע יתקיים ביום שישי, 23 ביוני, 12:00 – 15:30, נמל תל אביב. הכניסה בחינם