להתנדב מכל הלב

כבר שנים אתם אומרים לעצמכם שהשנה הזאת בטוח תתחילו להתנדב ושום דבר לא קורה? הכתבה הזאת תשכנע אתכם שעכשיו זה הזמן

4 בדצמבר 2013

כמה פעמים אמרתם לעצמכם שיהיה נחמד להתנדב? כמובן, תמיד יש סיבות למה לא: הזמן הקצר, המלאכה מרובה, העייפות מצמיתה, האחריות מלחיצה. עבור אלו שלא מצליחים להזיז את עצמם מהכורסה לטובת חדוות הנתינה והמשמעות שבגרימת אושר לאחר, ריכזנו כמה סיבות נלוות שאולי יעשו את העבודה.

פעילות התנדבותית יכולה להיות זירת הכרויות

ניסיתם את כל הדרכים כולל חתונות של מכרים ממש לא מוכרים, שידוכים של שכנות ואתרי הכרויות שדורשים PDF של התואר השני שלכם ועדיין לא מצאתם נפש תאומה? כנראה שהגיע הזמן להשאיר את הציניות בפיקוק ולצאת לערב בישול חד פעמי בבית השנטי, אריזות בלקט ישראל, אפיית עוגות לילדים חולים ועוד מגוון פעילויות שיתקיימו מחוץ לקומפורט זון שלכם ויפגישו אתכם עם אנשים בעלי תודעת שפע גבוהה, שעטופים בהילה חיובית של נדיבות ואהבת האחר.

התנדבות טובה לרזומה
כל מנהל צעיר יודע שאת שעות הפנאי המועטות שעומדות לרשותו, כבר לא מכלים בשוטטות בזבזנית בקניון או בהזעה בחדר הכושר, אלא מעבירים בהשתתפות בחבר המנהלים של עמותה, בחניכת ילדים או בליטוף בעלי חיים נטושים במקלטים. הטרנד החברתי החדש מעודד מנהלים ועובדים השואפים להגיע למשרות ניהול, להפגין מעורבות חברתית ובכך להגביר את רמת האטרקטיביות שלהם בעיני הבכירים בארגון ומחוץ לו. אגב, התנדבות כאקט שבשגרה מקנה נקודות זכות גם למי שחולם על MBA בבתי ספר יוקרתיים כמו וורטון, הרווארד ואינסיאד, שמחפשים אחר מועמדים פעילים חברתית ולא רק כאלו המתגאים ברשימת ציונים מונוטונית.

הנתינה טובה לבריאות
מחקרים מוכיחים שנתינה מעלה את רמת הסרטונין והאנדורפינים בגוף, שנחשבים למשככי כאבים, משפרים מצב רוח והופכים אותנו למאושרים יותר. אחרי שגילינו שהטחינה המעולה של הנסיך עשירה בחלקיקי טיטניום וחלב הסויה משגע לנו את ההורמונים לא נותר לנו אלא להגדיל את רמת פעילויות הנתינה שלנו ובכך להגביר את מינון החומרים החיוביים שיתרוצצו לנו במערכות.

יותר התנדבות = פחות זמן מסך

כבר חרשתם את הפיד בפייסבוק חמש פעמים בשעתיים האחרונות וגיליתם שחוץ מתמונה חדשה של כלבי ים ועוד איזה סלפי מיותר לא הרבה השתנה? הטכנולוגיות המתקדמות זוללות לנו כל רגע פנוי ומשאירות אחריהן מוח חרוך עם נטייה גוברת להפרעות קשב ובעיות זיכרון.אםתנתבואתכלאותןדקות מבוזבזות של צריכת תוכן מיותר לשעה אחת בשבוע לטובת החברה או הסביבה, תרוויחו מחדוות הנתינה ותחסכו מהמוח שלכם עומס גירויים חסרי חשיבות.

פעילות התנדבותית כאקטיביזם חברתי
התנדבות בעמותה או בגוף הפועל למען רווחתם של הנזקקים בחברה, היא דרך יעילה להשפיע במקומות שחשובים לכם – פוליטית וחברתית – ולפעול למען שינוי משמעותי.

למציאת התנדבות בתחום הקרוב ללבכם ובשעות הנוחות לכם – היכנסו ל ruachtova.org.il