לה דולצ'ה ויזה: אזור קאמפו דה פיורי

השוק הקטן בקאמפּוֹ דה פיורי שברומא הפך מזמן לאתר תיירות, אבל תיירים רבים אינם יודעים שהאזור כולו הוא גן עדן לחובבי קניות

Campo de Fiori (צילום: טיים אאוט)
Campo de Fiori (צילום: טיים אאוט)

לפני כמה שנים התאכסנתי במלון דירות קטן ופשוט שנמצא בסמטה צרה הסמוכה לכיכר קאמפּוֹ דֶה פיוֹרי (Campo de' Fiori), במרכז רומא. ביקרתי בעבר בשוק המפורסם, אבל השהות הזאת חשפה בפני עולם ומלואו. גיליתי שאפשר לבלות חופשה רומאית שלמה רק באזור שמסביב לכיכר, במצולע שנוצר בין ארבעה מוקדי עניין חשובים: הגטו היהודי (Ghetto di Roma) מדרום-מזרח, הכיכר הגדולה לארגוֹ די טורה ארג'נטינה (Largo di Torre Argentina) בצפון-מזרח, פיאצה נאבונה (Piazza Navona) המהוללת בצפון ונהר טיבר (Tevere) בדרום-מערב. נמצאים כאן כל המרכיבים לחופשה מושלמת: היסטוריה, קורטוב של יהדות, שלל מסעדות, ברים ובתי קפה, וגם הדובדבן שבקצפת – קניות, גבירותי (ורבותי), קניות.

אצא לי השוקה

באמצע השוק יש דוכן פופולרי לגבינות ולנקניקים ואפילו מתנות למשפחה ולחברים – שמן זית, לימונצ'לו או חבילה של פסטה בשלל צורות וצבעים. לחם, פיצות נפלאות במשקל, עוגיות ועוגת ריקוטה משגעת מומלץ לקנות בפורנו קאמפו דה פיורי (Forno Campo de' Fiori), המאפייה שבפינת הכיכר. את הפיצה ואת שאר המצרכים לפיקניק תוכלו לאכול על ספסל מוצל בגינה הקטנה שבקצה המרוחק של ויה דֵיי ג'וּבּוֹנארי (Via dei Giubbonari). בדרך לשם, באותו רחוב, קפצו לביקור גם ברושולי (Roscioli) שבמספר 21, מעדנייה מפורסמת ובה מסעדה, וגם חנות נפלאה לגבינות, נקניקים, ריבות, שמן זית, חומץ בלסמי ויינות. מעט דרומה משם נמצאת מגדנייה מפורסמת לא פחות, "מעדני סבתא וינצ'נזה" (I Dolci di Nonna Vincenza), ויש בה מיני ממתקים, תופינים ועוגות שנמכרים גם בערכות מתנה יוקרתיות.

Campo di Fiori (צילום: אינגה מיכאלי)
Campo di Fiori (צילום: אינגה מיכאלי)

בגדי מעצבים ונעליים איטלקיות

אבל לא הכל כאן הוא סביב אוכל. ברחוב הציורי הנקרא ויה ג'וליה (Via Giulia), הגובל בכיכר פארנֵזה (Palazzo Farnese) וקרוב מאוד לגדת הנהר, יש מגוון של חנויות לעתיקות, וזה אחד הרחובות המעניינים ביותר לטיול ברגל באזור כולו. בוויה דל קורונארי (Via del Coronari) יש כמה חנויות צורפוּת מסורתיות, ובוויה דל פלגרינו (Via del Pellegrino) היוצא מקאמפּוֹ דֶה פיוֹרי פועלים וחיים כמה אומנים, ויש גם חנות קטנה ומיוחדת לספרי מסע וטיולים, ליבררייה דל ויאג'אטורה (Libreria del Viaggiatore).

בדרך מהכיכר אל החנות (מצד שמאל של הרחוב הצר) אל תשכחו להציץ לתוך חצר קטנה וקסומה, שנפתחת מוויה דל פלגרינו 19 ושנראית כמו שרומא בוודאי נראתה פעם – קטנה, צפופה, מרוצפת אבן, עם בתים צבעוניים המגובבים זה על זה, וכביסה שתלויה בחוץ. כמה צעדים אחרי החצר נפתחת משמאל סמטה קטנה, ויקולו דל בולו (Vicolo del Bollo). כאן, במלון הדירות Residenza Bollo Apartments, לנתי. מאחורי הדלת הסמוכה והפשוטה למראה מסתתרת החנות המופלאה של רקלה (Rachele), המתמחה בבגדי תינוקות וילדים. ראו הוזהרתם: תרצו לקנות את החנות כולה.

ולא חסרות חנויות בגדים גם למבוגרים. בוויה דֵיי ג'וּבּוֹנארי בקרו בבוטיק של אנג'לו די נֵפּי (Angelo di Nepi), המתמחה במשי רקום ובז'קטים מחויטים. ב"מומנטו" (Momento) שבפינת ויה ארנולה (Via Arenula) יש קולקציה נפלאה של שמלות קיץ, חצאיות, ז'קטים ושפע של אביזרים. למשהו שונה פנו לכיוון הנהר וחפשו את חנות הנעליים של בוריני פרנקו (Borini Franco) החנות אינה משולטת, אבל המאמץ משתלם – תוכלו לקנות כאן נעליים נוחות מאין כמותן, גם בהזמנה אישית.

טיפ: השוק סואן במיוחד ומומלץ לבקר בו בשבת, ואם תתעייפו מהקניות בשוק ובסביבתו, בכמה מדוכני השוק תוכלו לקנות קופסה מפירות העונה – חתוכים, צוננים ומרעננים.

מידע מעשי

השוק בקאמפו דה פיורי

פתוח: ב'-שבת 13:30-7:00

Forno Campo de' Fiori

כתובת: Campo de' Fiori 22

אתר: www.fornocampodefiori.com/main.php

פתוח: כל יום 14:30-7:30, 20:00-16:45. ביולי ובאוגוסט סגור בשבת אחר הצהריים.

Roscioli

כתובת: Via dei Giubbonari 21

אתר: www.salumeriaroscioli.com/en-us/home.aspx

פתוח: המסעדה פתוחה בימים ג'-א' 12:00-21:00

I Dolci di Nonna Vincenza

כתובת: Via Arco del Monte 98a/b

Libreria del Viaggiatore

כתובת: Via del Pellegrino 78

Rachele

כתובת: Vicolo del Bollo 6/7

אתר: www.racheleartchildrenswear.it

Angelo di Nepi

כתובת: Via dei Giubbonari 28

אתר: www.angelodinepi.it/def/eng/index.htm

Momento

כתובת: Piazza Cairoli 9 (Via dei Giubbonari פינת Via Arenula)

Borini Franco

כתובת: Via Dei Pettinari 86/87