אין יותר מאיר אדוני בעיר: לומינה ובלו סקיי נסגרות

כאפה מצלצלת ראשונה במשבר הקורונה: מאיר אדוני סוגר את שתי מסעדות היוקרה הכשרות שלו בתל אביב. מסעדת Yam הירושלמית שלו צפויה להיפתח מחדש בקיץ

מאיר אדוני (צילום: אנטולי מיכאלו)
מאיר אדוני (צילום: אנטולי מיכאלו)
23 ביוני 2020

אם חשבנו שהמשבר פוגע רק בעסקים קטנים, באה המציאות ונותנת כאפה מצלצלת לפנים: אמש (שני) התפרסמה הודעה על כך שמסעדות לומינה ובלו סקיי של השף מאיר אדוני לא ייפתחו מחדש. "לאחר 8 שנות פעילות של המסעדות הכשרות שלנו במלון קרלטון החליט המלון לא לפתוח בשלב זה את המסעדות", אומרת לילך ספיר מנכ"לית קבוצת מאיר אדוני. בכך  תמה לפי שעה פעילותו של אדוני בתל אביב, צעד בלתי נתפס מצד מי שנחשב לחוד החנית של הקולינריה בעיר.

מאיר אדוני קלאסיק. בלו סקיי (צילום: שרית גופן)
מאיר אדוני קלאסיק. בלו סקיי (צילום: שרית גופן)

בלו סקיי החלבית ולומינה הבשרית התמקמו מיד עם פתיחתן בצמרת רשימת המסעדות הכשרות בארץ. הן ייצגו פרק חדש בחייו ובאמונתו המתחזקת של השף המוכשר, הציגו את המטבח שלו בפני קהל צמא לקולינריה עילית והציעו חלופה לכתית והמזללה הלא כשרות. הקהל התל אביבי לא גילה אהדה למסעדות החדשות אך הן נהנו מקהל שהורכב מאורחי המלון ומשומרי מסורת.

בריאיון שערכנו עמו בחודש דצמבר האחרון הסביר אדוני ש""יותר מ־50 אחוז מתושבי ישראל שומרים כשרות. תל אביבי מודרני שלא שומר כשרות, סביר להניח שלא יבחר בלומינה או בבלו סקיי, וגם כשאני כבר יוצא פעם במיליון אני מעדיף ללכת למקומות שאני אוהב, שחלקם הגדול לא כשר. אבל כשאדם לא דתי צריך לבחור איפה לארח משפחה או דירקטוריון שיש בהם אדם אחד דתי, לרוב אנחנו הבחירה".

הקהל התל אביבי לא התחבר. לומינה (צילום: דן פרץ)
הקהל התל אביבי לא התחבר. לומינה (צילום: דן פרץ)

בתחילת שנת 2018 הצטרפה למערך הכשר דוניא – רשת אוכל רחוב משודרג ממנה פרש אדוני בינואר השנה. השורדת האחרונה שנותרה לפעילות הקבוצה בארץ היא Yam הכשרה במלון קראון פלזה בירושלים. המסעדה שנפתחה בחודש פברואר השנה ונסגרה עם פרוץ הקורונה עדיין לא שבה לפעול והיא צפויה להיפתח שוב בסוף הקיץ. בחודש יולי צפוי להיפתח במלון BoBo של רשת בראון Méli-Mélo – בר־מסעדה פיוז'ן בהובלת אדוני. עד אז, אם תרצו לשוב ולטעום מהקובאנה המיתולוגית והמנות האיקוניות בגרסה לא כשרה, מסעדת LAYLA בברלין נפתחת בסוף השבוע. איך להגיע אליה זה כבר סיפור אחר.
יוסי נביא מנכ"ל מלון קרלטון ת"א מסר בתגובה כי "לאור משבר הקורונה העולמי הוחלט בשלב זה לא לפתוח את מסעדות השף במלון. ברצוננו להודות לשף מאיר אדוני על שיתוף הפעולה הפורה לאורך השנים".