בעיות עולם קורונה: איפה יושבים עם הלפטופ בעיר הזאת?

בתי הקפה סגורים, חללי העבודה השיתופיים יקרים, ואלפי תל אביבים מחפשים מקום ציבורי לשבת ולעבוד ממנו עם הלפטופ. הפתעה: יש לנו שני לוקיישנים נהדרים בשבילכם. עכשיו צריך עוד

מרחב העבודה הציבורי-שיתופי בגינת ההסתדרות החדשה (צילום: דוברות ההסתדרות)
מרחב העבודה הציבורי-שיתופי בגינת ההסתדרות החדשה (צילום: דוברות ההסתדרות)
11 בנובמבר 2020

הימים הם ימי משבר ומצוקה, ואל שלל בעיות-עולם-ראשון שמאפיינות את עידן הקורונה התווספה מאז תחילת היציאה מהסגר בעיה אקוטית נוספת: איפה אפשר לשבת ולעבוד עם לפטופ בעיר הזאת? אלפי תל אביבים שהתרגלו בעשור האחרון לעבוד מבתי קפה עם הלפטופים שלהם, מוצאים עצמם כבר חודשים ארוכים כלואים בדירות השותפים שלהם ללא לוקיישן לעבוד ממנו. ישנן אמנם צרות קשות מזה בחיים, אבל עבור אנשים שהתרגלו להתאוורר מהבית בעבודה מקוונת (ולשכור שולחן לחצי יום במחיר הפוך גדול וסלט) מדובר בהתקף קלסטרופוביה מתמשך.

האופציות, נכון לנקודה זו בזמן, אינן רבות. כל עוד מזג האוויר טוב תוכלו לחפש ספסל קרוב לנקודה חמה של רשת האינטרנט האלחוטי החינמית של עיריית תל אביב-יפו, אך זמן העבודה יוגבל על ידי זמן הבטריה שלכם ולנסות לעבוד עם הלפטופ על הברכיים זה במילא תענוג קטן למדי.

ישנם גם מספר בתי קפה בעיר שמאפשרים בשבועיים האחרונים ללקוחות להתיישב בשולחנות שהוצבו באופן אגבי בחוץ, ללא שירות ובעצימת עין. לא תמצאו כאן את הרשימה שלהם, כי לכאורה מדובר בהפרת תקנות הקורונה, אבל מי שירחרח ברשתות החברתיות עשוי למצוא את מבוקשו.

במקום שולחן בבית קפה. מתחם העבודה הציבורי בכיכר רוטשילד (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)
במקום שולחן בבית קפה. מתחם העבודה הציבורי בכיכר רוטשילד (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)

אבל יש אופציה אחת, כמעט סודית, שכדאי להפנות אליה את תשומת הלב: מתחמי עבודה שיתופיים-ציבוריים. יש בעיר שניים כאלה: האחד חבוי בפאתי כיכר רוטשילד, דרומית לרחוב הרצל. הוא הוקם בשנה שעברה בהשקעה מרשימה של העירייה כפיילוט, הוא מקורה ואלגנטי ויש בו עמדות עבודה, חיבורים לחשמל ול-USB ואפשרויות מגוונות ביותר לאיסוף קפה מהמקומות הסמוכים.

מתחם דומה, אך קטן וצנוע יותר, הושק לפני שבועיים בגינת ההסתדרות שפתחה את שעריה לציבור ברחוב ארלוזרוב, וגם בו ימצא אדם עם לפטופ את כל מה שהוא צריך כדי להקים משרד זמני לשעה-שעתיים (ספסל, שולחן, אינטרנט אלחוטי ונקודות חשמל ו-USB), אם כי הקירוי בו מוצלח פחות. פוד-טראק שיוצב במקום בקרוב אמור לספק את צרכי הקפאין והפחמימות של הלפטופיסטים המזדמנים.

מתחמי העבודה השיתופיים-ציבוריים האלה הם בדיוק מה שצעירים רבים בתל אביב זקוקים לו כל עוד המשבר הזה נמשך. העירייה השקיעה רבות בהקמתם והתכוונה לשקול את הקמתם של מתחמים נוספים כאלה בהתאם לבקשות תושבים, אבל פינוקים יקרים כאלה מעץ במבוק ממוחזר אינם בסדרי העדיפויות התקציביים בזמן משבר, ובשלב זה לא מתוכננות נקודות נוספות בעיר.