לחץ בינלאומי: גוגל הסירה מהחנות שלה שני משחקים על המבצע בעזה

גוגל נכנעה ללחץ מצד משתמשים מרחבי העולם והסירה מחנות האפליקציות שני משחקים שמבוססים על הלחימה בעזה. "אנחנו מסירים אפליקציות שמפרות את המדיניות שלנו", מסרה החברה

צילום מסך
צילום מסך
5 באוגוסט 2014

בעוד שהפסקת האש שעשויה לבשר את תום הלחימה בעזה נכנסת לתוקפה, מאבק מסוג סביב מבצע "צוק איתן" התפתח דווקא ברשת, כשגוגל החליטה להסיר משחק אלים מחנות האפליקציות שלה. ענקית החיפוש הסירה השבוע ממשחק ישראלי של חברת PLAYFTW ששמו הוא "Bomb Gaza". מטרתו של המשחק כפי ששמו מציע, הוא להפציץ בעזה.

במשחק שולט השחקן בדמותו של טייס ישראלי שמנסה להפציץ בניינים בהם יש טרוריסטים בעוד הוא צריך להיזהר לא להפציץ בניינים בהם יש חפים מפשע. מדובר במשחק פשוט ולא מתוחכם במיוחד, אך הנושא שלו הצליח להרגיז לא מעט אנשים, לאור המספר הגבוה במיוחד של חפים מפשע שנהרגו בשבועות האחרונים.

bg1

מיד לאחר צאתו, משתמשים רבים פרסמו תגובות שליליות כנגד המשחק ברשתות החברתיות ובעמוד המשחק בגוגל פליי, חלקם אף קראו לגוגל להוריד אותו מחנות האפליקציות שלה.

צילום מסך
צילום מסך

המתנגדים למשחק טענו כי יש להסירו מכיוון שהוא עושה שימוש ציני של אסון שאיתו מתמודדים תושבי עזה ברגע זה ממש (בניגוד למשחקי לחימה אחרים שבדרך כלל מבוססים על מלחמות היסטוריות), רק בשביל להרוויח קצת פירסום. אותם מתנגדים אפילו בחרו להעלות סרטון ליוטיוב שמסביר לאנשים כיצד לדווח על המשחק לגוגל.

משחק נוסף שעלה לגוגל פליי לאחרונה ועלילתו מתחרשת בעזה אף היא, היה שותף למבול התגובות השליליות מצד משתמשים ברחבי העולם. המשחק ששמו "Gaza Assault: Code Red" מעניק לכם שליטה על מזל"ט של צה"ל שמטרתו להשמיד משגרי רקטות בעזה בעזרת טילים מתוחכמים.

הלחץ  על גוגל עבד בסופו של דבר ושני המשחקים הורדו מהחנות והם אינם זמינים יותר. גוגל מסרה ש"אנחנו מסירים אפליקציות שמפרות את המדיניות שלנו. אך אנו לא מגיבים על אפליקציות ספציפיות".